Häxor iFokus

Häxor

Etikettsabbater-och-högtider
Läst 4284 ggr
spindelfot
0

Trumcirkel 18-19-20

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad sägs som en trumcirkel, den 18-19-20 september?

Helgen närmast höstdagjämningen, tänkte jag att vi skulle stråla samman i torpet i Västmanlands skogar!

Kanske kan vi ha en knytis och laga en (eller flera) härligt höstig gryta tillsammans, offra de bästa bitarna till rådarna, och låta måltidens helighet kring elden vara fokus?

Istället för pauser då vi går för att äta och fika, så låter vi cirkeln vara hel hela helgen. (förutom toalettbesök, det kan ske på dasset..) Vi reser två cirklar, en utomhus vid elden, och en inomhus under takbjälkarna. När natten kommer kan vi sova i cirkeln - låta det andliga arbetet vara i ständigt fokus, tillsammans, väva ihop det med det vanliga tepartyt, så att vi inte behöver gå in och ut alltför mycket.

Jag ser fram emot en kraftfull helg, en stor fest!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Ganna
0

Vilket syfte ska det andliga arbetet ha?

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

youcalled
0

Mabon!:)

Låter helt underbart ju.

Bappho
0

Bara jag lyckas bli fri så kommer jag :)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Alwyn
0

Jag e på!

lightseeker
0

någon mer som behöver samåkning härifrån; jag kan ta mig från Götet för ev. upplockning.

spindelfot
0

Tidigare har vi gjort så att vi samåkt från Sala station. Ev kanske det går bra med Västerås station också. När det börjar dra ihop sig och människor anmäler sig så får de som har bil skjutsa de andra. Blir det mycket bök så får vi hjälpas åt och betala en slant för bensinen.

Jag har ingen bil så det hänger mycket på deltagarna… Skicka gärna mail till mig om ni vill ha fler detaljer, det är bra för planering när man ska ordna skjuts och så!

info!

Torpet är varmt och skönt med gott om plats, rymligt kök med kyl, frys, micro, spis, kaffebryggare och sånt där. Det finns även gott om filtar och sånt. Sängplats finns till sju, två stora dubbelsängar, två madrasser, en utdragssoffa.

däremot finns det inget drickbart vatten, det måste jag ta med mig i dunk, och så finns det ingen toalett - endast utedass (men ett mkt fräscht sådant)

Vad vi gör?

Vi brukar inte ha något särskilt syfte med trumcirkelträffarna. Alla tar med sitt, delar med varandra, gör kraft, får kraft. Alla får komma med förslag om vad vi skall göra. Det som är särskilt med denna helg är att det kommer vara mycket fokuserat arbete med det heliga rummet som ständigt fokus och mittpunkt. Inga mobiltelefoner inom cirkeln, inga kameror, sitt tyst eller tala, alla kommer med sitt. Eftersom det är en fest, en helig fest så kommer det bli dans och galej. Vin och sådant är tillåtet men det är ingen partyhelg på det vanliga sättet. Barn och djur är inte tillåtet denna helg heller tyvär, så man kan koppla bort och jamma loss riktigt ordentligt.

Jag understryker att detta är en fest, för att svara på Gannas fråga, så det blir ju ingen kurshelg där vi 'arbetar' på sådant sätt, utan en helig fest helt enkelt som kretsar kring det heliga rummet, inte som en vanlig fest utan en fest vi firar som häxor, eller shamanpraktiserande. Blotar kontinuerligt, dansar järnet, drar några kväden i besatthet, bjuder in väsen (de som inte är helt tvära) till vårt party, det blir en jäkligt fokuserad och jobbig fest att hålla men säkert jävligt roligt!

Jag fyller förresten år den 21 september, födelsedagspresent är obligatoriskt, alltså inte frivilligt ;)

Iram
0

Åh….jag säger bara "Åh, så roligt det vore"… Jobbar såklart den helgen.

