serier och filmer
någon som kan tipsa om bra filmer eller serier som rör ämnen från den här sidan? men inte så mycke om onda andar eller onda häxor. jag tycker mycke bättre om det positiva och hoppfulla. rädda världen och leva ett med naturen osv.
daling
Finns det såna filmer??
En riktig feel-good film är Amelie från Montmartre men den handlar knappast om nature eller häxor…

poccahontas? :)

Det okända på tv 4+ är rätt intressant serie.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Edward Scissorhands med Johnny Depp….ögonen tåras både i glädje och sorg….underbar film
Älskar Edward Scissiorhands och Amelie från Montmartre 
Förhäxad gillade jag när den gick på TV3, de första säsongerna är bäst.
Avalons dimmor och Merlin är två filmtips så här utan någon betänketid.

Filmen the craft kan jag verkligen rekommendera. Där snackar vi magi kram tindra

jaaa här var den ju!
Narnia….
Jag är kär i Aslan men berätta inte för någon…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Örter-naturens eget apotek. På kanal 2 kl 18.15 på måndagar.
MVH Isnornin

Narnia har ju visserligen en hel dos med fantasi och grejer, men är mer en återspegling av bibeln än något häxigt ;)
PRACTICAL MAGIC!!!! Den är min absoluta favorit film. har sätt den väldigt många gånger med syrran så den har som blivit våran "syskon film".
gillar också Edward Scissiorhands och Amelie från Montmartre.
man kan säga att jag är ett litet film freak. har sätt alla kostymfilmer, skräck och konst filmer jag kommit över.
Prophecy 1-3 tillhör mina favoriter med Viggo Mortensen i en biroll som Lucifer (med i den första) och Christopher Walken som en ond ärkeängel Gabriel :) Filmerna har några år på nacken men de är härliga. Jag brukar se om dem då och då.
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=41031&lang=se&subsite=movies&&ref=
Eragon är ganska mysig :)
Kan rekommendera en riktigt bra TV serie om en magiker. The Dresden Files heter den, bygger tydligen på ett gäng böcker som jag inte läst. Men serien var mycket bra! :D Kanske inga häxor direkt…men rolig magi. :)

Ja! The Dresden Files. Är riktigt bra. Den handlar om en trolkar som lämnat ett rådet av magiker för att han inte tycker som dåm. Han driver en liten dektekttiv byro och hjälper vanligt folk. när magiska varelser atakerar dom. Som Angel ungifär!// Aftonfalk

Magiska systrar :)
Nån som sett Earthsea? Den tänkte jag se ikväll, den är efter en bokserie av Ursula Le Guin trollkarlen från Övärlden.
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=47033&lang=se&subsite=movies&&ref=
Medium är bra. Supernatural är kul. :)

Hex är en kul serie :) man fastnar verkligen i den!

Jag älskar serien Förhäxad-Charmed. Sen är Magiska systrar, Hocus Pocus, Den onda cirkeln också bra filmer. Men de är kanske inte feel good filmer?

Buffy tvs - willow och tara (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

Den onda cirkeln.

jag efterlyser fler tips på bra filmer!

Spiderwick chronicles!! - nyutkommen på dvd. The Golden compass och Stardust rekommenderas också å det varmaste!
- Nanny McPhee - underbar film, magisk och rolig.
- Ella Enchanted - också en underbar film, magisk och rolig den mä =)
- George and the Dragon - komedi som utspelas på medeltiden. De misslyckade tagningarna som visas i eftertexten är ännu roligare än filmen *S* (i alla fall om man är väldigt trött och har en lika trött polare bredvid sig när man ser den ;o)
- Willow - 3-timmars klassiker
Sen fick jag visst hjärnsläpp ;o) Men du fick i alla fall några filmtips =)

Tack bästa blodtopp, dig kan man lita på i nästan alla lägen! :D
Jag har precis sett Avalons dimmor… Oj oj oj.. jag trodde Aldrig att de kunde göra film av den boken men ack vad jag bedrog mej.. Riktigt bra dessutom. Jag har läst boken fyra gånger tror jag(älskar den) och hade inte en aning om att den kommit som film.
Nästa filmtitel att se blir Willow. Fast inte i natt. :)

En serie vid namn Hex har jag nyligen kollat på. Finns två sesonger, jag gillar den skarpt.

