Stirrande måne....?
hej jag har en fråga:
jag bara väntar till fullmåne, vet ej varför men man kan bara stå och stirra i flera minuter på den , varför blir det så?
Hoppas nån svarar :)
Jag tror att månen bara har den inverkan på en del människor. Kanske beror det på att den är vacker och att den är en himlakropp som ligger väldigt nära och som på så sätt får oss att förundras.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Jag gillar att se på henne för det känns som om hon ser tillbaka med kärlek och välvilja. Hon är rogivande att ha vid sin sida. Längtar också till nästa fullmåne, hoppas bara att det inte molnigt så som det var sist.
Jag var så besviken den kvällen att jag skrev ett klagomål här (länken). Fortfarande ledsen för att jag inte kunde se henne då. Snyft. Hoppas jag kan se henne denna gång!
Hoppas!
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Samma här.
När vi är ute och det är fullmåne blir jag som hypnotiserad av den.
Har alltid blivit sådan, så länge jag kan minnas tillbaka.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se