Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 3312 ggr
Iram
0

Snart fullmåne!

På tisdag är det dags för första fullmånen sedan häxor.ifokus startade. Någon som ska göra något kul?

Själv hoppas jag på klart väder så att jag kan gå ut och titta på den, det är det bästa jag vet. Eventuellt blir det också att ladda någon amulett med månljus, har inte bestämt mig riktigt än.

Faxlin
0

Varför laddar man amuletter med månljus? Och hur gör man?
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Iram
0

Hej!

Amuletter (och även vatten som används vid olika ritualer) kan laddas med fullmåneljus för att så att säga få lite extra kraft. Det finns flera sätt, men enklast tycker jag är att helt enkelt lägga dem så att månens strålar kommer åt dem, t ex på fönsterbrädan. Det är förstås bäst om inget fönster är emellan, så om sommaren kan man låta amuletten ligga hela fullmånenatten vid ett öppet fönster, men det är ju liet svårare under den här årstiden. Annars kan man även lägga grejen utomhus om den tål det och man inte är rädd för att bli bestulen. Jag brukar använda nätterna närmast före och under fullmånen, det ger maximal effekt.

LinaN
0

Borde ladda min lilla kristallkula…..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Grodan
0

mmm… ladda min inre kristall vore inte dumt… dansa fullmånedans i skogen? ooohh

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Smex
0

jag ser mer att jag kommer få en sömnlös natt =/

Vet någon varför just kvinnor får sömnlösa nätter då det är fullmåne??

LinaN
0

Grodan, är det itne litet väl kallt att dansa ute i fullmåneljus naken såhär års? o.O

Smex, det ahr säkert något med äggstockarna att göra ska du se….. jag är alltid översexuell kring fullmåne och vid nymåne…. alltid….. och så sover ajg dåligt.

Shailina
0

månens ljus är även renande från fel energi i saker man äger, och fullmånen är det bästa sätt att rena sina kristaller lärde jag från en healere :D

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

mandymoo
0

#6 du skriver att du alltid blir översexuell kring fullmåne o nymåne -och dåkom jag på en sak jag tänkte på för längesen o nu tänker fråga…. är det något kvinnligt eller gäller det båda könen att fullmåne o nymåne har den effekten?

Bara nyfiken på era svar.

LinaN
0

Mandymoo, inge naning O.Ó hade bra gärna velat ha svar p ådet också :D

CBA
0

Jag säger som #5…då blir det en sömnlös natt med andra ord på tisdag =o/

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Smex
0

#6 jo har också hört något om sånt. Inte vsste jag om att mina äggstockar följde månen. Men men =)

Då får man se om man blir själv lite över sexuell nu i morgon eller på tisdag. Stackars min karl säger jag bara =P

Bappho_
0

Jag tror inte att det är en speciell kvinnogrej att bli påverkad av fullmåne. Jag känner män som känner likadant.

/Bappho

LinaN
0

Fast karlar är kanske inte lika benägna att tala om det som kvinnor kanske ?

domiino
0

jag blir inte översexuell, däremot så sover jag tungt och tryggt. Jag har alltid älskat fullmånen! När jag var liten brukade jag o mamma vara ute o gå när det var fullmåne. rofyllt betyder fullmånen för mig

Grodan
0

Lina, man blir varm av att dansa…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Hopi
0

Jag brukar sova dåligt nån natt innan.. Kanske därför jag inte sov bra inatt då.. =( Fast jag inte hade en aning om att det ska vara fullmåne snart..

