En kvistfråga
Jag hittade en otroligt vacker tallkvist igår. Alldeles snirklig och ormig. Borren hade skapat egna vackra mönster. Givetvis fick den följa med hem.
Problemet är bara att den är på väg att gå av på ett ställe. Nu undrar jag om det finns något jag kan laga den med. Sambon säger att lim inte funkar men jag vet inte jag. Jag föredrar att höra efter med er haha! Jag kan sätta in en bild på den senare om det skulle behövas. Kameran är på vift just nu..

Superlim funkar. Du kan väl linda lagningen med en skinnremsa sen, det kan bli snyggt.

Trälim fungerar alldeles utmärkt. Tall=trä :) Det är svårt att avgöra när man inte vet hur det ser ut.

Ja, jag får lägga in en bild senare tror jag. :) Men det är inte ett rakt brott utan ojämnt.
Känns iaf tryggt att ni tror på teorin med lim. :)
Lim + lindning = ftw!
Kanske tom borra in en träplugg för extra hållbarhet, men jag antar att du inte ska slåss med den direkt?

#4 Haha nej det är inte tanken. Jag funderade en sväng på att göra en skallra men då jag ser att den är "svag" på sina håll får den komma att bli nåt annat - men inte svärd. :)