Rensa & rena?
Hej allihopen!
Snart kommer hösten (till resterande Sverige alltså, här i norr har den redan börjat;) vilket för mig innebär en flytt.
Vad jag kände av vid visningen så finns inget att oroa sig för, men jag tror väl att den snart före detta boende kan ha haft fuffens för sig så som "anden i glaset" m.m. Fråga mig inte hur jag kan tro det, antingen en vild gissning eller min intuition som säger mig något.
Jaja, nu ska jag sluta babbla och komma till min fråga: Hur "rensar" jag ur min nya lägenhet på bästa sätt? Bränner salvia eller har ni fler förslag?
When I let go of what I am, I become what I might be.
-- Lao Tzu
Ta en häxkvast och "sopa" ut alla dåliga energier som hänger kvar. Visualisering is the key. Börja innerst i rummet och sopa ut skiten genom ytterdörren eller ett fönster. Enkelt men effektivt. Sopa från tak till golv, överallt. Det är ett sätt iaf.
Witches don't get mad, they get even.

Ja, storstädning har sina orsaker. ;) Jag brukar dessutom gå runt i rummen efteråt och stryka på väggarna för att sätta fast mina energier ordentligt.

Och så kan du klappa i hörnen, klappa hårt med händerna så det hörs ordentligt. Då får du fart på stillastående energi där.
Tillit är den magiska ingrediensen som skapar under. Lev väl!