Höstlöv- Tips?
Såhär i Mabon-tider börjar höstlöven falla till marken i överflöd. Jag brukar samla i den vackraste från t ex lönn, asp och rönn och torka dem mellan sidorna i en bok. Vill man ha dem lite mer "levande" och skrynkliga kan man istället torka dem under en matta eller duk.
Sedan lägger jag ut dem på fönsterbrädor och andra ställen som dekoration.
Nån som har något mer förslag på vad man kan använda höstlöv till?
Har gjort en tavla en gång till min mor av höstlöv.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Man kan hämta in en lätt gren och hänga färgglada höstlöv från den. Sedan hänger man upp grenen i en dörröppning. Jättetjusigt!!!

Jag gillar att fotografera så jag frös in några löv i en hel del vatten och när det blivit "bra" is höll jag is-bladet mot lampan och fotograferade. Blev fina bilder men smälte snabbt… 
Kanske går att frysa in dem och använda som dekorationer utomhus när det blir kallare?

Man kan konservera grenar med vackra löv genaom att låta dem stå i en vas med en blandning av glycerin och vatten. Då behåller de färgerna nästan hur länge som helst.
Jag lamminerade några för ett par år sedan och gjorde collage blandat med höstbilder i en ram av plankor som havet slipat. Ett sågverk på en ö utan för Luleå brann och då spreds virket till havs. Det är minst 50 år sen. (Kommer inte på vad det kallas sånt virke, tappade ordet.) Jag satte ramen direkt mot väggen och sedan fotona och löven blandat. Löven är lika fina idag som för två år sen.
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Fina tips, tack så mycket!!!

Man kan ta en lite kvistar och göra en kompakt krans som man sedan binder olika löv runt. Lövkrans är fint att hänga på dörren. :)