Häxor iFokus

Häxor

Etikettallmänt
Läst 2264 ggr
Linda
2006-12-20 00:30
0

6-sinne

Ibland undrar jag om jag har ett sådannt…Om jag kan påverka min omgivning..om det är ödet, slumpen eller jag?

-Jag har många kusliga berättelser om hur jag har förutsett att saker händer och så händer det eller att jag har en "känsla" av och så blir det eller om jag gör på ett visst sett så inträffar det etc..

-Någon mer som har det så?

Berättelse 1) jag var väll en sådär 13-14 år och var i ett bostads område (lägenheter) med en kamrat, vi gick in i en av portarna och klottrade typ: Linda var här!

sedan gungade vi utanför och jag sa: Här kommer jag flytta när jag flyttar hem ifrån!

Åren gick och jag flyttade ihop med min första kille och när jag ska leda in cykeln under trapphuset så minns jag när jag ser textren: Linda var här!

Berättelse 2) jag har alltid sagt: När jag blir vuxen ska jag köpa mig hästar av alla raser och färger och bo på landet med 2 barn…Jopp jag/vi (sambon och jag) köpte en liten hästgård när jag väntade barn nr 2 och under 4 åren som jag bodde där hade vi ett 10 tal hästar av alla olika raser och färger.(Visserligen planerade jag väll det men ändå).

När min mamma ringde mig för ca 2,5 år sedan och berättade att hon fått livmoderscanser sa jag till sambon: mamma kommer dö…så trodde han mig inte för den typen av canser är relativt lättbehandlad och hon mådde relativt bra..

-jag visste att hon skulle dö, ca 6 månader senare somnade hon in..

jag säger inte att jag tror att jag är" synsk" men jag tror att man kan förutse saker genom att lita på sitt skl 6-sinne..

-Vad tror ni?

Hug/Linda

mosterMimmi
2006-12-20 00:43
0

Helt klart är det så, men många blir skrämda och stänger av förmågan.

ett av mina märkligaste saker är att jag var på ett stort second-handvaruhus här i Göinge och fick en känsla av att jag skulle köpa en viss bok. Det var en fackbok på ett väldigt smalt ämne som var mig totalt ointressant. Jag tvivlade på köpet, men priset var 5:- så jag köpte boken och en vecka senare får jag känslan att boken ska med den dagen. Jag har boken med mig i väskan, när jag leder en studiecirkel för att motivera arbetslösa och jag frågar om deras drömmar inför framtiden och vad de är intresserade av. En kvinna berättar då att ett nytt ämne som hon börjat fundera på och ville läsa mer om " men det finns ju ingen litteratur" då kunde jag plocka upp sagda bok och säga visst här är en och du får den! Hon blev överlycklig och jag blev övertygad att man ska följa sina intuitioner även om det verkar tokigt!

Linda
2006-12-20 01:02
0

Åh vad härligt!

-vart hon inte snopen?

mosterMimmi
2006-12-20 01:17
0

Jo, hon blev helt överväldigad och de andra blev ju helt tagna. Det var en märklig upplevelse!

Hopi
2006-12-20 17:36
0

Nog är det så att vi vet mer än vi kan tro! Bara man vågar lyssna! Och även följa det vi hör, som det där med boken! =) Det är jätteroligt när man märker att det faktiskt lönar sig att lyssna till sin intuition!

En gång när jag var ute och åkte bil en sen kväll. Plötsligt så började jag släppa på gaspedalen, utan nåt vidare, då tänkte jag "okey, då" och nästa sekund flög en älg upp över vägen! Om jag inte hade släppt på gasen just då, då hade jag krockat med älgen! Och DÅ var jag glad att jag lyssnade och inte nonchalerade det!!! Det kan ha räddat mitt liv!!!

Linda; Jätteledsen för det med din mamma……………..

SannaHolmgren
2006-12-20 22:26
0

Jag försöker oftast att följa min intuition. Minns ett speciellt tillfälle på jobbet, hemtjänsten, jag var ute hos en äldre dam och gjorde det vanliga morgonarbetet. Åker därifrån och allt var lugnt. Damen var pigg och skämtade på som vanligt. När jag efter morgonturen var på väg tillbaka till kaffet, så vill jag så himla gärna åka hem till denna damen igen. Jag åker dit med en arbetskamrat, och när vi kommer dit hittar vi damen liggandes på golvet. Det blev ambulansfärd direkt. Hon hade inte haft något mer besök innan sena kvällen annars.

Jag lämnar en liten blomma till dig och din mamma, Linda.

CBA
2006-12-21 16:01
0

Sånt här har jag upplevt flera gånger men starkast var nog när jag väntade mitt andra barn då jag och ena annan gravid arbetskollega hade varit till IKEA.

Det var tidigt i oktober och min son var inte beräknad förrän i april. Jag och min kollega sitter trötta på Mc Donalds och tog en fika innan vi åkte hem. Vi satt och pratade om våra bebisar och då slog det mig som en självklarhet.
Min kollega var helt övertygad om att hon skulle gå över tiden rätt rejält medans jag sa och kände att för min del skulle han komma för tidigt…han kom 5 veckor tidigt med panik.

Ja sa även det till barnmorskan men nej då, det skulle han inte :o/

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Linda
2006-12-21 20:22
0

#4och 5 Tack vad ni e söta, det värmde:)

#6 ja så var det med Neo oxå:)

Hopi
2006-12-21 21:13
0

#7; Bra det! =) Liksom meningen.. *ler*

Jätteroligt när man följer sin intuition och det verkligen stämmer sen! =) Och ju mer man följer den, desto mer kommer den fram! Däremot om man förnekar den, då dödar man sin intuition.. Det gäller att lita på vad man känner och vet inom sig! Inom oss har vi svaren på mycket!!! =)