Pendla- någon som kan ge mig tips!?
Har precis fått min nya pendel och har börjat leka lite med den för att lära mig hur den svarar och så. Men jag har börjat fundera lite på hur man gör om man ska svara på någon annas fråga. Ska den sägas högt eller ska den tänkas? Inte för att jag har några större planer på att pendla för andra. Men hur fungerar det i praktiken? Någon som har erfarenhet av det?
Har för mig att man även kan pendla för att rena rum och söka currylinjer, eller har jag helt fel? Hur gör man då?
Ja som sagt mycket frågor, men jag är ny på detta och hittade faktiskt inga trådar om pendling här!
Ritva
"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."
Upptäckte nu att jag sökt på fel grupp
. Men de frågor jag undrade över fanns inte riktigt med. Så svara gärna ändå, är ni snälla! Jag har läst lite böcker och lusläser forumet om allt jag kommer på just nu att jag undrar över!
Ritva
#2 Ok tack för tipset!
Ritva

Annars har jag lite tips :)
Använd alltid vänster hand om du vill ha uppriktiga svar.
Säg tack efter varje svar du får, glöm inte att rengöra den ibland från energier, annars kan du få lite lögner.
Testa fråga frågor du redan vet svaret på så du vet om den måste rengöras.
#4 Tack! Jag upplevde att jag inte hittade det jag sökte ändå trots att jag lusläst alla forum där jag kunde tänkas hitta något svar, så idag smet jag in på bibblan och fick tag på Per Trollsvedens bok "Lilla Pendelboken" och har fått ganska bra tips där. Bla om att hålla vänster - så nu blir det till och träna det. Jag hade börjat med höger. Men det fungerar ganska bra! Läckert och se när den svarar, jag blir lika fascinerad varje gång! Ska försöka lära mig och söka efter föremål och se om vi hittar våra saknade nycklar! 
Men tacka det ska jag lägga på minnet!
Har du pendel och hur rengör du din?
Jag har en i mässing!
Ritva

Den har vi hemma :) jätte bra tips i den boken.
Jag har en silver som jag rengör genom att hålla den under rinnande vatten eller gräva ner den i jorden.
Mamma har en i mässing som hon rengör genom att låta den ligga i havssalt över natten :)

Föresten om du vill hitta borttappade saker så tar du ett papper, ritar en fyrkant och gör den till fyra rum och sen så håller du pendeln över och frågar vart i huset den finns så dras pendeln till ett håll och där ska du förmodligen söka, om du inte tappat bort dom någon annanstans.
En kvinna som arbetade på en affär "tre små häxor" lärde mig det, funkar jättebra
#7 Joo jag har förstått att det går till så men jag vet inte om nycklarna är i bilen, ute, inne eller om det är totalt försvunna, så jag får nog träna lite först och sedan försöka!
Tack för förslagen om rengöring! Får pröva mig fram till vilket som känns bäst! 
Ritva