Lyckopåse
En på se med örter man hänger runt halsen eller bär nära kroppen.
Någon som vet någon bra örtblandning för olika verkan.
Lycka, hälsa, kärlek?
Ja, och jag kan göra en/flera åt dig (mot ersättning), däremot är innehållet en sak jag håller för mig själv.
Vill du själv göra dem, borde du kanske börja med att fundera på i vilken tradition du s.a.s. vill röra dig och sedan fråga mer specifikt här eller ta reda på mer själv via t.ex. böcker (bibblan är en stor resurs).
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Amulett för goda vibrationer, lycka o kärlek.
Vira in:
2 delar myskmadra
1 del sötväppling
1 del johannesört
i ett stycke grönt tyg eller påse.
Häng upp den inomhus eller bär den på dig.
Eller för lycka, enkelt recept:
Tongabönor eller röda bönor bärs i en liten påse, eller lite fint tyg - ex. med färgställning i grönt,rött.

En alrunerot är bra för lyckan. I ett fint stycke tyg.
Lika delar järnört, mistel, o ålandsrot som bärs i en röd påse skänker glädje o kärlek.

alrunan är bra att underhålla, ge den gåvor, linda hårstrån omkring den eller mata den med blod, helst mensblod..
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Tack så mycket Vekka och spindelfot för hemmatipsen!
Men… Vet ni någon bra hemsidan där man kan få tag på de här örterna?
#5 Vill du köpa örter till hyggligt pris, kika på engelska eller tyska siter (fast många tyska siter finns bara på tyska, vilket ju kan vara ett problem).
Vill du köpa i Sverige har Örtagubben ett hyfsat sortiment.
Vill du odla själv har Impecta ett stort sortiment av fröer som även inbegriper gamla kulturväxter som kan vara svåra att få tag på.
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

fick hitat mycket här.
tack! elelr vad man ska säga ;)
Det allra bästa är att hitta på själv, om man vill få extra effekt. Men det finns hur många olika som helst.. Kika in på Cassandra Easons hemsida , där säljer hon sådana hon gjort själv :)
Lycka till! Kram

#5 om du vet vilka örter och rötter du är på jakt efter kan du gärna skicka ett mail, vi har det mesta:-) dock ingen alruna för tillfället…