Häxfilm ?!
Ja älskar häx-filmer, De finns så många bra. Men de är en speciell film ja söker och jag vet att den har med övernaturliga fenomen att göra. Men de enda jag minns ifrån filmen är ett träd =/ Konstigt minne men de är allt ! Så hjälp snälla, den som vet vad jag kan mena för film, HÖR AV ER!!!
Det är inte sleepy hollow? Inte direkt en utpräglad häx-film men ändå…lite hokus pokus finns där allt :)
Nej inte den. Den utspelar sig inte på gamla tider och ja tror de är nån slags pakt av nått slag , och möjligtvis ungdomar. Kommer som sagt inte ihåg mer än de där trädet
Är ju lite svårt att googla också när ja inte vet mer ..

hm… vad heter den med tjejerna på en skola? Innersta cirkeln? magiska cirkeln? I den är dom i skogen o vid ett träd? om jag inte minns helt fel. Funderar vidare :)
#3 Den gamla halvkalkonen "Den onda cirkeln"?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
den onda cirkeln heter den med tjejerna i skolan där… Neve Campbell är en av dem.
Oj..råkade nog posta samtidigt :)

häx-highschool är ju en underbar genre för sig!
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Och du menar inte The Blair Witch Project?
#8 Hehehe, håller fullständigt med! Fantastiskt roligt, med betoning på just roligt. Det kanske inte är så konstigt att så många ungdomar vill vara häxor, med tanke på de filmerna och serier som "Sabrina" och "Förhäxad".

Blood Sabbath är ett måste att ses;) Rätt cool, lite annorlunda och flummig.
Underbaraste är ändå The Witches som iof är en filmatisering av Roald Dahls bok. Jag minns man skulle läsa den i skolan och den var en höjdpunkt på skoldan.
Gillar också Häxorna i Eastwick och Hocus Pocus.
Häxan i Spirited away är inte att leka med.

10# Förhäxad tycker jag sådär om.. Det är ju vuxna kvinnor, det ska ju vara tonåringar som vill förhäxa killarna i klassen :) supermysig 90talsnostalgi!

Hehehehe, ja och sätta förbannelser på skolans snyggaste och snobbigaste tjejer samt på lärarna. Galet, galet roligt!

13#
Ja.. och sedan ångern och sensmoralen som följer när förbannelserna besannas ;)
Oj de blev fler svar än förväntat :) Måste ta å kika några av filmerna . Kommer också ihåg nu att de var en bunt människor som stod runt de här trädet, vet inte varför men ja tror att de är från samma film och dom hade såna här konsiga kläder.. Där fick ni en ledtråd till… Hoppas någon kan veta vilken de är !

The wicker man, kanske? den var en gó film.

Min favorit måste ändå bli Häxorna från Eastwick.
Gillar hela upplägget med djävulen. Roligt.

De finns en häxfilm där ungdomar är med. Handlar om en tjej som heter Sarah o kommer till salem.
I huset där hon o sin mamma bosätter sig finns det en gammal sägen om att häxan "sarah" bodde.
Hon blev hängd utanför i ett träd, elelr om hin brändes (minns inte riktigt)
men direkt när Sarah sätetr sin fot i det gamla huset börjar telefonen ringa då det är en röst som säger "welcome home sarah". Problemet är at tdet inte finsn någon ström.
I skolan träfafr hon på ett gäng "de populära", redan från början gillar de inte Sarah, o ju mer tiden går får de för sig att hon är ättling till häxan Sarah.
Dom i sin tur är ättlingar till de personer som hängde/brände häxan sarah. O tror att hon är tillbaka för att hämnas.
osv osv!
Har för mig att denna heter häxjakten!
Med tjejen som är med i scrubs, har jag för mig.

20# Nä jag gillar den. Dock så har jag aldrig lyckats få tag på den i DVD format, utan har den bara inspelad på vanlig VHS, o det har man ju inte längre.
#21 men annars vassego dvd format
http://www.amazon.com/Ive-Been-Waiting-Sarah-Chalke/dp/B00009YXGU

heh! tjaa! Har inte hitta tden där tidigare heller.
Fast jag föredrar att ha de filmer jag gillar i hyllan med orginalfodral ^^
Tack så mkt för den :)

'The craft' är en kär film :-)
Omtyckt som liten. 

Verkar som ni har fått med alla filmerna men det finns ju serier med förhäxad, Hex, supernatural.
Föreslår sidan
Jag har inte läst vad andra rekomenderat (lat) men jag rekomenderar:
The craft / Den onda cirkeln.
Denna filmen handlar om en tjej som kommer till ett nytt hem med sin far och "plastmamma", hon lär omgående känna tre st häxor på sin nya skolan, dem börjar utöva magi ihop, men som går lite snett. Filmen är jätte bra! Jag tror det är drama/Thriller.
Practical Magic / Magiska systrar.
Jag tror det stavas och att den heter så.. Den handlar iaf om två systrar (Nicolle Kidman och Sandra Bullock) som blir av med sina föräldrar redan som små, och flyttar hem till deras tre mostrar som är häxor. Dem blir "utbildade" av mostrarna till att bli häxor. Ja, sen händer de en massa :) Den är också jätte bra :) Den är (enligt mig) en drama/komedi. Men inte en sådan där töntig komedifilm om häxor. Alldeles lagom mkt hokuspokus i denna rullen :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ramlade ner i en filmlåda på ica förra veckan och hittade "Hocus Pocus" som jag inte kunde låta bli att köpa. Bette Midler är helskön i den filmen, tittade på den i söndagskväll och jag vill se om den direkt på studs :)

vilket skratt, alltså

#28 Haha, jag köpte också den för någon vecka sedan. Efter en titt ner i filmlådan. ;)

#30 Spooky Sisters, inte första gången vi väljer lika ungefär samtidigt :P

klockrent! den filmen är ju hur kul som helst, bra att bli påmind!

På tal om highschool-häxfilm, jag undrar om den genren inte är större än man kan tro… För jag har nämligen hittat en till, utöver de ni har nämnt. "Five Girls" heter den och enligt eftertexterna har de haft en wiccan som rådgivarna till filmen. Tyvärr har det inte hjälpt så mycket, för den SUGER! 

#31 Eller hur!!
Jag är ju en sån där hemsk person som gillar töntiga B-filmer med ockulta inslag, än hur dåliga de är :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Titta då på "Five Girls" Bappho, gör det.