Häxor iFokus

Häxor

Etikett: off-topic
Läst 1504 ggr
Isatis
0

Besökare i Örtagården

På onsdag får jag ännu ett besök i Örtagården, Den här gången är det en grupp som säger sig söka något " bortom det vanliga…". Då jag har en gammal ödekyrkogård från 1200-talet, som granne (avstånd ca 400 m) så skall de även besöka den i hopp om att fylla sina sinnen med något ur det fördolda. Jag förstod då jag talade med en av kvinnorna att medlemmarna i gruppen hade en dragning till häxkonst och örtmedicin då intresset främst riktade sig mot Häxans örtagård. Någon verkade generad över sitt deltagande. Kan bli ett känsligt besök. Själv tycker jag att det skall bli roligt att träffa likasinnade men är samtidigt rädd att skrämma iväg någon. Har besök av systrar och bröder då och då, men då är det ju bekanta vänner som kommer.

OleaViola
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låter som du kommer att ha ett bra Besök Isatis. skulle själv vilja komma och besöka dig någon gång bor inte så långt Bort (skåne.) hela din trädgård är verkligen något att visa upp.

sätter in en bild av min Hålrot som jag köpte av dig som planta….. Den har växt till sig nu hoppas jag bara att jag kan få den att överleva vintern på Balkongen.

Isatis
0

Kul att se hålroten igen. Den verkar trivas hos dig.

Bappho
0

Det kan bli ett spännande möte :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

OleaViola
0

Ja än så länge trivs den är lite skraj över hur jag ska övervintra den men det ger väl sig.

Coturnix
0

_Vallmo.jpg
Jag passar på då att visa en annan blomma från Dig, Isatis! ;)
Glad höst och spännande med besökare! ;)

Isatis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar dig en ljuvlig, gyllene höst, söta Coturnix. Du är så lyhörd!

Bappho, jag hoppas kunna tillföra mina gäster en rofylld och givande stund i Örtagården. Önskar dig allt gott.

OleaViola, som sprider så mycken glädje. Ha en fin höst med dina örter.

Astraea
0

Åh, vilka vackra blommor!

Berätta gärna mer om mötet sen. :)