Snabb energi-"boost" efterlyses!
Usch, de senaste 7 dagarna har varit jobbiga och nu känner jag mig alldeles dränerad på energi. Jag skulle behöva en enkelt övning som snabbt återställer en del av min kraft och minskar stressen. Jag kan en del meditativa övningar men tänkte att ni duktiga människor kanske har lite fler knep att lära ut?
Jag har jobbat som personlig assistent åt en dam i 8 år, och trivts jättebra. Förra måndagen gick hon plötsligt bort och det var chockartat och ledsamt förstås. Dessutom var jag helt plötsligt arbetslös. Nu hade jag tur i oturen och blev erbjuden en ny tjänst, den här gången inom äldreomsorgen. Jag har redan börjat inskolningen, och då schemat är annorlunda än förr står jag plötsligt med ett behov av barnomsorg och det tar ju månader innan sådant börjar fungera. Fler problem att lösa. Så förra veckan var bara chock, kaos, stress, sorg och oro om vartannat. Och så julen mitt i alltihop. Kan tillägga att det är därför jag har varit lite dålig på att skriva här på sidan.
Så kort o gott, har ni något tips på hur jag kan pigga upp mig själv litegrann och klara julen med ett darrigt leende?
Jag vet ju att jag kommer att må bättre så småningom, men det tar ju lite tid att landa och vänja sig vid allt nytt. Jag önskar att allt det här inte hände precis innan julen då det är så stressigt ändå och man ändå "måste" vara glad. Som det är nu känner jag mig som en urlakad disktrasa….
/Iram, lite ur gängorna

Höll på att glömma! Som alltid då jag är psykiskt nere och stressad så börjar elgrejerna bete sig knäppt. I morse blev TV-bilden dålig, och sen *poff* så blev rutan svart. Och det började stinka bränt! Vi fick bära ut apparaten fort som 17 så nu står den på gräsmattan och ser bizarr ut….Är det inte typiskt mitt uppe i alltihop. Det är nästan komiskt…
Nåja, där är jag ändå tacksam att inget allvarligare hände. Tänk om det börjat brinna!
Nu står här framför mig en splitterny TV som vi fick åka och inhandla i julruschen.

Ett litet tips från lilla mej:
Låt sorgen läka ut. Låt det ta sin tid, det blir spänningar när du försöker "skuffa undan" och rusa vidare. Acceptera att du inte mår riktigt som du brukar.
Sätt dig ner en stund och tänk dig en utsikt över en fridfull frusen mosse, där solen just håller på att gå upp. Fåglarna har börjat kvittra och i skogskanten hör du rådjur som kliver i det rimfrostiga gräset och betar, och om du lyssnar noga så hör du bäcken porla med sitt iskalla klara vatten. Luften är klar och ren, inte ett ljud hörs förutom skogens viskningar.

Mina tips är att du tar dig ner till havet ellr in i djupa skogen:)
sitt där ute och känn av naturen en timme eller två
jag vet ganska basic förslag men funkar jag lovar ler:)

Mitt tips är Rosenrot. Den äkta varan i pillerform från hälsokost. Eller Chisandra från samma ställe. Rådgör med personalen om vad som passar din energilöshet bäst. Good luck!

Glömde säga att du kanske behöver mera dagsljus.
Jag har skaffat dagsljusrör till min ljusramp på kontoret och jag är gladare och piggare på bara några dagar. Helt otroligt!
Jag håller med #3 Sannaholmgren. Jag brännde ut mig för några år sedan (på riktigt Jag grät nästan varje dag i ett helt år) Det ända som hjälper tror jag är att låta sorgen läka ut. Försök vara lugn i stormen. Allt kommer att ordna sig. Sköt om dig.
att sätta sig ner o meditera på en lugn o avskild plats dagligen i 5-15 min kna ockås göra susen, ska börja göra det när jag går i skolan sen i januari…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Tusen tack, ni rara!
Jag ska verkligen försöka sno åt mig en ledig halvtimme och tillbringa den i skogen, det är ett mycket gott råd. Jag vet ju av erfarenhet att skogen faktiskt brukar hjälpa upp humöret ganska snabbt, åtminstone för en stund.
Rosenrot-tabletter har jag nånstans tror jag….Kanske man skulle rota fram dem?
Sen är det väl bara försöka flyta med och snirkla sig igenom julen med minsta möjliga motstånd.
Kram,!!
Jul med minsta möjliga motstånd…. då får du nog gå i ide! :D
Jag ska fira julen med min nya sambo's famiöllj, alla släkt o vänner. är litet läskigt :P
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

LinaN
Det går nog bra med nya familjen.
Gör inte som på TV-reklamen bara och sno åt dig alla chokladbitar i chokladasken!
Lycka till!