Häxor iFokus

Häxor

Etikettkurser-och-utbildningar
Läst 3803 ggr
solqvinna
0

Stockholmsträffar

Jag filurar på att dra igång något slags workshopträffar i Stockholm. Där jag bor så kan jag för en relativt billig peng hyra en föreningslokal som vi kan ha träffar i.

Mötena blir vad vi gör dom till men jag hade tänkt mig att vi till exempel förslagsvis  under  första träffen gör varsin drömfångare och pratar om drömmar och drömarbete, för att ha någon slags ram till träffen

En annan gång kanske vi tar med varsin ört och så pratar var och en om "sin" ört och vi lär oss av varann.

Finns intresse därute för något sådant här, jag blir tyvärr tvungen att ta en liten slant för lokalhyran och kaffe/te ev fikabröd men det blir inte många kronor.

Jag hade tänkt mig någon gång i månaden till en början beroende på intresse, tanken är inte heller att jag ska bestämma vad vi ska göra eller prata om utan det bestämmer vi gemensamt under mötena vad nästa möte ska innehålla. Syftet är något slags möten där vi lär av varann och  får träffas. Ja och självklart ska det vara en trevlig stund ochså.

Hias
0

Tycker jag låter som en toppenidee men vart bor du?

Krax Hias

dragonstar
0

Ja jag är intreserad även om jag inte kan nått så kan jag kanske lära mgi en del =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

spindelfot
0

jag skulle kunna vara med.. dock inte varje träff utan mer kanske varannan eller vart tredje :/ bor i västerås men åker till stockholm ganska mycket.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

solqvinna
0

Åh vad roligt, jag bor i Aspudden som ligger strax söder utanför Stockholm.

lokalen är våran föreningslokal som det även går att sova över i om man bestämmer det innan , för den går att hyra ett dygn om man vill det.

Alla måste såklart inte kunna något, även om det är ett ämne man kanske knappt vet något om så lär man andra och sig själv bara genom att ställa frågor och komma med olika infallsvinklar på saker.

BiGavia
0

Bor på helt fel ställe, men hoppas ni får ihop nåt.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Endroppeihavet
0

Det låter ju jättekul. Im game. Har du kollat upp vad lokalen kostar mer precis? Förhoppningsvis kommer det till fler intresserade också :) Fast jag vet inte om jag har tid varje månad?

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

solqvinna
0

Jag tror att lokalen var högst 200 kr för ett dygn och är man några så blir det ju inte många kronor per person. Sedan ska vi såklart ha fika ochså Glad Ska vi nu till exempel bygga drömfångare så tar var och en med sig mmaterial till sin, det är ändå så olika hur man vill ha den- Har man ingen lust att göra en drömfångare kanske man har en hemma som man tar med och visar ..eller så kommer man bara ändå såklart!Flört

spindelfot
0

man kan itne vara hemma hos någon istället då?

ifall vi blir typ fem pers så kanske det inte är så farligt att bjuda hem varann.. så slipper man hyran..

du har ju varit i mitt hus solqvinna ;)

Endroppeihavet
0

#8 jag tänkte precis samma sak :) Om vi nu bara blir 5 då

Hias
0

Ja i mitt hem har vi varit så pass många samtidigt så de är inga problem.Krax Hias

spindelfot
0

ja man kan ju varva lite och träffas hos varann..

MarsFire
0

Jag tycker det skulle vara väldigt trevligt om man skulle kunna samlas någon gång i månaden eller sådär. Det är alltid trevligt o träffa likasinnande och o få lära sig av andras kunskaper med ^^

Trollvind
0

Det låter som ett bra initiativ. Har varit solitär så länge att jag fortfarande blir förvånad över hur mycket man kan lära av varann, bara man träffas.

LailaBaba
0

Jag vill gärna komma.

Eiyra
0

Det låter intressant :) Stockholm är ju inte så långt borta. jag vill gärna vara med om det fungerar med ekonomi och jobb och sådant annat världsligt, jobbar mestadels kvällar tyvärr.

lia-fail
0

Jag skulle gärna haka på på någon sådan träff jag med. Förutsatt att vi kan träffas på ngn helg så ska det nog gå bra :)

solqvinna
0

#8 Såklart spindelfoten att vi kan vara hos någon men min lilla trea är inte lika rymlig som ditt hus, min tanke är ju att om vi ska  t ex göra drömfångare så behövs lite utrymme och svängrum.

Blir vi få så kan vi såklart vara hemma hos mig men vi får inte plats fler än 6 stycken runt mitt köksbord.

Jag kan försöka anpassa det till en helg ska höra om datum i kommande vecka.

vad roligt att det verkar bli några i alla fall Glad

spindelfot
0

tips.. jag är i sthlm 12-14 september ;)

SEViking
0

12.te september e en väldigt bra dag, då vill jag har många presenter

SEV Oskyldig

Sommarbarnet
0

Jag vill också vara med och träffas.

