Häxor iFokus

Häxor

Etikett: magi-formler-och-ritualer
Läst 4833 ggr
Miyu
0

Utföra en spell åt någon annan

Era tankar, åsikter och kunskaper om detta? Är det ens möjligt?

Har en vän som är i desperat behov av pengar. Har sagt att jag kanske kan hjälpa henne med en spell men att hon behöver ha positiva tankar själv för att det ska kunna fungera.

Kan man utföra en ritual åt någon annan som behöver det? Isåfall hur?

Mr-K
0

Varför skulle du inte kunna göra det? Jag gör klart mer magi åt andra än mig själv. Om du har kontakt med personen så kan du ju också instruera denna om hur man gör saker som är bäst om de gör själva.

Hur du ska göra avgör väl vilken tradition du arbetar inom, men i princip så handlar det ju mest om att rikta verkan från dig till den personen i stället. Så om du gör en ritual med gudar så får du förklara att du ber om det för någon annan helt enkelt. Du kan använda saker från personen för att binda det till personen istället för dig själv.

Kaylaza
0

Enligt mig är det just magin man utför åt andra som är den bästa. Visst behöver man ha magi åt sig själv också emellanåt, men det är ju energin man spenderar på andra som är den osjälviska och goda. Och allt man gör återvänder ju till en i slutändan.

Hur du bär dig åt… Ja, jag kan bara instämma med #1 -det beror på ditt sätt att tro och arbeta på.

Jag hoppas allt fungerar bra för er så din vän kommer ifrån sina ekonomiska problem. Jag önskar er allt väl!

Miyu
0

Tack för bra svar. Tyvärr bor hon utomlands, annars hade jag tagit hår eller annat av henne och använt.

Viper
0

Bara en fråga i rent diskussionssyfte, vad tycker ni om regeln som ofta används av bland andra wiccaner, att man inte ska utföra magi åt någon annan utan dennes medgivande?

Jag personligen har inte så mycket till övers för det. För mig handlar det mer om att använda sitt sunda förnuft och egen moraliska kompass. Jag brukar utgå från att fråga mig vad jag själv skulle tycka om ett sådant "ingripande" från någon annan innan jag gör något.

Men det vore roligt att höra fler åsikter och skillnader mellan olika traditioner.

[dcpower]
0

jag tkr nog man kan ge magi åt någon anna bara om det e bra för den naturligtvisSkrattande, jag vill ge magi  åt min mamma som harb problem medm vet inte hur jag ska bära mig åtRynkar på näsan

Kaylaza
0

Jag är inte wiccan, men jag håller ändå ganska hårt på just den regeln.

För mig skulle det kännas respektlöst att utföra magi, hur vänligt sinnad den än är, på någon som inte vet om eller kanske ens vill ha den. Jag själv skulle också ta illa upp ifall någon utförde magi på mig utan att först berätta.

Sedan behöver det ju inte kommas överens om vartenda tillfälle -man kan lika gärna enas om att man utför magi på varandra när det känns rätt och så behöver det inte vara mer med det.

Jag känner heller inte att det alltid är nödvändigt att redogöra exakt vad man utför för magi. Om man ger sin tillåtelse anser jag att man också litar på omdömet hos personen som utför magin. När andra har behandlat mig har jag ofta sagt till att jag inte vill veta exakt vad de gör -det brukar fungera bättre då eftersom jag är mer öppen och mottaglig på flera plan.

För att sammanfatta så är det viktigt för mig att man har gett sitt godkännande till att magi utförs.

ladysparkle
0

Jag skulle inte heller göra magi åt nån som inte visste. Jag brukar då istället be för personen, så får Gudinnan göra vad Hon tycker är bäst.

BiGavia
0

Jag utför magi åt andra, är det något dom bett om så måste deras intution ockaå vara med.. De kan t.ex inte be om  "pengar" å så i nästa andetag säga att de inte får några, då kommer det med stor sannolikhet ej att funka….

Sen hantverkar jag in välgång till människor , men det är ospecifikt, mer som en bön….

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Bappho
0

Jag använder sällan magi oombedd, men om någon t ex kommer till mig och ber om hjälp för att hon är i ett negativt och skadligt förhållande där hon inte har kraften att själv ta sig ur, så kommer jag ju använda magi som påverkar även hennes partner och det skulle jag göra utan att fråga honom.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

BiGavia
0

Ja, så blir det väl ofta att en tredje person blir påverkad…

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Kaylaza
0

#9 Alla påverkas vi ju av varandra, så i just det exemplet skulle jag se det som att du utför magin åt din vän som bett dig. Att hennes partner blir påverkad av kraften hon får och därmed bryter sig loss från ser jag som en ring på vattnet.

Första ringen är magin, andra är styrkan som påverkar henne att fatta och utföra sina beslut, tredje ringen är att hon bryter sig ur förhållandet och där blir parnern påverkad (om inte tidigare), och så vidare, och så vidare… Glad

pelle1234
0

#3 Bor hon inte i sverige ? Be henne att skicka hår till dig då…