era stavar
kan ni vara snälla och lägga ut bilder på era stavar här så jag kan få en id'e på hur min stav ska se ut???
// Cornelia

Hej! MileyLoverX, jag har tyvärr inte något foto att visa på min stav :)
Att först hitta sin stav, en som kallar på en-den rätte, och sedan smycka den, är helt olika från person till person.
Man tillför sin egen energi och magi, staven tar det till sig och den blir personlig.
Även en köpt stav kan bli magisk för just denne person.
Alla vill inte fotografera sina redskap och ej heller visa dom, det är upp till var och en :)
Det bästa du kan göra om du vill finna och smycka din egna stav, är att lita på din känsla, tänka efter vad den ska göra för och med dig, hur du vill den ska se ut, vad du vill smycka den med.
Prata med den, fråga den hur den vill att du ska hedra den:
Får du ingen respons från den är den inte redo eller så kanske du inte är redo, då är ett tips att du bara lever med den ett tag, sov med den och se om den pratar med dig i drömmen, ha tålamod och låt det ta den tid det tar.
När tiden är inne så vet du hur den ska se ut :) det är viktigt att du följer dina egna idéer :)
Kolla igenom de äldre trådarna här på hif, här finns nog en och annan bild på olika redskap.
BB

Vad är det för stav du är ute efter?
typ som "magi" stav.

Det är ju bara fantasin som sätter gränser när det gäller sina magiska ting man tillverkar

Det finns nån eller flera trådar med magiska verktyg som du kan leta reda på. Jag har tidigare visat en stav som jag gjort själv. Tyvärr är vår gamla dator väck så jag har inte bilden kvar.

Min stav är av al med rottråd och runor. ( Som för övrigt har "gömt" sig och för tilfället förvunnit från jordens yta!!!!!???????????
Min "Trollstav" är ett horn.
Vad vackra :D blir så sugen. Ska ut på stav jakt i skogen i sommar. Får se om någon vill följa med mig hem :)

Min stav är mitt favorittillbehör. Ska ordna en bra bild på den så snart jag kommer hem till den.

jag kommer snart med en bild på min stav, det var då ett krångel att få tag på den, men vacker är den i mina ögon.
Här är en av mina äldre stavar. Den är i björk som jag passade på att ta när ett par gamla björkar fälldes.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#13 Wow! Toppen! ,;)
Den Var helt underbar…….# 13 
Snygg Bafo.. har du brännt den själv??

Mycket läcker Bafo!
#16 Jo, jag har bränt den. Hade precis fått en sån där brännpenna när jag gjorde den där staven men sedan försvann den spårlöst. Jag brukar rensa igenom alla mina saker varje sommar ute i boden på jakt efter den där pennan. Hmm.. har gått över femton år nu "and it's still gone". Tråkigt, för det var jättekul..

i skrivande stund sitter det väl något troll och bränner insidan av sitt stubb-rum i olika mönster… antagligen samma troll som har mina glasögon.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
#19 Och mina glasögon oxå.. *morr*
#18 En sån där penna har jag tänkt att jag skulle vilja ha oxå. Biltema nästa.. eller Jula… eller Rusta.. sen när jag är i närheten någon gång.. eventuellt

..och min påskduk..
Vad ska en stav göra för något för en häxa? Inom det jag gör är ju faktiskt stavar inte så jätteanvända mer än i vissa undantag. Har ju nåt som kallas blasting rod som används en hel del i vissa grimoires men den är ju minst sagt udda. Sen finns det ju stavar i de flesta grimoires men användandet är inte speciellt utbrett utan mest för att hålla upp saker. I goetia används en hazel wand i samband med en av de 72 demonerna.
#23 En blasting rod, är det den som är gjord av slånbär och har slånbärstaggar i änden?
Den skapas på detta sättet från en beskrivning ur the Grand Grimoire eller le dragon rouge som den också heter.
On the eve of the great undertaking you will search for a rod or wand of wild hazel tree that has not yet born fruit, at the highest point of the sought-after branch there should be a second little branch in the form of a fork with two ends; its length should be nineteen and a half inches. After having found a branch of this shape, only look at it but abstain from touching it, waiting for the following day, a day destined for action, in which you will go and cut it precisely at sunrise, and denude it of its leaves and small twigs, if there are any of these and with the same blade that was used to skin the sacrifice, which will still be tainted with its blood; you will cut it when the Sun starts to break forth on this hemisphere, pronouncing the following words: “I beseech you, O great ADONAY, ELOHIM, ARIEL and JEHOVA to be favorable and to give this rod that I am cutting the strength of Jacob and the virtue of Moses and that of the great Joshua; and I beseech you, O great ADONAY, ELOHIM, ARIEL and JEHOVA to enclose in this rod all the power of Samson, the righteous rage of Emmanuel and the Thunderbolt of ZARIATNATMICK who will avenge man’s affronts on the day of Judgement.” After having pronounced these great and terrible words, always keeping your eyes turned toward the rising sun, cut the branch and take it to your room, then take a piece of wood that is of the same thickness as the two ends of the rod and take it to a Smith to cap the two ends of the fork with the steel blade that was used to skin the sacrifice, ensuring that the two blades are sharp and when they are fitted to the two pieces of wood, take them home, putting the two irons on the true rod yourself, then take a Lodestone, heat it in the fire to magnetize the points of the rod pronouncing the following words: “By the power of the great ADONAY, ELOHIM, ARIEL and JEHOVA, I beseech you to unite all of the materials that I desire by the power of the great ADONAY, ELOHIM, ARIEL and JEHOVA I command you by the incorruptibility of water and fire, to separate all of the materials as they were separated the day of the creation of the world. Amen.” Following this I assure you (in the honor of the great ADONAY) being certain that you possess the greatest Treasure of the Light. The following evening take your rod, the kid skin, the Bloodstone, the two garlands of vervain, then also, the two candleholders and two pounds of virgin wax that has been blessed; take also the lodestone and two smooth Flintstones to light the fire also half a bottle of Spirit of Water and a portion of blessed incense mixed with some Camfora and four nails that were used in the coffin of a child who has recently died. Then take yourself to the place where you have to do the Great Work, doing exactly the following, executing point-by-point the great KABBALISTIC CIRCLE in the manner indicated.
Bafo, minns du varför det hamnade en orm på din stav??
Vandra i Ljus å Skönhet

