Hur gör man??
Jag undrar hur man gör när man renar till exempel stenar och andra föremål.
Någon sa till mig att man kan rena pendlar genom att doppa dem i ett glas kolsyrat vatten 7 ggr, och en annan sa att man kan rena stenar genom att lägga dem vid fönstret när det är fullmåne, men då får man lov att ta bort dem innan solen går upp.. Va?!
Vad är rätt/fel? Hur gör man egentligen?? Hur gör ni??
//Maddä
Jag sköljer mina pendlar under rinnande vatten och laddar dem genom att hänga dem ute. Finns det några rätt eller fel? Jag tror att man ska lita på sin intuition och göra det som känns rätt för en själv.
Jag brukar stoppa ned mina redskap i jorden vid fullmåne, och låta dom ligga där under natten, sedan stryker jag med min hand några gånger, sedan diskar jag dom i citrondiskmedel (citron höjer energierna, så testa dig fram till vad du gillar;))
//spinnackerns

#1 tror som du att det bästa man kan göra är att lita på sin intuition o göra det som känns rätt.
Men om man är "nybörjare" så kan det vara skönt att ha några riktlinjer att kunna prova på sånt som man vet att andra med vana gör … o sen efter att ha provat sig fram fortsätta med det som känns rätt….
#2 är diskmedel så bra? tänkte mest på att det ju är "kemikalier" i …
Tror inte det finns nåt rätt eller fel, så länge det man använder är naturligt :) jag tror nog tanken renar mer enn själva handlingen i sig själv. Jag brukar lägga mina prylar i fönsterbrädan när det är fullmåne så dom kan renas av månljuset. Andra gonger nyttjar jag rinnande vatten i naturen, eller bara blotta tanken :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Kristaller och stenar kan man lägga i en burk med havssalt i….. Salt drar åt sig negativa energier….
Har ni tänkt p åatt sumobrottarna tar varsin näve salt o kastar i ringen innandom slåss och sen så kastar dom ju iof med talken okcså när dom talkas händerna….. men det är för att avvärja onda makter.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
jo det finns nog inte så många som är så overtroiska som en sumobrytare :) Kampen foregår lika mycket i psyket som i ringen! :)
― J.R.R. Tolkien
shailina, jo sumobrottarna har ju massor av små ritualer och det är ju ett hlet företag att få en turnering att börja ens…… tror startritualen pågår i ett antal timamr då arenan o ringen renas, osv…… tror ajg vet varför dom aldrig visar den biten på eurosport :P
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
hehe den är tråkig tycker många :D
― J.R.R. Tolkien
Tack så oerhört mycket för era svar!!!!!
Vet inte riktigt hur jag ska göra än, men det visar väl sig så småningom

Jag renar dem ovanför doftolja m doften Olibanum! Sen laddar jag om på en krusta!
#10 Aha, tack för tips 

Min pendel (som jag inte använder så ofta) ligger i en skål m torkad salvia?? Fick för mig att det skulle va bra, salvia renar ju.