WesthKiowas
0

Jag sover också väldigt dåligt när det är fullmåne och även nån natt innan. Säger precis som #16 Kanske därför jag sov dåligt i går natt, jag visste heller inte att det var fullmånetid.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

LinaN
0

#15, då dansar du mer än vad min kondition klarar av :P Är emst rädd för att bröstvårtorna ska frysa av ^^

mandymoo
0

#13 att jag undrade var för att jag för över 10 år sedan jobbade i en växel … sexlinjer bland annat. Och vi som satt där sa ofta att vid fullmåne borde det vara mera fart på dom än annars… just för att man hört att fullmåne ökade sexualdriften …. men det var aldrig så tyst på telefonen som dom dygnen… det var mer fart på telefonen om det visades friidrott på TV… gärna sprinterlopp för herrar ;)

Så det var därför jag undrade om det var lite mer en kvinnlig grej. Inte för att jag märker någon skillnad.

Iram
0

Jag har sovit väldigt dåligt inatt, var klarvaken till efter två och sov oroligt efter det. Typisk månpåverkan, och själva fullmånen är ju strax efter midnatt så idag är den stark och jag ska ut ikväll istället för imorgon för då är ju månen redan på nedgång igen.

Tyvärr verkar vädret bli trist, det är så molnigt. Hade hoppats på att få månskåda lite men det verkar som om man inte får se den så mycket ikväll ändå.

LinaN
0

hmmm, igår somnade jag 4 på morgonen och inatt somnade jag 3….. ser vi en trend ? ^^

Vädret är trist här i skåne också….

Vattungen
0

Då jag för tillgället är sjuk och måste ligga inlagd kan det vara svårt att njuta av fullmånen till fullo…Gråter

Veckan innan fullmånen är ett helvete humörmässigt så när fullmånen väl kommer är det som en välsignelse.. med lugn och ro!

En balsam för både kropp och själ…Glad

Lena, en bipolär häxa!

Iram
0

Krya på dig, Lena!

Jag känner också ofta av månens påverkan på humöret och den här veckan har det så lägligt krockat med en grym PMS, så man kan lugnt påstå att nerverna legat utanpå i några dagar nu. Men som tur är går det ju över.

Jag hade tänkt använda kvällens fullmåne till att vända denna ilska och stress som PMS ger  till något mer positivt istället. Jag har gjort så förr och det brukar fungera. Försöker just nu rena mig lite genom att dricka mycket källvatten och äta friska citrusfrukter (passande nu i juletid också) så jag hoppas jag snart ska känna mig fräschare.

Smex
0

#21 Sov också orolig i natt. Så ja då, det är en stor trend. Suck…!

För det skall ju bli molningt så då märker man inte av månen. Bara ligga och vrida och vända på sig. Det var ju en annan sak om man kunde njuta av månbelysningen men icke!

Zabbio
0

Jag brukar sova gott i fullmåne:P

Tänkte bara nämna att Merkurius, Mars och Saturnus lär vara synliga den här månaden, vet inte hur mycket ni blandar in astrologi men det kanske kan vara kul att veta om man nu talar om stjärnhimlen..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

inca
0

Jag blir också ganska orolig kring fullmåne och sover inte så gott, vaknar och springer upp titt som tätt :)

Shailina
0

Jag brukar ofta somna sent, vakna mycket och sova oroligt när det närmar sig fullmåne. I går kväll somnade jag dock tidligt och jag sov gott i natt. Men hela veckan före somnade jag äfter midnatt och vaknade tidligt. Och mitt energinivå går helt av skaftet när det närmar sig fullmåne! jädras, jag orkar med nästan vad som helst! Slår aldrig fel, min fibro drar sig litegrann tillbaks när månen är full och jag har mer energi enn när månen är i ny/ne! :D

― J.R.R. Tolkien

LinaN
0

*L*

Jag borde skaffa fler banankartonger imorrn så ja gkan packa vidare,,, känner at tjag börjar bli sjukligt rastlös…..

mandymoo
0

LinaN - ett bra råd ang kartonger åk till en leksaksaffär o fråga - jag gjorde det när jag flyttade o fick massor av bättre kartonger än banan *ler* Sen har du att göra ….

