Timjan?
Nu är det så här att jag har inhandlat en timjan kollat runt på internet och den ser ut som en timjan.
Men problemet är att den luktar som oregano.
Min fråga är att är dom lika i doften eller kan dom ha felmärkt den och det faktiskt är en oregano jag köpt?
Har du fått svar på andra vägar?
Annars så fick jag idag lära mig att timjan luktar exakt som oregano (mamma köpte färsk timjan idag när hon handlade), men så länge din växt inte ser ut som på bilden så är det troligtvis timjan, timjan har små blad och är lite snårliknande. Den här oreganon är visserligen torkad, men det är på intet sätt lik timjan. Tog bilden med webbkameran, om du tycker det ser konstigt ut så är det därför.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Det är lugnt tack för svaret efter mycket klurande så kom jag på det förut :)

Timjan är totalt omkring 300 arter och normalt odlar man omkring 10 arter lite mera allmänt.