Månträdgård!
Jag har länge önskat mig en månträdgård. Alltså en trädgård med vita och limefärgade blommor och blad. Då fullmånen skiner på dem lyses de ju upp på ett annorlunda sätt mot då solen strålar på dem. Idag köpte jag tre vita Astillbe som syns mycket tydligt jämte de röda systrarna i mörkret. Eforisk av lycka över den första lilla samlingen greppade jag kameran för att föreviga dem. Tyvärr är jag en urusel fotograf och min kamera verkar inte tycka särskilt mycket om mig, så några förtrollande bilder har jag inte lyckats åstadkomma. :-( Förövrigt ska det ju vara fullmåne för att bli bra men jag hade tänkt att ta jämförande bilder…
Men jag misstänker att det finns folk som är kompisr med sina kameror som kanske skulle kunna bidra med sina månträdgårdar?

Det här är en bild jag tog idag. Det är ifrån ett naturreservat. Det vita gräset. Blommor som är fina i "månskensträdgården" är också myskmadrans små svävande vita.;)

Mysig bild!

Det finns ju också växter som bara blommar nattetid t.ex. nattglim och nattljus. Många nattljus har flourserande ljus och lyser oavsett månen är framme eller inte. Nattljus brukar slå ut vid 8-tiden på kvällen och slår oftast ihop vid 9-tiden på förmiddagen. Nattglim har mera nattkoncentread blomning.

#3 Det har jag faktiskt inte tänkt på. Täck för det tipset!