Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 2615 ggr
Outrageous
0

Häxkalabalik i kvällsposten

Ingen vidare reklam för oss. :(
Och företaget verkar sådär lagom seriöst.

http://www.kvp.se/KVP.se/1.1693480/fatima-tvingas-jobba-som-haxa

Endroppeihavet
0

Hjälp… Ja..

Jag tänker då knappast in mig själv i "oss" precis… Hoppas företaget åker dit ordentligt! Fast i dagens samhälle kommer de väl undan med ett hyttet finger..

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Denna kommentar har tagits bort.
Ahradia
0

Hemskt när folk dras in i sådana sektfasoner. Har hon inte skrivit under något kan de inte komma med krav heller.

Witches don't get mad, they get even.

Bappho
0

Låt oss hoppas att Häxriket faller… Oskyldig

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ahradia
0

Bara ett par mil ifrån mig. Kanske ska visa dem vad en häxa verkligen är. Om det är något med dem så kan de ju "se" mig komma ;)

Witches don't get mad, they get even.

Bodvar
0

Ha, vilket jävla mög!

Sätt hämsko och fjärtrunor på dem.

Men det visar väl även vilkeN jävla bluff alla sådana där spålinjer är. De enda som verkligen tjänar pengar på dem är naturligvis ägarna. Totalt oseriöst. Telefonsex eller tarotspådomar, sak, samma.

Kollar man deras hemsida blir man paff.

"Från de djupaste skogarna i norr, till de bördiga fälten i söder, har vi finkammat Sverige i jakten på de allra bästa häxorna."

Jojo, och denna Fatima säger: "Jag kunde ingenting om det här innan men har gått en kurs och lärt mig tyda tarotkorten." Jaha, och då är man en av Sveriges bästa häxor. Så aven denna kvinna får ses som oerhört oseriös.

Mer från hemsidan: "Vi sätter en ära i att arbeta i ärlighet men även i kärlek" Ja men visst!

Nej, skicka trollskott på fanstyget!

spindelfot
0

finkammat sverige på de bästa häxorna.. och missat mig!?!?

Jag måste eliminera flera konkurrenter…

Vi har väl diskuterat häxriket förut. Det är inte någonting som är häxrelaterat med dem, de är väl som vilken telefonbetallinje som helst. Ska man tjäna pengar på det där (vilket jag undrar ens är möjligt som telefonarbetande) så måste man sätta teknik i att dra ut samtalet så långt som möjligt med flit, suga ut varje krona och minut. Prata så länge som möjligt, hindra kunden att lägga på - och samtidigt, vilka är det som ringer en tarotlinje, om inte vilsna människor som verkligen vill ha någon att prata med?

De där provisionsjobben är ju låtsasjobb. Man kan få jobba 7-17 varje dag utan att tjäna en krona pga att allting beror på hur mycket du säljer. I kommentatorfältet har någon skrivit att det är skam att sådana där jobb hamnar på platsbanken och det håller jag verkligen med om. Är man arbetssökande och får ersättning för det är man tvingad att även söka lurendrejeri-jobben som inte har någon lön..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

lightseeker
0

hur kan dylika jobb vara okej att ha på platsbanken, när det inte är lagligt att sälja porr, oseriöst, jomenvisst.

Det jar tycker är mest upprörande är dock att de kastar en ful skugga över de som är vetare och lever med animismen dagligen, som oss då.

Spell on them!

Skogselva
0

Jag har alltid trott att spådamer och häxor inte är samma sak, att en spådam sysslar uteslutande med spådomar medan en häxa gör mer än så. Så till på köpet att det är en dålig arbetsplats är det inte också falsk marknadsföring? Att ringa för att tala med en häxa, men bara få en spådam (inte för att det är ngt fel i spådamer heller, men ni fattar hur jag menar, hoppas jag). Hela grejen påminner ju lite om den där kvinnan som blev blåst på så mycket pengar för att spåtanten sa att domen inte skulle slå in om hon inte betalade… inte undra på att så många är skeptiska mot häxkonst när det finns så'na linjer att ge oss alla dåligt rykte… nu blev jag lite arg faktiskt, bäst att sluta, innan jag skickar hicka på ngn.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bappho
0

Av vad jag förstår så får man inte ens en spådam.

Konstigt att det ens är lagligt. Lurendrejeri och skoj!!

Skogselva
0

#12 Tror du missade ett ord där ngn stans, men menar du att man inte får vara en spådam? I så'na fall ska jag bli en på trots… morr åt alla som försöker hindra mig, morr!

(Fortfarande lite arg kanske, men bara kanske.)

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Bappho
0

Nej, du läste fel ;) Jag menar att de som jobbar på Häxriket inte ens är spådamer. De är vanliga människor (utan synska gåvor) som får gå en liten kurs på företaget innan de börjar. Alltså, lurendrejeri.

Skogselva
0

Okej, då fattar jag :)