#29 Willow? Den gamla filmen om han dvärgen? Den är ju skitbra! har inte sett den på många år bara.

The Tenth Kingdom! och Sagan om ringen såklart!
Legenden om Mörkrets Härskare med Tom Cruise!
Kanonsagorulle :)
The witches of Eastwick, en klassiker!
Hocus Pocus, Med bette midler.. smårolig film
halloweentown, ung tjej upptäcker att hennes mormor är en häxa och följer efter henne med sina syskon till mormoderns hemstad
bewitched - Nicole Kidman i huvudrollen, efter den amerikanska serien.
Satan's School for Girls.. fast den sista e ju knappast så positiv på d sättet. Shannen Doherty spelar huvudrollen iaf..

The Adams family. Gärna den gamla originalfilm/serien.
Kultförklarade: Elvira.

#33 Ja! Den är ju super!
#28 Jag älskar fantasy, både i bok- och filmform. Du kan nog få än fler tips av mig om det inte räcker med de du fått nu av oss alla, för vi har fler här hemma *S* (satt och sitter vid fel dator just nu, orkar inte gå till filmhyllan… ;o)

#36 hehe, ja har du fler tips på lager så shoot!
Många av filmerna som tipsats om har jag redan sett men vad spelar det för roll? Det är ju inte bara jag som läser här menar jag ;)

Ok =) Fyra till i alla fall ;o)
- Arthur och Minimoyerna - både 'verklig' och animerad. Söt och rolig =)
- Bridge to Terabithia - har inte sett, men den verkar bra.
- Dragonwars - utspelar sig i modern tid, men handlar om händelser från lång tid bakåt som påverkar nutiden. Underbara drakar!
- Pans labyrint - en väldigt speciell fantasyfilm. Mycket våldsam då den utspelar sig under general Francos tid i Spanien under 40-talet. Och så är det en spansk film = mycket speciell stil. Men det är en fantasyfilm man får tänka till lite i när man ser. Inte för att den är klurig, utan för allt annat som händer. Efteråt sitter man mest bara och tittar och tänker. Den går djupt, i alla fall hos mig.
Den går egentligen inte att beskriva så bra 'bara så där', den måste ses. Men som sagt, det är inte en barnfilm och om man även är känslig som vuxen bör man nog antingen se den dagtid eller med någon att hålla i handen på kvällen eller i värsta fall inte alls. För den är creepy på flera sätt (mest för att styvpappan är så j**la hemsk…) Men den är BRA!!!

#33 å 36 Äntligen nån mer än jag som förstår hur bra den är! The Gift, Sleepy Hollow, The Ninth Gate, Den 13:e krigaren..

#40 Den är väldigt drömsk av sig. Romantisk och både ljus och mörk. Bokstavligt talat, för det är verkligen kampen mellan det onda och det goda. Se den!!! Och Tompa Cruise är inte så gammal där då… Liten spoling bara *S*

#14 Ja, Practical Magic är skitbra!! :D Älskar den filmen! (:

Charmed (förhäxad) finns att köpa (alla säsonger) på box
Josefin
Medarbetare på Glamour I Fokus!

Denna är bara för bra
pissmyra,rävrumpa o kackerlacka 

Attila the Hun. Visserligen mest om kriget med Romarna men en hel del magi finns med mellan Attila och en synsk flicka/kvinna; Galen, som ser hans framtid och följer honom genom livet som Hunnernas härskare. Mycket härliga, 'vilda' bilder på Hunnerna ute på stäppen… Ock så en hel del hjärta å smärta, såklart.
Den är fortfarande en av mina favoritfilmer…..