Obestämd

youcalled
0

#6 Grattis i förskott!! Det låter så roligt! Jag har småbarn, studerar och arbetar extra…men jag hoppas att jag i framtiden kommer att kunna få träffa er, ni som skriver här. Det är vad jag längtar efter mest, eftersom att jag aldrig träffat en häxa i riktiga livet, förutom en som jobbade som kurator på en folkhögskola jag gick, men det var inget hon gick ut med officiellt, det var något som min mamma visste om eftersom att hon pratat med henne…och hon sagt det till henne.

Jag tycker det är jätteroligt att det här forumet anordnar träffar titt som tätt!

Coturnix
0

# 7 Kan man inte byta bort sin helg tro?

Jag vill vara med.

Ganna
0

#6 Jag hoppas ni har roligt, för mig låter det för ofokuserat och spretigt; jag dyker upp på torpet vid ett annat tillfälle. :)

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

spindelfot
0

Skicka mail till mig om ni vill vara med! Maila gärna om ni har några frågor.

säg till om ni kan vara chaufförer och hjälpa till och skjutsa! Chaufförer behövs. Mailar ni mig osv kan jag ju även hjälpa till att sammanföra med samåkning osv. Det är bra om ni hör av er så kan jag planera bättre.

Ang kostnad förresten, om någon undrar..så är helgen till självkostnadspris. Resa och mat. Maten skall vi laga tillsammans. Jag hade tänkt skriva en meny som passar alla och så får vi alla köpa råvaror till maten. Beroende på hur det blir med skjuts och liknande, och hur många vi blir så kan man kanske bidra med en 100-200 kr och så ser jag till att maten under helgen blir köpt för den budgeten som blir, så slipper folk åka med en massa mat i väskan i tåget. Vi får se helt enkelt :)

#8 Låter som mitt liv ungefär ;) Det behöver ju inte heller vara så att man åker iväg över en helg, det anordnas ju pubmöten och lite allt möjligt sverige över.

spindelfot
0

#10 Jag förutsätter alltså att min födelsedagspresent skickas via post…

spindelfot
0

Nu finns trumcirkeln även på facebook :)

Ganna
0

#12 Va, vill du inte träffa mig nån annan gång? ;)

Endroppeihavet
0

Som det ser ut på schemat å har jag inga tentor eller annat äckel precis i dagarna efterråt^^ Så jag kommer gärna!

Det du glömde säga om torpet är att det har VÄRLDENS finaste spis. (en.sån.som.borde.finnas.i.alla.häxors.hem) ;)

Vi kanske kan ut i skogen och plocka lite svamp till grytan :) Det kan ju vara något optimistiskt… iofs.., vi kan ju alltid ha med oss också givetvis. Jag ska ut om någon vecka och plocka. Var visst någon som redan plockat hur mycket kantareller som helst!

Kan ta med mig fika också (Om inte alla fortfarande är på den där sabla GI metoden) Vilket förmodligen hälften av er är! Haha.

Personligen trivs jag bra om man har något i händerna också, något trevligt att pyssla med som får insupa kraften i cirkeln. Det behöver för all del inte vara något jag tänker använda i magiskt arbete sen. En stickad halsduk som alltid håller värmen, aldrig tappas bort och inte får fläckar vore något det med!

Det kanske vore för ambitiöst att stöpa ljus, även om jag är väldigt sugen på den idén.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Endroppeihavet
0

#6 Den obligatoriska presenten inhandlas genast ;) Vill du ha en flygande matta i neon för bekväma nattfärder eller en irriterande talande spindelapa som kan utföra enklare städuppdrag om man mutar den med honungsmelon och larver?

Coturnix
0

Hahaha! Nu blev jag på övergott humör! :D En sådan apa ska jag önska mig! ;)
Smält ost blir bra som fika! ;p

Endroppeihavet
0

#17 Smält ost? Saliga amalia! Har ni allihopa slängt bort era sju sorters kakor numera? Så jag kan inte ens fresta med en blåbärs och citroncheesecake med chokladkexbotten? :)

Väldans tråkigt det ;) Då får jag väl äta opp ett alldales alena.