Shailina
0

leksaks askar har dessutom inget hål ;)

― J.R.R. Tolkien

LinaN
0

Hmm, problemet är ju at tjag inte har bil, och måste få he mlådorna på ngt vis, o affären ligger 70 meter fårn min lägenhet så. :D Dessutom är det han som äger affären som är min hyresvärd så ha när nog mån om att vara välvillig mot sin kund :D O mamma är anställd i affären dessutom :D

mandymoo
0

Ja då kan du gott tömma den affären på banankartonger *ler*

Synd att det är så molningt eller hur.

LinaN
0

Litet sprack det upp stundvis…. :)

inca
0

Månen lyste upp hela baksidan behövde inte tända någon lampa när jag var ut en sista sväng med hundarna. Stod och beundrade skönheten Förvånad

Iram
0

Det blev lite klent med fullmånekontakt för mig igår. Jag såg den några ögonblick mellan molnslöjorna tidigt på kvällen när jag vara ut en sväng, men senare började det spöregna och blåsa så jag stannade inne resten av kvällen.

anmaba
0

Jag har länge velat gå ut i skogen vid fullmåne men har aldrig riktigt vågat gå ensam. Men igår gick jag o min bästa vän ut i månskenet det var fantastiskt. jag är van att gå i den här skogen på dagen men det var en stor skillnad att gå i månskenet. Vi hade som tur var en ficklampa med oss om vi skulle råka tappa bort stigen i de tätare delarna av skogen. Nu har vi bestämmt att vi ska ut vid varje fullmåne.Få se om jag hinner att gå ut i kväll igen.

Zabbio
0

Hehe..någon som provat att rida ut i fullmåne?

Jag och en kompis red ut på islandshästar, var ute i flera timmar, galopperande med snö upp till magen på de pigga små hästarna, inne i en ganska tät tallskog, och månen kastade tydliga blå skuggor över snön..det var minst sagt underbart! Hände förra vårvintern.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

CBA
0

Jag sov som jag trodde UR dåligt…3 timmar totalt lyckades jag kämpa ihop så nu är jag fruktansvärt trött *gääääsp*

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Stj3rnfallet
0

Jag blir alltid sömnlös, rastlös och orolig vid fullmåne.. Kan t.o.m börja några dagar innan.. Har ingen aning om varför =/ Har varit så alltid, iaf så långt bak i mitt liv jag kan minnas :P På en sida jag läste om det en gång kallade personen som skrivit texten det för "Mångalen", vilket låter rätt roligt :D
Jag tycker att det kan vara lite läskigt vid fullmåna av ngn anledning :P Men det kanske har min mina yngre dagar att göra och de saker jag ahr upplevt?:)

Hennum
0

jag gick på fullmåneqigong :D

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Qabang
0

Nån som vet när det blir fullmåne nästa gång? Måste börja ha koll på sånt..

anmaba
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nästa fullmåne är onsdag den 3/1-07. Många almanackor visar när det är fullmåne,halvmåne & nymåne. 

Skickar med en bild som jag tog i våras när det var fullmåne.

john-a74
0

#42 fin bild ju :)

xxxxx
0

jag kan inte såva är det är fullmåne finns det någon man kan göra åt det en ritual kanske? LOL

MegN
0

Det där med översexuell tycker jag stämmer bättre på nymånen, eftersom den (hyfsat väl) sammanfaller med ägglossningen. Medan däremot fullmånen sammanfaller med menstruationen, då är jag mer inåtvänd och lite tröttare. Inte särskilt hågad på sex.

Vid fullmånen blöder jag, vid nymånen glöder jag…

LinaN
0

MegN, precis dagarna för emenstuation blir jag topptunnor kåt…… atanlgien inbyggt sista chansen-mekanism…..

Men nymåne är också jobbigt…..

Minns inte längre när jag egentlgien hade ägglossning/mens från början (under de gånga åren har det var tmycket klydd med p-piller o p-stav så inget är väl kvar där det var från början….)

mörkermåneblod och fullmåneblod är ju väldigt kraftfullt….. vart o ett p åsitt sätt…