Tecknad film
Intressant tecknad film som av någon anlednng blev förbjuden i TV. 
Lol, ja den där ja.
Förbjuden ja, för kolla hur han beter sig, Gud :) inte kan man visa Guds riktiga beteende (gamla testamentet) til barn som man villo indoktrinera till den Krrristna tron!?
Tänk om de kunde visa den på bästa sändnigstid för barnen. 
Gud va fräckt!
Witches don't get mad, they get even.
#2 Styr upp ngt på dina lokala dagis ;)
Sen känner den Anala Språkpolisen i mig att jag bara MÅSTE påpeka att filmen är animerad (claymation) och inte tecknad.
PHEW! Nu känns det bättre…. ;)
Måste erkänna att jag inte fattar öht, är antingen puckad eller väldigt avtrubbad, men jag förstår verkligen inte varför den är förbjuden på teve, okej att den är förbjuden i USA kan jag förstå, fördomsfullt, jag vet, men ändå… Finns det ngn som kan peka ut vad som var så hemsk med den? Är ett riktigt ? just nu.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Att visa en Gud som straffar och dödar och plattar till folk är väl inte en så bra image va?
De flesta kristna vet ju inte ens om hur han betett sig den gamla fascisten och egotripparen.
Nä, det kanske det inte är förstås, det känns lite skenheligt att dyrka en gudom, men bara vilja känna vid de goda sidorna.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Nähä?? :) Heh heh, det är ju det som är kristendommen i ett nötskal. De väljer och vrakar friskt, skriver om och lägger till för att det ska passa.
Typ, HATA BÖGAR, det gör dom glatt, men det där med att inte klippa sitt skägg är det ingen som bryr sig om även fast det står i princip på samma sida.
Skenheligt och skittrist.
Några i min parallellklass på gymnasiet (ja, jag tjuvlyssnade) hade en intressant diskussion med religionläraren om klosterlivet - varför fick inte nunnor och munkar gifta sig? Läraren svarade att munkar och nunnor var gifta med gud.
Jag satt tyst och oskyldig vid mitt bord i studiehörnan, ville ju inte avslöja mig själv, men tänkte: Gud är en man, munkar är också män, de är gifta med gud, den katolska kyrkan är emot homoäktenskap (och månggifte om jag inte har fel)… ångrar att jag inte frågade… nu får jag väl aldrig svar - snyft.