Varor inom esoteriska marknaden
Finns det något som ni anses fattas i butikerna som det är nu eller finns det någon vara som ni skulle vilja lättare kunna få tag på?

Hmm svår fråna tycker det är för mycket New age allmänt i affärerna. Lite mer ceremoniellt hade varit bra redskap osv örter o annat…
#1 Det är faktiskt svårt och få tag på örter och dylikt till ett bra pris som privatperson om man inte vill beställa från usa och behöva vänta länge.

japp jag tycker det är väldigt svårt att få tag i o frakten om de blir lite tungt är ju int eden billigaste heller…vanliga vapen med pentagram osv är lätt o få tag i men mer för min del åt hermetiken även om jag nu har hittat två sidor som säljer det…
Själv har jag inte hittat några riktigt bra butiker på nätet ännu, känns det som. Det poppar ju upp litegrann då man söker men som ny inom området är det inte lätt att veta vilka som är bra och prisvärda. Men instämmer med #1 om att örter å dyligt till bra pris är svårt att få tag på.
Mvh. Silverhuldra

#4Jag vet hur de va när man först skulle ut o handla…vad letar du efter?

#2 Funderar du på att öppna en butik eller?
Studentrabatt saknar iaf jag - vill ha tag i en athamé, men de är alldeles för dyra för en fattig liten student.
(Där jag har kollat, förstås.)
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
#7 jag ligger på en fin Dolk/athamé på tradera just nu. Jag har köpt böcker där ifrån plus lite annat. Kom över en fin bägare å skål på seckenhand butikerna här på byn idag - ibland har man tur och kan fynda. ( men du försök inte norpa dolken på tradera för mig nu
)
#5 jag letar nog efter det mesta skulle jag tro, men jag snubblade över Impecta här om dagen och där verkar det mesta finnas i frö-väg, sen är det väl torkad vitsalvia, ev lite andra torkade örter - de av det mer giftiga slaget tänkte jag nog avvakta lite med - tills jag känner mig trygg å säker med andra blandningar.
Har inte hittat någon bra butik med cermonidukar etc på nätet - där inte saker kostar skjortan - #7 undrar om det finns lågavlönande och småbarnsrabatter oxå.
Mvh. Silverhuldra
#7 På tradera så kan man ropa in en begagnad dolk för ingenting ibland. Kolla även loppisar och liknande.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#7 jag har hittat två länkar som jag tycker väldigt bra om den ena är dock väldigt dyrt den andra är väl mer accepterad det ligger ju arbete bakom så..jag skickar länkarna så kanske någon får användning för dem.
#6 Ja det gör jag faktiskt :) Och har redan massvis med ideér sen innan men nu har jag fått saker bekräftade också :) Tyvärr måste jag ju gå en kurs först och jobba ett tag men sen blir det av :D
Har redan sökt till kursen men ligger på tredje reserv nu :( men man kan ju alltid hoppas :)
TIPS! Satt och kikade på tradera: finns flera altardukar och andra häxiga saker ute just nu. Sök säljare Nattskogen (Marie Morgana rear från sin butik) 
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
#12 mm, jag har sett den där med månar på - inte dum alls, funderar faktiskt på att lägga ett bud.
Mvh. Silverhuldra

#11 Vad då för kurser?
Asså jag kan förstå att det är så många New Age affärer där ute. För de e det som det lättast antar jag är att dra in pengar på. Men tycker det saknas på den ceremoniela delen. Vad tänker du inrikta dig på då?
#14 Här uppe i nor finns de knappt nå sånt alls. Men de som finns har väldigt lite ceremoniella redskap.
Hur skiljer man förresten på en New Age butik och en "riktig" häxbutik?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
#14 Företagsekonomi och såna kurser.
Tänkte rikta in mig på att sälja det människor behöver till ett bättre pris.
#16 Tja, det beror väl kanske på vad man menar med häxa? ;)
Men några punkter jag tycker är avgörande:
1. Hantverksskicklighet/stolthet.
2. Kunna redogöra för användningen av allt man har i butiken
3. Kunna redogöra för alltings ursprung. Kallas något "indianhantverk" så ska det vara det, inte något massproducerat "indianinspirerat".
4. Endast en mindre del av det som säljs ska vara massproducerat.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
#18 Men vad räknas som massproducerat egentligen?
Om jag nu t.ex. skulle börja stöpa ljus och ha ungefär 200 stycken av varje sort är det massproducerat eller bara hemmagjort eftersom jag gör det själv?

