Häxor iFokus

Häxor

Etikett: övriga-övernaturligheter
Läst 1846 ggr
Endroppeihavet
0

Varför ha dockhus när man kan ha häxhus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, varför ska barnen ha ett fjuttigt dockhus? Näe, lika bra att börja indoktrineringen tidigt med ett häxhus.^^

Tyckte det var så fruktansvärt coolt. Så jag var tvungen att länka!

Det lilla häxhuset

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Ewerhof
0

Jättefint! Tänk om man hade fått ett sånt när man var liten.

Den här sidan älskar jag!

http://www.studiowillich.com/StudioWillichDolls.htm

Överhuvudtaget så facineras jag av dockor och miniatyrer…

spindelfot
1

nej vad pyssligt och gulligt!

När jag var barn fick jag faktist ett handgjort dock-slott av min farfar, som är väldigt händig. Den hade tre våningar, sju rum + en stor, rymlig vind. En spiraltrappa i fejkmarmor, och förstås, fullt fungerande elektricitet med små kristalkronor, osv.

jag hade tuffa grejer!

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Endroppeihavet
0

#3 pfft.. Jag hade inte ens ett vanligt dockhus. O.r.ä.t.t.v.i.s.t. Haha.

[trumman]
0

Jag hade inte nåt sketet dockhus, jag hade ett slott!

CASTLE GREYSKULL!!!!

Endroppeihavet
1

#4 Äh riktiga barn lekte med stenar och sand va! Inga himla leksaksland här inte. ^^

lightseeker
0

#5, jag var nog inget riktigt barn, för jag hade MÅNGA dockhus och lekte gärna med pinnar, stenar och sand, för att bygga kojor till dockorna också.

Vad var jag då, ett litet C-barn, tror jag.

Inget exemplariskt A-barn, och inget misslyckat B-barn, utan ett mycket skumt litet C-barn, det där barnet som uppstår när alla andra planer har gått omkull.

Min dockor var i krig, svalt, gömde sig, blev berövade sina kläder och torterades, flydde i det oändliga.

Hmmm, dockskåp var det ja…som 14-åring lyckades jag finna ett gammalt dockskåp på loppis och inhandlade det omedelbart.

Sedan har jag samlat miniatyrer under årens gång.
Nu har det kommit så långt så att jag har tapetserat det, med scrap-booking-tapeter, passade utmärkt när man klippte till tapet-våder.

Lyckades även hitta belysning och lampor nyligen för installation, till det.

Nu skall det sandpappras och grundmålas, för att sedan handmåla dekorationer, sensommar-projektet kan man säga.

Kul att fler delar passionen, du trumman, kan man inte få se en bild på ditt "castle greyskull"!

Ewerhof
0

Alltså jag fick ett sånt där köpedockhus. Min storebror köpte det för sin första lön till mig då jag fyllde 6 år! (Nämnde jag att han är mitt favorit syskon hela livet efter det?)

Men ärligt var det mest min mamma som sysslade med det. Hon älskade att pyssla och göra fint medan jag ville trycka in trollen (såna där DAM troll) i de små utrymmena. Missnöjet ifrån bådas sidor förpassade så småningom huset till 'glömhörnan'. Så kan det gå.

vildarosen
0

Jag fick mitt dockhus redan samma år som jag föddes,va ca 9 mån då jag fick det av min morfar! Ibland va det  fördelar att vara enda barnbarnet men oxå nackdelarSkrattande Dockhuset va det väl mest mamma som pysslade me, jag tyckte det va roligare att leka ute i naturen med allt den hár att erbjuda, det sitter kvar än idag med naturen men mer att njuta av allt den har att erbjuda!!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus