Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2815 ggr
hogalill
0

ännu mer förbannelse!

finns det någon som kan lära mej att lägga en förbannelse?

personen i fråga trampar på allt han gör.

hotar och beter sej,inte bara mot mej

nu har jag ledsnat.

han gör det tyvärr mot alla som han tycker går emot honom

Bappho
0

Du kan kanske presentera dig och låta oss få lära känna dig först Skrattande, annars kan jag rekommendera google.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

hogalill
0

ok!

Skogselva
0

Eller så kanske bannlysande magi är bättre än en förbannelse? Istället för att lägga en förbannelse så han råkar ut för olycka, hindra honom från att skada dig. Kan inte ge några exempel på bannlysande, har aldrig gjort det själv, men låter som en mer hållbar lösning. Kan förstå att du vill ha en slags hämnd, och visst känns det skönt att få ge igen, men det löser ju sällan problemet.

Bara ett förslag, du får självklart göra som du vill. :)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

hogalill
0

det låter faktiskt som en väldigt bra ide.det skulle kännas bättre för mej

Cornish-rex
0

Hmm… handlar inte magi om att inte skada andra, att man får 3ggr så mycket tillbaka, eller är jag helt ute och cyklar? Skäms

Ganna
0

#5 Vissa tror på det, mer eller mindre bokstavligt, andra inte.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

skogsstjerna
0

#5 Det där med att få 3ggr tillbaka är en fråga om tro. Som Ganna skriver, vissa tror på det andra inte.

Magi är magi och man kan använda det för att göra gott och för att göra ont. Det är nog en fråga om personens egen moral och etik. Att hålla på med skademagi, förbannelser m.m. gör ju knappast världen till en bättre och mer harmonisk plats att leva i.

Skogselva
0

#5 Vet inte om jag tror på det, men det är bra regel att gå efter, man har ju ett visst övertag som häxa/magiker/vis kvinna eller vad katten man vill kalla sig. En vanlig dödlig har svårt att värja sig för magi. Det skulle vara lite som om Pippi Långstrump började slå på Annika eller Tommy - hon är ju världens starkaste, de är ju vanliga människor så att säga.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bappho
0

#5 Den regeln är vanligast och mest utspridd hos eklektiska wiccaner.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

spindelfot
0

8 # nja, snarare går det nog båda vägarna, jag känner mig ofta hjälplös, inför csn eller försäkringskassan som slarvar med mina papprer, inför arbetsförmedlingen eller elaka kollegor på jobbet, eller när mitt barn mår dåligt på dagis. Hjälplös är jag också mot människor som är starkare än mig och vill göra mig illa. Det finns tips och trix och jinx som får en att klara sig fram i livet, som får in pengar på kontot i sista stund eller låter en hämnas eller få byråkratin att snurra.. Men oftare finner jag mig i den största hjälplöshet inför samhället. Det är svårare att göra magi på sin deklaration när den behandlas av maskiner, och ett sot kan sällan vara mer än hämnd - oförrätten eller våldet har redan skett. Kanske vanliga människor inte har någon skydd mot magi, men jag har inget vidare skydd mot vanliga människors fulheter heller egentligen.

så skulle jag dra mig för att sota andra häxor, de skulle ju kunna avslöja en och hämnas, skulle kunna bli hur jobbigt som helst..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Skogselva
0

# Jo, inför "staten" känner jag mig också maktlös…