Känns som det är dags nu :)

Sofie-A
0

Sommarbarnet (nu alias Sofie-A)

är med som sagt :)

LailaBaba
0

# 19 Om farbror följer med ut i skogen ska farbror få en pilsner…Flört

SEViking
0

#22 Farbror gillar ju inte pilsner så värst, men locka gärna me en Whiskygrogg å sånt där ni kvinnor annars lockar med, då blir farbrorn säkert intresserad

SEV Oskyldig

LailaBaba
0

# 23 Tack för tipset! Här finns det alltid Whiskey…Skrattande

SEViking
0

Najs, whisky e snarrit.

SEV Cool

solqvinna
0

Sådär nu "puttar" jag upp den här tråden för att tala om att jag bokat lokalen den 3e oktober, jag hade velat tidigare men en grqnskning av kalender och lämpliga dagar ville annat.

solqvinna
0

En inventering här ovanför ger mig namnen Hias, dragonstar, Endroppeihavet, Trollvind, LailaBaba, Sofie-A, MarsFire, Lia-fail, och ev spindelfotingen och Eyira. Sedan kan en eller ett par tillkomma som jag känner som jag inte tror är medlemmar här på Forumet, Jag tror vi kan bli ett tiotal i alla fall.

Det får gärna komma fler och det här är förhoppningsvis början på flera träffar. Jag har bara bokat lokalen en gång nu för att se hur stort intresset blir.

Sofie-A
0

OO vad ska vi göra för roligt den 3:e då? vilken tid? Glad

Sebastian
0

#23 "Farbror gillar ju inte pilsner" Blir så matt. Forumreglerna säger klart o tydligt att man inte får svära!:P

Outrageous
0

Oh den här tråden har jag missat. Har nog fullt upp i början av oktober men i framtiden skulle jag gärna vara med. :)

dragonstar
0

Det låter roligt.. Kan ju varna att jag inte kan komma ofta då min ekonoi inte tillåter att jag äter mer en en gång i veckan =) Men jag behöver verkligen träffa folk. Har nog inga vänner alls kvar då alla förendrats elelr visat sig vara falska. Så tar emot en träff med utsträckta armar =) OM bara ekonomin tillåter då Flört

solqvinna
0

Det jag tänkt mig Sofie-A är ju det som jag skrev i inledningen att vi gör drömfångare och pratar om drömarbete, jag hade tänkt att vi samlas vid 19:00 och håller på under kvällen så länge vi har lust. Vi pysslar, samtalar och har en trevlig kväll helt enkelt.

Sofie-A
0

Låter jätte bra! Kommer det komma mer information om vad man ska ta med sig för material eller får man ta med lite vad som helst? :)

solqvinna
0

De som vill komma skriver till mig personligen härinne så talar jag om var vi träffas, ger mitt mobilnummer och lite mer anvisningar.

Ta med vilket material du vill och de som känner att de inte orkar göra någon drömfångare kommer såklart i alla fall och pratar drömmar.

Jag fixar lite fika ochså förstås. Lokalen kostar 150 kr, och angående fikat ska jag försöka trolla fram något som inte är så dyrt. Blir vi minst 10 så ska det inte behöva bli mer än kanske 20 kr per person.

Jag har förhoppningar att det blir något som kan återkomma ibland för fruktbart utbyte av tankar och spännande diskussioner.

spindelfot
0

jag kommer gärna.. men jag bor ju inte i stockholm så jag måste åka tåg i en timme, har ett litet barn också ju, som behöver barnvakt etc.

Men jag tycker det är JÄTTEBRA INTIATIV och hoppas att jag kan komma på datumet, älskar träffar!

Klaffar saker och ting med ork, pengar, barnvakt,kommer jag gärna..

Endroppeihavet
0

Jag vet iaf att jag kan komma och ska komma den 3 oktober, ska skriva det i kalendern oxå så man inte glömmer o bokar dubbelt (typiskt mig)

#35 Jag bor ju i märsta men d lär ju ta en och en halv timme att ta sig till destinationen iaf.. att lära sig att bända tid och rum vore inte helt fel..

solqvinna
0

Jag har lokalen till 12 00 dagen efter och det går att sova i den om det är så att någon önskar det, finns både toa och minikök Glad

spindelfot
0

#36, ännu knäppare blir det med tid och rum ifall man tänker att man faktist kan ta sig till london på två timmar med flyg från arlanda..

jag undrar hur lång tid det skulle ta att åka från västerås med en häst eller häst och vagn, som i förr i tiden… tid och rum..eller gå från västerås, de flesta gick nog..

sova i lokalen! låter spännande. utflykt, campa i solqvinnas lokal..

dragonstar
0

Jag är intreserad me nmåste veta mer var det ligger då jag inte vet om jag har råd och kan ta mig dit lätt? kram

Endroppeihavet
0

#39 Aspudden ligger i södra stockholm, vet inte om du åker från södertälje eller om du åker direkt in till centralen men det ligger iaf på röda linjen så ifall du åker från södertälje kan du gå av på södra station och gå till mariatorget (finns jättebra skyltar osv) o bara ta tunnelbanan mot norsborg. Tar ca. 1 timme från s-tälje ungefär.

solqvinna
0

Skriv till mig bara så får ini anvisningar mobilnummer och sådant.