Wow Big! Det var en rejäl stav :) den håller att vandra många mil med, och kommer säkert vara med dig länge :)

Sådärja! Fint BiG
En stav e en del av ens eget liv eller??
Vandra i Ljus å Skönhet
#25 Itressant läsning :) Den blasting rod som jag tänkte på är den på den bifogade bilden.
#26 Nej, jag minns inte riktigt varför jag gjorde en orm, det enda jag minns är varifrån jag fick mönstret till själva skaftet. Antagligen så var det väl själva staven som gav mig inspiration.
Hmmm, men din å min orm har säkert ett budskap, så lika i olika hamnar,
Vandra i Ljus å Skönhet

Ideer hur ens stav ska se ut, om det finns behov av stav?? Kommer inifrån och från en annan dimmision . Hav tålamod.
Vandra i Ljus å Skönhet
#32 Min Sejdman Kluve-trumma heter Hlykkjast och isnornin berättade för mig att det betyder "att slingra sig som en orm"… så jag har lite orm i trumman också :)
Jag bukade tälja ormar av grenar när jag var liten :)

#30. En stav är en stav. Man ska akta sig för att lägga delar av sig själv i föremål. De försvinner lättare än vad du gör.

Vilken otrolig stav du har BiGavia. :D Den var inspirerande!

Sebastian..gör de?
De har hittat trä sen istiden…så jag tvivlar… jag e nog borta före min stav.
Vandra i Ljus å Skönhet

Eld tex. eller den blir stulen, förstörd, föruttnad, u name it.
Ok, men jag kanske blir överkörd i morgon eller tar bort mej.. å min stav finns
Vandra i Ljus å Skönhet

Tja det kan komma en komet i morgon och utplåna oss alla också.
Men saken är den att får en person med allt annat än gott i sinnet tag i staven din och du lagt delar av dig i den kan den personen ställa till med trubbel.
Förstår hur du menar, men jag kan trubbla till de åxå, så rör inte min stake/ stav va de visst.
Vandra i Ljus å Skönhet
Föremål och allehanda kraftsaker eller vad man nu samlar på sig eller själv skapar får efter en tid en koppling till en själv. Jag tror dock inte att man tappar något av sig själv om de försvinner. Och visst är det möjligt att ställa till trubbel om man får tag i någons stav eller liknande, men det kan man ju göra på andra sätt ändå. Tror nog inte man ska noja sig så mycket över det. Jag förstår vad du menar BiGavia.

Jo jag med. Men jag fattade som att du la delar av dig själv i staven. Sorry för missuppfattningen isf.

Fina stavar,inspirerande,se vad duktiga ni som gjort era egna varit..
Är de någon som har nåt tips på nån bra sida länk på bilder man kan rista in i sin stav?
Vet ej vad jag vill ha men keltiska tecken,wicca symboler,ännat häxigt kanske..
Hade gott alla vänligen raven angel
Min stav skapade sej själv, mediterade å kände in..eller va man nu säger.
Vandra i Ljus å Skönhet
#47 Hellre en tom och outsmyckad stav än en stav fylld av symboler jag inte vet vad de betyder eller varför jag satt dem där för.
Inne på Druid o Shaman finns en tråd som heter "Black Shaman explains his whip" och där kan man se ett youtubeklipp på en shaman som beskriver symbolerna han har på ett kraftverktyg. Varje symbol finns där av en anledning och det finns en tanke bakom.

Hej
#48 tack för svar jaa meditation kan ju ge en de såklart dumt av mig,inte ens tänka så..

#49 Ja de är sant ,de är ju en charm med en stav som inget heller har i symbol väg,kristaller,mm..
Har ju ett par st mest till prydnad men till,jobba med de vill jag ha en som är unik,spec,känns som jag gäller väl att leta lite om man kan hitta på nåt man kan göra på nån av de jag har som prydnad så tack för tipset..ska kolla in de..
Ljus

Min stav som åxå fixk en orm på aej, den är av Al….Har även en bladslinga och ögon på den…allt gav sej bara…