Drömtydning riktning vänster?
För några nätter sedan drömde jag om en man, i kostym, grå eller svart, som gick framför mig på en alldaglig stadsgata, han höll två portföljer, svarta i läder, en i varje hand.
Han försvann plötsligt och portföljerna stod kvar på marken, en hund, brunröd i pälsen kommer travlufsandes på min vänstra sida, jag får en känsla av att jag ska följa efter hunden. Jag gör detta och tar portföljerna med mig. nu ändrar de karaktär och är av hårdplast istället.
JAg följer hunden till en förortsgata och ska gå rakt fram. Hela marken är full av huggormar, bebisar från 5 cm och upp till nästan vuxna. alla ringlar de åt vänster. jag vet att det är obehagligt att bli biten och försöker undvika dem, men jag är barfota. jag skyndar mig och springer längsmed vänstra sidan av gatan när jag blir biten i ena vaden, minns inte längre vilken det var. Jag hoppar upp i ett lövlöst träd och slår bort ormungen. Där blir jag hängandes när en man kliver ur sin bil och bara tittar på mig, sen tunnas drömmen ut.
Vad betyder det här med vänster? tyder det på det som varit eller det som kommer? Någon som vill försöka tyda drömmen? JAg har tyvärr packat ner mina sådana böcker för förvaring så jag kan inte rota rätt på dem utan onödigt mycket arbete.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Vänster brukar ju ses som den kvinnliga sidan… jag kan ge dig förslag på hur jag skulle ha tolkat drömmen om den varit min, men då vill jag veta vad det var för stämmning i den, så jag vet vilken "betydelse" jag ska koncentrera mig på.
Var den neutral, som om det varit vilken annan dag som helst, eller var den obehaglig och otäck som i en mardröm?
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
#1 den var normal, men med en märklig stämning. Jag är inte den som förvånas av så väldigt mycket i min tillvaro, vetskapen om att ormarna kan bitas gjorde situationen på den gatan olustig men jag var aldrig rädd. och likadant när jag gick på gatan och följde efter mannen som sen blev en hund så visste jag instinktivt att han är hunden även om jag inte såg transformationen. det var en känsla av att jag måste gå vidare, jag är nyfiken och vill veta mer.
så mardrömsaktigt var det inte.
(Källa: Drömmar A-Ö Lexikon av Maria Ullaner)
Okej, om vi börjar med mannen då. Det brukar stå för ens animus (ens manliga energi i psyket) beroende på hur denna man gestaltar sig har drömmen olika betydelser, eftersom han förvandlades till en hund som står för lojalitet och vaksamhet, så får han väl gestaltas som en hund helt och hållet. En dröm där man följer hundar tyder på behov av att bli guidad och få stöd i olika frågor. Portföljerna förbryllar mig lite, men "han" lämnar dem åt dig att ta hand om, nej, jag kommer tillbaka väskorna senare.
Vänster står bl.a för månen, introvertitet, det undermedvetna, moder, kan oxå vara olycka. Att bli biten i en dröm innebär att ngt som påkallar uppmärksamhet.
Eftersom din dröm var "normal" och inte mardrömsliknande så tar jag de positivare betydelserna av ormen. Ha tålamod, jag ska snart komma till tolkningen, jag måste bara sammaställa betydelserna. Ormen kan bl.a stå för sol och måne, androgynitet, manlig sexualitet och havandeskap. Det kan oxå stå för att hitta en inre energi och de läkande krafter som finns för en.
Hade det varit min dröm hade jag nästan varit rädd för att jag var gravid (som sagt det är här ett förslag hur jag skulle ha tolkat det om det var min dröm, men förhoppningsvis kan det hjälpa dig att tolka din dröm). Som sagt, jag skulle ha varit "rädd" för att vara gravid och för det skulle jag ha behövt guidening och stöd. Behöver heller inte vara havandeskap i den bemärkelsen heller, kanske är det i ditt yrke eller annars i ditt liv, bara du är uppmärksam när ditt undermedvetna kallar på dig.
Sammanfattningsvis: det verkar som om ngt efterlämnats åt dig som du behöver bli guidad för att klara av, men är du uppmärksam när ditt undermedvetna kallar på dig så "hittar" du din inre energi och i slutändan var det i så farlig som du trodde.
Hoppas att det här hjälper dig och att jag inte råkade trampa på ömma tår. (Det kan ju bli så personligt när man ska tolka ngn annans dröm.)
BB Skogselva
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
Tycker din tolkning är väldigt intressant :)
Vi har pratat en hel del om graviditet och så härhemma men läget är inte det bästa (två studerande) och jag ska till MVC nästa vecka för att prata nytt preventivmedel då det är dags att byta p-stav. Kanske lika bra o göra ett gravtest när man ändå är där ^^
men guidning kan också handla om mina planer på studier, inte bara lösa kurser utan jag vill hellre läsa ett program och bli något.
får fundera vidare här ^^
Hyssj, påminn mig inte om att staven ska bytas, har två år kvar på min, men fasar redan för den dag då det är dags att byta. Helt obefogat, jag vet, det enda som gjorde ont var när barnmorskan nöp mig i armvecket för att se hur stort område som var bedövat. Iofs så är det min första så det kanske är helt naturligt att fasa lite över bytet?
Hoppas att allt blir bra oavsett vad som händer. :)