Iram
0

Men nu vill jag ju dit ännu mer… smältost o larver o flygande apor… Undrar om man kan byta jobbhelg som sagt.

Endroppeihavet
0

#19 Du får mjuka upp någon arbetskollega med smickrande tal. Eller smältost^^

spindelfot
0

Jag vet faktist ett kantarellställe vid torpet.. he he he. Om inte grannen på andra sidan forsen har hittat det. Skulle vara kul att gå lite i skog och mark och äta lite spindlar och pinnar och sånt.Vad jobbigt, måste jag välja mellan apan och mattan, kan jag inte få en apa som kommer flygandes på en matta eller har du bara råd med en av dem ;)

Att byta jobbhelg borde väl inte vara så svårt egentligen.. om man är ute i god tid så är det kanske inte så farligt?

Endroppeihavet
0

#21 Det handlar inte så mycket om pengar som betalningen i sig egentligen. Mattan kostar ett högeröga och apan det vänstra. Känns som jag borde ha kvar åtminstone ett. Jag har försökt förut med att ge dom någon annans öga, men dom tjafsar alltid i kassan!

Endroppeihavet
0

Jag skulle rekommendera mattan, Apan bajsar så mycket.

spindelfot
0

ok.. mattan blir det väl.. men nu är överraskningen borta.

alla äkta häxor stjäl, det vet du väl.. inga jävla ögon här inte, jag tar vad jag vill ha i affären och vänder blicken på alla kassörskor och annat som står i min väg, ze oldschool way!

Coturnix
0

(Då tar vi apan också! Den bajsar bara lite om den får äta smält ost istället för bananer)

Endroppeihavet
0

#24 *fnys* Dom mupparna har förbannat allt i butiken, måste scannas. Men man kanske skulle skaffa en sån där grej där man scannar allt själv och sen flyga ut ur butiken på matten.. Ooohh.. Då ska jag ta dom där ljusen som aldrig brinner ut och lådan med obegränsat utrymme på vägen ut!

Endroppeihavet
0

Ifall någon annan behöver något skriv det nedan, så kan jag ta det på vägen. Men inget för tungt. Mattan har en maxvikt på 1457 böcker om strumpor.

Bappho
0

#18 Cheescake kan  jag sluka i massor, låt de andra dela på fläsksvålen :)

lightseeker
0

he he he, den här tråden kan man bara inte bli annat än glad av.

Någon härifrån som far från söder, som man kan samåka med? (är klart flyttbar)

korpsyster
0

Om jag får lift med Bappho skulle jag gärna komma med ;)

(försöker flirta in mig)

Bappho
0

#30 Hade tänkt fråga dig, så visst :)

Astraea
0

Åh! Jag vill! Vet ännu inte hur schemat ser ut men men..

#18 Jag är mycket för fika. :)

korpsyster
0

#31 Hade du, vad snällt…..skulle verkligen behöva komma iväg och umgås med lite sköna människor. Saknar det.

#32 Jag är också förtjust i fika :)

lightseeker
0

jag med, fast mjölkfritt då, för krångligt, jag tar med eget, att bjuda på.

Blodeuwedd
0

Jag behöver komma och träffa er alla.. Energierna är låga just nu.

spindelfot
0

Hörni! Glöm inte att maila er anmälan till mig nu! Jag vill ha det bekräftat att ni tänker komma!

Bappho
0

När är den senaste anmälningsdagen? Jag har som alltid svårt att bestämma långt i förtid eftersom ungarnas far har ett knepigt jobb det är svårt att sia om :)

Endroppeihavet
0

Ja, har NÅGON bil? Så vi kommer till torpet. (Vi äro hjulhandikappade)

spindelfot
0

Finns nog ingen sista anmälningsdag…man kan nog hoppa på i sista sekunden om man vill:) men det är bra om man kan höra av sig så snart som möjligt.. det gör det lättare för mig

Casiopeia
0

Åh, det hade varit skitkul att komma med, men jag har en kompis som fyller år den 20:e så risken är ju rätt stor att hon vill ha kalas då. Å andra sidan skulle hon resa bort i september så kanske det blir framflyttat, ska höra med henne…

