Nyheter på gång.
Inom en snar framtid (kanske till helgen) kommer det en del nya saker på iFokus:
- Ikon för värd och medarbetare
Värdar och Medarbetare kommer att kunna kryssa i en kryssruta som gör att det visas en ikon i inläggslistan och inlägget eller kommentaren att det är skrivet av en värd eller Medarbetare. Detta gäller givetvis bara på den egna sajten.
- Skriva anonymt
Medlemmar som har iFokus Plus kommer att kunna skriva trådar där man är anonym. Det är en funktion som är värdefull på sajter som tar upp lite mer känsliga ämnen.
- Enklare att bli medlem i sajt
På sajtens startsida kommer en knapp för att lägga till sajten som favorit.
- Personligt aktivitetsindex tas bort
Det personliga aktivitetsindexet tas bort. Det har inte lett till bättre aktivitet, men däremot till mycket förvirring och dessutom sämre prestanda.
- Högerspalten ändras lite
Högerspalten kommer att förändras lite när stenarna försvinner. Bland annat kommer medlemmar kunna se hur länge de har kvar på iFokus Plus och iFokus Minus och dessutom…
- Chat
I högerspalten kommer det att finnas en chat för de med iFokus Plus. Chatten kommer att aktiveras för de sajter som har tillräckligt med aktivitet i forumet och om man själv vill ha chatten aktiv.
(Den största risken med en chat är att det bara står "hallå?" eller "någon här?" eller "här var det dött…". Det skadar bara sajten. Därför kommer det krävas en viss aktivitet på sajten innan man får aktivera chatten.)
/Bappho, Sajtvärd på Häxor iFokus
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
Det verkar som om varje Sajtvärd kommer att kunna välja om det ska gå att skriva anonymt på deras sajt eller ej.
Något ni vill eller inte vill ha här?

Jag tycker inte det är någon bra ide, då jag tycker att man får stå för det man säger.
Detta öppnar väl även upp för att fler "Troll" gör sina idiotinlägg.
Men en sak jag funderar på är, kan sajtvärdarna se vem som har skrivit ett anonymt inlägg?
Sen frågar jag mig: varför? behövs det anonyma inlägg? jag förstår inte vitsen med det hela. vilka är fördelarna?
#2 Sajtvärdarna kommer inte att kunna se om jag fattat det rätt.
Och vad säger ni om en chatt? Det är också en funktion som man kan välja om man vill ha eller inte.
#4 Är det verkligen tillräckligt många inne samtidigt för att den ska innehålla något annat än "Hallå?":n?
Chatt är överskattat, det blir sällan mer än kallprat.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#5 Det är ju inte heller så många som har iFokus Plus.

Mina tankar är att anonyma inlägg kan resultera i icke igenomtänkta svar och en del "troll" som Vekka säger. Chatt kanske ändå skulle kunna funka bra här på HIF gissar jag.
#2 anledningen till annonyma inlägg är för de sajter som behandlar mycket känsliga ämnen som ex brottsoffer osv.
Men det är bara de som har iFokus plus som kan få det. För att få ifokusplus anger du ditt mobilnummer när du beställer, så du kan bli avstängd ändå om du missköter dig! Förhoppningsvis är 50 spänn för mycket för att hålla på att jävlas med folk dvs "vara troll".
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
#8 På sådana sajter kanske det vore en bra idé, men känns lite onödigt här, de som har tillgång och vill skriva ngt känsligare kan ju skriva det i häxkitteln. Vi andra som inte har tillgång får väl försöka klara oss ändå. Dessutom så är man ju ganska anonym iaf i och med användarnamnet. Men det är min mening.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 

kan inte chatten vara tillgänglig för alla, tycker det skulle vara trevligt
#10 Jag antar att iFokus vill locka fler att bli plusmedlemmar :-)
Jag har satt igång chatten för att pröva den :-)
För mig fungerar inte chatten, men jag har hört att firefox ska vara bättre. Så om någon har det här så kan ni ju betätta hur chatten fungerar :-)
Nu går det minsann.
Verkar funka för mig. Men vidare snygg/smidig var den inte. Man saknar en onlinelista.
Witches don't get mad, they get even.
Den är inte riktigt klar ännu har jag hört :-)
Ah, men dåså :).
OT: Vad typlika våra avatarer var :)
Witches don't get mad, they get even.
:-D