Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 5492 ggr
silverhuldra
0

aptitnedsättande.

Hej!

jag letar och letar efter någon ört som är aptitnedsätande. De örter som jag har hittat som påverkar aptiten är aptitstimullerande och det är det sista jag behöver - min aptit e så stor som den kan vara redanRynkar på näsan.

Är det någon här som har något förslag. Jag skulle nämligen vilja kombinera en ritual med örtdryck i ett försök att gå ner i vikt - ja förutom att röra på mig mera och äta mindreFlört. Lite x-a hjälp på vägen kan ju aldrig skada menar jag

Mvh. Silverhuldra

Vekka
0

jag ska tänka till, förhoppningsvis :) och se om jag kan finna någon bra till dig, på rak ärm så kan jag rekommendera Mullberry-mullbär, mkt effektivt, nedsättande av aptit, sockerbegär o blodsocker, finns i tablettform i hälsokostaffärerna, men för en viktminskningseffekt ska du ta dubbla dosen av vad det står på förpakningen, under 2-3v. sen följa dosen som angivits, finn även att köpa som färdigt thé, grönt med mullbär - finns i många ica affärer o lite andra ställen

silverhuldra
0

Mullbär - det ska jag prova, får pina ner till hälsokostaffären i eftermiddag. Tack

Mvh. Silverhuldra

[trumman]
0

Nu kanske du redan gör detta, men ett generellt tips är: Dra ned på kolhydraterna också.

Om du äter mer fet mat, men (mycket) mindre kolhydrater, håller du dig mätt och full av energi längre.

LailaBaba
1

# 3 Exakt! Fett är väl inte direkt en ört, men den är fan så aptitnedsättande.

Lite onödigt att äta piller mot allting, när det finns en enklare lösning, tycker jag.

Casiopeia
0

Absolut, jag tappar i alla fall aptiten när jag läser om lhcf-kost, så det fungerar garanterat :-) *känner mig elak idag*Flört

Annars har även jag hört att mullbär ska vara bra, det finns rent som té också men är relativt dyrt. Även anisfrö ska vara bra att göra te på och ska främja viktnedgång sägs det.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

silverhuldra
0

Jag vet precis hur jag ska äta, är hushållslärare men har just nu hamnat på en platå….. endast viljan och kunskapen räcker inte - behöver en liten  hjärnretare - om ni förstår vad jag menar. Har gått ner 30 kg i omgångar förut men av någon anledning så trillar jag dit lite titt som tett endå.

Mvh. Silverhuldra

Vekka
1

Blåstång har används som medel för att gå ner i vikt, har inte testat denna själv, ännu. Jag har tänkt plocka blåstång när jag är nere i skåne o hälsar på mina döttrar, sen ska jag testa den själv :)

Info:

http://www.alternativmedicin.se/sok/Vax-017.html

Casiopeia
0

#7 när du säger det så, har en kompis som bantat på tångdiet med väldigt bra resultat. Tänkte prova det någon dag.

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~