Häxor iFokus

Häxor

Etikettövriga-övernaturligheter
Läst 3818 ggr
[dcpower]
0

jag ÄLSKAR drakar

mitt favoritväsen e just nu drakar å kmr nog ¨å förbli dom e stolta full med visdom å så e dom himla vackra oxå, jag har nyss fåttb upp ögonen för drakar  då min guide/totemdjur e en drake, känner nån mer härinne samma tjusning för drakar som mig????det vore jättekul

Lore
0

Jo då. Jag är något överförtjust i drakar. Utöver det antal jag omgivit mig av i mitt hem har jag en tatuerad över vänster överarm. De är även mitt favoritväsen att träffa under meditation.

Någon speciell typ?

Jag tycker själv bäst om de erupeiska typerna.

Lore

www.urmoderjord.se

[dcpower]
0

jag känner inte till drakar SÅ bra ännu men min guide/kraftdjur e en drake å jag  ÄLSKAR honom, han e busig oxå å kan va lite fräck men det ser jag som lite roligt kram dcpower men jag vill gärna lära känna andra drakar oxå

Mililot
0

Jag älskar också drakar. Jag har massor av drakar hemma och även som halsband. Asiatiska drakar tycker jag mest om.
När jag var liten hade jag en osynlig vän som var en liten eropeisk grön drake. Jag kallade honom för dragon, ni vet kryddan ;) Han brukar ibland komma nu för tiden också och hälsa på, men det är sällan jag får träffa honom nu.

lightseeker
0

känner mig lätt förvirrad här, har ingen aning om jag någonsin har sett någon europeisk drake!!????

[dcpower]
0

nej, jag vet inte heller:S vad det e den enda draken jag känner till hittils e ´min guide jag tror mililot får förklara lite mer;)Jag har offrat läsk å lite godis till min drake å dom andra drakarna å så har jag köpt en liten drake som jag har som maskot å jag tänker på min guide när jag ser den:D jag brukar prata med min guide genom tarotkorten jag tror han svarar mign där elr går det inte e det bara jag som e "nojjig" som tror det elr tror ni det går???? jag e nyfiken vad ni har för eerfarenheter här inne

dragonstar
0

Lore menar möjligtvis inte skillnaden på drakarnas uteseende. Det finns ju otroligt många olika men många av dom man hittar i spå statyer i fansasyafärer påminner ju om varandra och sen finns det ju om mer asuatiska som snarnare påminner om ormar elelr tuppar.

Jag gillar då menst dom förstnämda likande dom i Harry potter, Eragon eller likande. Älskar drakar ävne om jag gilalr många andra med =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Mililot
0

#5 Asiatiska drakar ser litegrann ut som ormar, ibland med två par ben ibland med inga ben alls. Till färgen är dom mest gröna eller röda, även om andra färger också kan förekomma. Dessutom har de oftast inga vingar alls. Oftast vaktar asiatiska drakar vakta någonting, en flod eller ett tempel. Den europeiska draken däremot har vingar och två par ben och kan spruta eld. Det är den som finns i våra sagor (prinsen ska rädda den sköna prinsessan och för att göra det måste han döda den elaka draken etc.).

Bappho
0

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

lightseeker
0

mytologiska drakar, okej, men "europeiska"? chansen är nog större att få träffa på en björn.

Jag säger som det är sagt förut: varför är det inte fler som har små-djur, insekter eller andra små "obetydliga djur" som kraft-djur? istället.

Dom kan vara nog så kraft-fulla, det här känns mer som en tråd för någon annan sida.

[dcpower]
0

jag har inte valt mitt kraftdjur/guide va menar duFörvånad elr egentligen vet jag inte vem som valt vem, men vore kul å höra vad du menade lightseekeer Skrattande

Alwyn
0

Hon menar nog inte varför man inte väljer sådana smådjur, utan hon lär ju undra varför det är så att ingen får insekter och smådjur som kraftdjur. Själv vet jag inte svaret, det känns som en såndär "Varför fråga" som inte går att besvara….det bara ÄR så. Småkryp brukar däremot vara toppenbra hjälpare under trumresor och sånt, men varför de inte blir kraftdjur har jag ingen aning om. Något att meditera över kanske? :o)

Jag älskar åxå drakar förresten.

[dcpower]
0

ja, det e klart kanske för att en del människor e LIVRÄDD för småkryp själv tkr jag, blodiglar(dock inget smådjur) silverfiskar å tvestjärtar e äckligaSkrikandes annnars tkr jag om ALLA smådjur fast flugor kan ju va lite irriterande:)

[dcpower]
0

Oki, då förstår jag lightseekerGladJag har aldrig hört talas om att det finns olika draksorter men jag e inte skeptisk till det allt kan va möjligt i de olika dimensionernaSkrattande

Lore
0

Jo ni verkar alla ha förstått rätt. Det jag menar med erupeisk drake är den uppfatning om utseendet som de har och hade i europa. Nä, heh jag tror inte det är särskilt stor risk att springa in i en drake i skogen men drakars utseende varierar mellan olika mänskliga kulturer.

Drakar kan även lätt blandas samman med till exempel lindorm eller wyvern. Det är nästan en vetenskap.

www.urmoderjord.se

vildarosen
0

Hur vet man vilket djur som är sitt kraftdjur?

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

[Kaninfluff]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill bara påpeka att man inte väljer sitt kraftdjur, det är kraftdjuret som väljer dej. Så man kan inte rå för om man har ett "kraftfullt" djur. Man har ju kraftdjur för att man behöver kraft Flört

Själv har jag Tiger, men jag kulle gärna ha drake också Flört Jag har alltid älskat drakar <3 Särskilt Spyro, haha Glad<3

[trumman]
0

#15 Då shamanen kommer upp från sin resa, blåser in anden som h*n tagit med sig upp ur andevärlden i din buk dina lemmar och din skalle, och viskar djurets namn i ditt öra.

Så vet man.

Denna kommentar har tagits bort.
vildarosen
0

Aha Trumman. Äntligen ett bra svar för jag har frågat lite här o där om detta nu

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

Alwyn
0

#17 visserligen, men det finns olika sätt att se på detdär och olika sätt att tro. Många som håller på med shamanism, precis som Trumman här, menar istället att man alltid har sitt kraftdjur med sig sen födseln och att man inte kan leva utan det. Själv vet jag inte vad jag tror.