Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1597 ggr
Miyu
0

Vänta på ljus

Jag undrar över  ljus. När jag utför letar jag medvetet efter korta ljus just för att jag tycker det är segt att vid ritens slut vänta på att ljuset ska brinna ut. Vad ska man göra under tiden förutom meditera över riten man just utfört? De flesta ljus brinner väldigt segt. Någon sa till mig att man kan lämna rummet och sen komma tillbaka när det brunnit ut. Stämmer detta?

Viper
0

Ja, när jag utför ljusmagi lämnar jag ljuset (självklart har jag det ställt på ett säkert sätt i en eldfast bunke eller liknande och lämnar det inte obevakat någon längre stund.) Men när ritualen är slut ser jag ingen vits i att stå och "heja på" ljuset. Gör jag en ritual där ljusets roll mest är att skapa stämning så blåser jag bara ut det.

BiGavia
0

Så gör även jag Viper, men jag blåser inte ut ljuset utan kväver lågan, känns bättre för mej.

Vandra i Ljus å SkönhetFlört

Mr-K
1

Jag brukar dela upp ljus i olika sektioner just pågrund av den orsaken. Jag sätter en nål eller spik vid sektionens slut och när den faller så är den sektionen färdig och jag släcker ljuset och kan sen använda resterande en annan dag. Nålen eller spiken kan sen användas som ingrediens i olika sammanhang.

vildarosen
0

Jag brukar göra egna ljus själv hemma så då gör jag ljus i olika storlekar o färger så då får jag det som jag vill ha vid ritualer me ljusen!

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

Kaylaza
0

Jag utför sällan ritualer som tar lång tid, och eftersom jag aldrig tänkt på ljusen som sådana har jag inte brytt mig om att fundera över varför jag ibland blåser ut dem och ibland låter dem brinna.

Tror jag ska ta mig en funderare varför jag agerar olika. Kanske det undermedvetna som försöker göra mig medveten om något…

Ewerhof
0

Jag har inte ens reflekterat över att man 'ska' vänt tills ljuset brunnit ut! Nu är jag ju ny på det här så tala gärna om för mig varför ljuset ska vara seremonin ut. Att en del blåser ut det fattar jag men ni som inte gör det. Jag trodde det var eldens närvaro som var poängen med att ha ett ljus tänt.

Miyu
0

Jo, det är ju ett av skälen till att man använder sig av ljus. Men att låta det brinna ut har väl med att ritualen ska "slutföra sig själv" och att man då kan pyssla med annat och gå tillbaka till sitt vanliga everydaylife.