Glad

dragonstar
0

JA vi får se mitt lokasinne är väldigt dåligt. Och det blir endå en slant att åka dit.

penny340
0

oj vad spännade.. kommer gärna Skrattande

dragonstar:  häng med mig så går vi dit tillsammans, coolt

solqvinna
0

Puttar upp igen och skriver ånyo att maila mig härinne för adress, telenummer och sådant och min inkorg är lite lustig just nu så får ni inte svar inom en dag eller två så stöt på igen. Det ser konstigt ut just nu när jag svarar på mail i inkorgen så ibland blir jag osäker om svaren gått fram!

Till er som undrar över material till drömfångare och kanske tycker det är svårt att skaffa eller är dyrt så säger jag att titta gärna på tidigare trådar härinne om drömfångare.. de vackraste är nästan de där hemmagjorda av skogens grenar och fina saker som man hittat ute…ben, fjädrar, kottar…och bara fantasin sätter gränser.

Du som absolut inte har lust att skapa kommer såklart i alla fall.

Kram och välkomna vi ska ha en riktigt trevlig kväll

Zoraye
0

Solqvinna, jag PM:ar dig omgående!

SEViking
0

Det här låter ju kul, ja ska genast kolla in kalendern

Va re 3dje oktober i AspuddenFörvånad?

SEV

dragonstar
0

#43 JAg svarade på ditt medelande. Det jag sitter o filurar på förutom att hitta är hur mycket ddet komer att kosta till centralen blri det ju ca 150 kr. och sen? fast o andra sidan är det nog mest att hitta som ajg oroar mig för. Jag är en otroligt osäker person. Men är krongligt? 

Krarm på er alla

solqvinna
0

Kostar det 150 kr till centralen ? Men var bor du någonstans..låter dyrt ju!

dragonstar
0

Solqvinna jag tror jag kommer men som du ser ovan har äjag lite osäker. Kramar

solqvinna
0

Jaha jag puttar upp igen och de som vill komma skriver till mig för adress och telenummer med mera. Det är alltså den tredje oktober och jag har förhoppningar att vi blir  ett tiotal pesoner i alla fall.

LailaBaba
0

Jag kommer inte den här gången, har lite annat att pyssla med.

Trollvind
0

Jag kommer tyvärr inte heller denna gång eftersom jag precis flyttar den helgen. Håller utkik efter nästa tillfälle!

Ugglekatten
0

Jag vill gärna vara med den 3 oktober och hoppas

det inte är för sent att anmäla sig.

dragonstar
0

Hej jag har förlagt detta lite men är fortfarande intreserad om det fortfarande ska vara.

Undrar nu om vart det är lite mer hur jag ska hitta dit? Tror att Endroppeihavet kunde möta upp mig men är lite osäker..

Undrar ävne om det är okej iallafall min kille följer med om han vill (han håller på att ta reda på vad det är jag håller på att lära mig om man kan utrycka sig så). 

Kram på er alla

Endroppeihavet
0

#54 Ifall du kommer kan jag möta upp dig på centralen ja. Ska bara ta reda på när man ska va där osv. pma mig om du ska komma osv.

dragonstar
0

Oki nä jag undrar lite hur sent det blri och mer vart?? eftersom att jag åker tåg så måste jag ju kolla att det går nått.. Ska kolla o hör av mig i kväll =)

solqvinna
0

Maila mig om det är något ni undrar med tider och annat, jag skickar mitt mob-nummer och adress privat och inte ute i forumet.

Hoppas att alla som kommer fått adress och sådant nu annars får ni maila mig Glad

MarsFire
0

Jag kommer tyvärr inte kunna komma! :( Min chef har satt mig på en kurs jag måste gå tyvärr, o den går så pass sent på kvällen. :(

lia-fail
0

Har även jag upptäkt att det inte går denna gång. Hoppas ni får så trevligt och att det blir av fler gånger så att jag kan haka på då istället :)

spindelfot
0

Jag tror jag kan komma!

ska bara hitta orken.. masa barn och mig själv till sthlm är knepigt, mest för att jag får panik av 'stressgången'

dragonstar
0

Ser ut som om jag kommer! =) Undrar nu om det är några som planerat att mötas vid Stockholmcentralen, när och när ni åker hem?? Tänkte att man kunde samåka för jag sakanr totlat lokalsinne o ka nitne följa vägbeskrivningar någe bra.

jag har et tåg hem vid tio och ett halv tolv. Sen är det inte mycket mer…. Passar detta någon annan??