# 17 Vad ska du leva av då? Jag vet av egen erfarenhet att det är ett mycket begränsat kundunderlag. Och om du läser igenom trådar här inne så tror jag att du kommer att kunna dra slutsatsen att det inte är någon penningstark grupp, det förväntas tvärtom ofta vara gratis.

#16 Tror inte det finns någon "riktig" häxaffär i sverige de e nog blandat. Men de e nog svårt att leva på en sådan affär därför det finns så många new age affärer..
#18 Ditt exempel skulle jag räkna som handgjort/hantverk.
Massproducerat för mig är när processen är mer eller mindre automatiserad.
#20 Ja, så upplever jag det också. :)
#21 Jag räknar min affär som "riktig häxaffär" då allt är handgjort av mig (traditionell häxa). :) Dock är den en bisyssla, av de skäl som tidigare tagits upp.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~
Människor ska inte vara negativa jag vet att jag inte kommer bli rik på det och det räknar jag inte med men jag vill kunna tillföra min kunskap på marknaden tíll dom som kommer som nya till ämnet. Det finns så många butiker nu där dom kan bli missledda istället och det vill inte jag.
putt
En del örter, essenser, hartser m m är nog det enda jag har behov av att handla. Ett bra utbud av detta hittas väl inte i en svensk butik alla gånger, men jag handlar ändå gärna över nätet och från andra länder när det behövs.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

någonting som jag stör mig på är att det finns så få företag som säljer förpackningar och råvaror till salvor och oljor. och utbudet är oftast begränsat. Det värsta är ändå de hutlösa fraktkostnaderna som oftast ligger på över hundralappen, men som man tvingas betala ändå pga att det inte finns någon annanstans att köpa.
men det kanske inte är så mycket esoterism, utan snarare naturkosmetik.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Hejsan, en ört och frö länk =)
Här handlar jag en del:
Ahh solvinden är en kompis som äger. Hon brukar vara bra på att få fram saker om man vet vad man letar efter:)
Jag har haft en sådan butik på nätet och visst, det säljs endel men tyvärr är det mycket rötägg som lägger beställningar som vägrar betala eller säger att de ej fått produkter osv.
Om du ska ha webbutik så se till att betalningar görs i förväg och skicka som paket vad det än är så man kan spåra paketet.
Postförskott är inte att tänka på, de som inte hämtar ut paketen kostar mer än de beställt för oftast.
Jag vet inte om jag fick ALLA de rötäggen men jag fick massor av sådana…
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se

då är det väl postförskott som gäller, om man ofta råkar ut för såna typer.
dyrt kan det bli men nödvändigt kan jag tänka mig om man är ett företag som förlorar mkt pengar… Jag kan störa mig enormt på det, att man måste ha postförskott då jag då måste lida pga andra oseriösa kunder.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Nä för du måste vid postförskott både betala frakten till kunden men även tillbaka till dig om kunden inte hämtar ut paketet.
Synd men sant, förskottsbetalning är enda sättet att till 100% veta att man får pengarna för produkten.
Mvh
Marika "Ioma"
Sajtvärdinna på barnlöshet www.barnloshet.ifokus.se
Jag anordnar HexMeet i Småland
Min hobbyblogg & dagbok: http://www.ioma.se
#29 Det har jag tänkt på faktiskt men tack för tipset :)

Om man vill handla rena trolldomsprodukter utan "nagchamparegnbågsdelfindoft"
och vet vad du är på jakt efter så kanske du kan hitta det här