Häxor iFokus

Häxor

Etikettköp-sälj
Läst 3254 ggr
Cornish-rex
0

Dannie Druehyld

Hej!!

Någon som säljer Häxans handbok av Dannie Druehyld? Eller är det någon som kan kopiera den?

Har letat överallt och hittar den inte, hör hört att den är jättesvår att få tag på. Skulle bli jätteglad om jag fick köpa den eller låna den av någon.

Mvh Emma

Skogselva
0

Jag hittade den sv versionen (begagnad) i en butik, i början av sommaren, men då kostade den ca 560:- Eftersom den har utgått ur sortimentet över allt så tror jag du kommer få leta länge innan du hittar ngn som kan tänka sig sälja sitt ex eller liknande.

Men har du försökt på biblioteken? Den kanske går att fjärrlåna om inte annat.

Har för mig att du inte ville läsa på danska, vilket kanske är lite synd eftersom den finns kvar i sortimentet på danska, bl.a. på adlibris och inte är så jättedyr där.

Att läsa danska är annars inte så svårt, man kan bli lite irriterad dock eftersom det känns som en svensk tex med en * massa stavfel och grammatikfel. Ibland finns det ord man är osäker på, men läser man de högt så låter de väldigt likt de sv orden. Vad gäller örter så står deras namn på danska, engelska och latin, för att få fram de sv namnen så är det enklast att söka på det latinska namnet. Den virtuella floran brukar vara bra för det ändamålet.

Tycker det är synd att du ska begränsa dig eftersom den är stört omöjlig att få tag i, men jag önskar dig ändå lycka till.

(Du kan ju gå till www.tarotkatten.se och se om de har boken kvar, den finns dock inte i deras webbutik, vad jag vet, men du kan ju ringa och fråga, eller maila och fråga, men som sagt, den var ganska dyr.)

Lycka till!

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Endroppeihavet
0

Det gäller att vara ihärdig, såg nyss ett ex som gick för 37 kr på tradera.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

spindelfot
0

#2 jäklar så billigt, vilken kategori låg den under då?

kan tänka mig att den säljaren hade ångest..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Endroppeihavet
0

Böcker - hälsa och skönhet ;) Så antagligen visste inte säljaren att boken var "värd" mer.

spindelfot
0

ja då låg den ju under helt fel kategori! hon borde ha lagt den under new age och dessutom betalat för higlight och allt möjligt.. *traderanörden visar sitt tryne*

Vekka
0

denna bok brukar ha förmågan att hamna under kategorin: Barn o ungdomsböcker, på biblioteken står den under den.

Den är inte lätt att hitta, på tradera o antikvariaten kan man finna den ibland, kolla bokbörsen.

Men den finns som sagt på danska, o det är inte svårt för någon svensk att förstå o läsa danskan tar kanske bara lite längre tid :) (säger jag som är nordväst skåning o har en del danska i blodet, hehe )

jag säljer tyvärr inte min, den är en av dom böcker som aldrig kommer att avyttras hos mig :) = underbar! :)

Skogselva
0

#6 jag som västgöte håller som sagt med - danska är inte så svårt för en svensk.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad

Cornish-rex
0

Ha!! Jag tror jag har hittat en för 250kr på svenska, jag blev så glad!! Vet inte om det är dyrt för den? Få se om jag får hem den bara Obestämd. Har väldigt höga förväntningar.

spindelfot
0

250 kr låter helt ok tycker jag. Om du inte tycker den är bra kan du ju lätt sälja den vidare för minst samma pris.

Endroppeihavet
0

#8 Det bästa är ju att inte ha några förväntingar alls. Den är väldigt lättsam och lekfull. (Det finns en anledning varför bibliotek sorterar den som barnbok) Även om lekfullheten gör att den känns väldigt givande ÄNDÅ. Även om det är mycket grundläggande saker den handlar om.

spindelfot
0

Jag tycker förresten att det är en väldigt bra bok. Jag har gjort några av recepten som finns angivna och de har alla fungerat mycket bra. Jag tycker att örterna finns beskrivna på vettiga sätt, dock något vårdslöst då jag själv inte skulle använda spikklubba osv på det sättet som då och då dyker upp. Men den boken var väl skriven under ett mer liberalt klimat.

Jag minns att jag läste den som ett litet yngel och häpnades över ett och annat, hur man blev rekommenderad att spara mens i frysen inför klimateriet - då jag var x antal år ifrån att få mens själv så kändes det som en ytterst främmande värld. Men annars kunde jag ta mig till boken såsom jag kan ta mig till den idag, dock på ett annat sätt.

fridelfina
0

Jaha, det var ju ett smart råd…. men det kom lite försent för denna klimakteriehäxa! Obestämd Men jag får offra lite av det jag har i mina blodkärl vid behov i stället Skrattande

Man vet aldrig när klimakteriet överraskar en, kanske redan i trettioårsåldern!

spindelfot
0

jaså! ja det är ju inte oändligt avlägset! börja hamstra nu kanske, men jag blöder ju så jäkla lite. kanske ska skaffa en kopparspiral, har hört att man kan blöda hur mycket som helst då - tänk vilken kraft ;)

nej nu blev det OT..

Endroppeihavet
0

#13 Det ska finnas någon blodtråd… Har jag för mig :)