Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 1338 ggr
pelle1234
0

Svenska kyrkan

Vad är det egentligen man får för de pengarna man betalar skatt till svenska kyrkan egentligen?

Känner någon till en sida på nätet där men kan gå ut?

Ganna
0

Här hittar du svar på båda dina frågor:

Svenska Kyrkan - Utträde

Värt att nämna är att de skriver att de gärna ser att du skriver varför du vill gå ur. Det är inget måste och de får inte aktivt fråga dig varför heller.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

creativewitch
0

Den här sidan är jättebra, har själv valt att gå ur Svenska Kyrkan eftersom jag inte delar deras trosuppfattning.

www.uturkyrkan.se

Glad

AnteMsson
0

Trosuppfattning eller inte - jag är fortfarande medlem, för jag anser att den summan det kostar mig varje år är försvinnande liten - i förhållande till det som de betalar ut till behövande varje år från fonderna.

Visst går en del av pengarna till att betala lönerna, köpa konst och sprida kristendomen. Det må vara hänt, men även folk som inte är medlemmar i kyrkan får söka ur de öppna fonderna. Det bidrar jag gärna, mer än gärna till.

Skogselva
0

Rekommenderar också uturkyrkan, det var jättelätt där.

Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!

Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! Glad