Krma

dragonstar
0

puttar upp =)

spindelfot
0

jag ska på spelning på kvällen.. så åka vid tio passar bra för mig med, vad är det för tåg du menar, ett från aspudden?

jag har inte pratat med någon om att mötas.. men är det inte smidigare att träffas i aspudden istället? Det är så jäkla rörigt vid centralen. Vet inte hur jag hittar jag heller men jag ska försöka:)

dragonstar
0

#63  jag alltså jag sakanr lokalsinne så jag hittar ingenstans. Men endroppeihavet möter upp mig så jag inte går vile på Centralen jag tänkte åka hem vid 21:50 då gär mitt tåg. Men vi syns säkert där =)

Zoraye
0

Vilken tid vid Aspudden? Jag tror jag kan komma loss en sväng.

spindelfot
0

wiii zoraye också!

klockan 19!

dragonstar
0

Vad kul det låter =) Är så spänd har alldrig gjort någonting likande detta förut. Ska bli kul att träffa er =)

Zoraye
0

#66 Hihihi! Yessssss! Hinner vara med en liten sväng tror jag, om inte annat för att säga hejhej och sedan vända.

Spindeltassen, jag PMar dig imorgon!

Zoraye
0

Hoppas ni som ses ikväll får en superb afton!
På grund av att jag måste vara tillbaka i city redan vid 20.30 ställde jag in, men hoppas det blir fler träffar.

Endroppeihavet
0

Ja den blev jättemysig! Drömfångare o mackor o kaffe o prat om drömmar o tro o lite allt möjligt… Den fortsätter nu om jag inte tror fel :) Nästa gång ska den bli längre! Så man riktigt kan komma in i stämningen och stjälpa ur sig alla tankar.

BranDuir
0

så jävla typiskt….jag jobbar i 08 4/10…och åker hem 5/10…..sheit

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

dragonstar
0

Ja det var roligt att få träffa några av dom ma nskriver med i värkligehten gillade det värkligen Hoppas på fortsättningen =)

paddorna-222
0

Det var toppenkväll, ett stort tack till Solqvinna som fixade allt. Det var ju roligt och hålla på med drömfångare samtidigt kunna snacka, härliga samtal. Jag kommer gärna nästa gång

spindelfot
0

ja, jag hade det väldigt trevligt, tyckte det var jättelyckat. ni var alla väldigt trevliga och intressanta människor, stiliga också.. ja vi hade allt.

skulle gärna komma en annan gång, men så bor jag ju i västerås.. suck. men jag ska försöka :)

paddorna-222
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Drömfångare

paddorna-222
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flera drömfångare… som var med o gjorde hos Solqvinna

dragonstar
0

Vad underbara dom vart =) min är inte färdig Ska lägga upp en bild när jag känenr att den är klar. Men jag måste leda fram nått mer lial och grönt =) Kram

Ugglekatten
0

Va ni har varit kreativa i ert skapande. Väldigt fina.

Hoppas du solqvinna ordnar fler träffar.

solqvinna
0

Ja det blir fler träffar och vad roligt det var. Jag märkte något spännande och det var att alla gjorde drömfångare som liknade dom själva. I synnerhet Florian..hans liknade verkligen honom själv. Min var väldigt knölig och förvriden och där får ni dra era egna slutsatser. Men fler träffar ..absolut!

Lioness777
0

Hej!

Har ni fortfarande träffar? Får man komma med??

dragonstar
0

Hej tänkte kolla om det blir några träffar nu under sommaren? Skulle vara kul att få träffa andra med likande tnakr igen. Känner mig lite isolerad här ute i skogarna. =)

Endroppeihavet
0

Jag tycker vi ska vara framåtseende och styra upp något till hösten. Jag är extremt pysselsugen!

Jag SKA stöpa ljus i år. Det är bestämt. Men jag misstänker att det är lite stort projekt för enbart ett par timmar… Foten i munnen

Men det kan ju bli vad som helst egentligen.. En bokträff (Hur gick det med den Kvinnor som slår följe med vargar) eller ett utbyte av örter och annat. Eller om någon känner sig manad till att prata om något speciellt om sin specifika tradition eller väg. Högtider, trumresa eller en utomhusceremoni.

Så uppstyrt eller ostyrt som vi vill ha det.

dragonstar
0

Något pyssligt med utbyte vad man har tankar och ideer. Kanske byta lite saker man gjort tidigare eller för sådanna som mig som inte har nått kan få köpa. En allt i alloträff om man har svårt att komma på speciifkt vad ma nska göra. Men jag är på… OM jag hittar. =)

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.