#5 Jag vill också samåka från götet i så fall! Det var så sinnesjukt dyrt och krångligt att ta sig till spindeltorpet med tåg. Dessvärre har jag heller ingen bil…

~ medarbetare på amigurumi och vegan ~

lightseeker
0

#40, vi får väl annonsera efter göteborgs-häxor i värsta fall, bilburna sådana alltså:)

MarsFire
0

Jag skulle verkligen vela följa med. Men har varken bil eller körkort ( samt att jag inte vet än om det är min arbetshelg eller ej )

Är det någon man skulle kunna samåka med från Stockholmstrakten ?

Endroppeihavet
0

#43 Jag kommer åka med från uppsala förmodligen. Men ifall du beställer biljetter nu så kommer det kosta ungefär 300kr. Och det kan man ju avvara^^

spindelfot
0

Hallå alla! Maila mig om ni vill komma! Att ni skriver i tråden räcker inte! Mailar ni mig så bekräftar ni att ni kommer!

Casiopeia
0

#41 eller så får vi träna på att ta kvasten… ;-)

Ritva
0

Jag kan nog tyvärr inte komma, men var inne lite på "Druid och Shaman" och såg även denna tråd där och där fanns det några som skulle åka från samma orter som finns med i denna tråd. Ni kanske kan samåka?! Ett litet tips bara!Tyst

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

skogsstjerna
0

Verkar intressant.

Endroppeihavet
0

#45 Vaddera kvasten för långfärd… Annars gör det jäkla ont i skrevet!

Casiopeia
0

#48 Har du inte sadel på din?

Endroppeihavet
0

#49 En ongdjävul plockade av den när jag parkerade kvasten utanför huset, men ingen fara, han blev förbannad!

Mr-K
0

Om jag hinner få min bil fixad tills dess så kommer jag. Borde veta inom ett par veckor.

Casiopeia
0

#50 Hatar när det händer.

spindelfot
0

puff-puff, glöm inte att maila nu alla häxisar så att jag kan börja knyta ihop :)

Casiopeia
0

Det verkar som jag kan komma *hurra!* väntar dock med att maila tills jag vet definitivt, men hör av mig om det i veckan. :-)

euphoria
0

Nej, vad kul det låter! Känner ju egentligen ingen av er, med tanke på att jag är ny medlem… Men det hade varit ett ypperligt tillfälle att lära känna några om jag inte hade bott i skåne och börjar skolan den 17, haha Glad Får vänta på ett bättre tillfälle!

lightseeker
0

kom igen nu, c #54, så vi kan åka in och köpa biljetterna!!!

Casiopeia
0

Har inte fått något definitivt svar från min kompis än, men jag lovar att ringa och tjata på henne imorgon.

lightseeker
0

#57, ring mig när du vet bestämt, så rymmer vi tillsammans!

Casiopeia
0

Rymma, hi hi! Låter kul! Har fått klartecken nu, so I'm in! :-D

lightseeker
0

glöm inte att anmäla dig genom att skicka mail, till spindelfot, också.

Casiopeia
0

#60 Det har jag gjort! Är lite upptagen imorgeon eftersom jag ska på sensommarblot, men vi kanske kan ses och köpa biljetter på söndag förmiddag? jag ringer dig!

Nog om mig och Lightseeker, vilka är det som har anmält att de kommer nu?

Bappho
0

#61 Jag och Korpsyster är anmälda och det ser även ljust ut på barnvaktsfronten.

lightseeker
0

HEJ! alla mugglare mfl.

Skulle det inte kunna läggas ut en ny tråd om häx-träffen, med vilka som kommer att delta?

Så är det litet lättare att få översikt.

Casiopeia
0

Mugglare får väl inte komma? :-)

lightseeker
0

ooops! jag som trodde att ALLA var välkomna, mitt misstag

Casiopeia
0

Jo, men vi måste kasta en glömske-spell på dom efteråt så inte mugglarsamhället raseras när de kommer hem :-)

spindelfot
0

jag har lagt ut en ny tråd :)