Leonardo da Vinci och tarot
Finns det mer intresse för tarot här än på Insidan?
Leonardo da Vinci och tarot.
Leonardo da Vinci 1452-1519 upphörde aldrig att fundera över hur han upplevde universum. Han var en italiensk målare, arkitekt, ingenjör och naturforskare
Leonardo var en motsägelsefull man. Han var en begynnande humanist som trodde på Gud. Han såg det gudomliga i människan men uttryckte sig föraktfullt om mänskligheten.
Leornardos utforskande om de grundläggande principerna om orsak och verkan har inspirerat till tarotläsning.
Är ni intresserade av tarot eller har kunskap att dela med er av?
//Lisbeth

Jag såg den tarotleken häromdagen och jag ville inte ha den. Den var så vag och otydlig tyckte jag. Men det har nog att göra med att jag ser dåligt mer än att det var fel på leken. För annars så är det ju bra att man kan se olika saker i bilderna och att olika detaljer framträder mer ju.
Jag har den inte själv men jag tycker att den verkar intressant. Har inte hållit på så mycket med tarot men jag har en vän som har ett större intresse än vad jag har för tarot. Vi brukar träffas några stycken som är andligt intresserade hos henne och ibland så drar vi varsitt kort. Jag har för mig att det är Osho zen tarot.
Den leken gör sig nog bättre som ett samlarobjekt tror jag…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
mjo jag tänker nog likadan, LinaN
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net