Häxor iFokus

Häxor

Etiketthuskurer-brygder-och-recept
Läst 2299 ggr
Rovanja
0

Lyckopåse

En på se med örter man hänger runt halsen eller bär nära kroppen.

Någon som vet någon bra örtblandning för olika verkan.

Lycka, hälsa, kärlek?

Ganna
0

Ja, och jag kan göra en/flera åt dig (mot ersättning), däremot är innehållet en sak jag håller för mig själv.

Vill du själv göra dem, borde du kanske börja med att fundera på i vilken tradition du s.a.s. vill röra dig och sedan fråga mer specifikt här eller ta reda på mer själv via t.ex. böcker (bibblan är en stor resurs).

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Vekka
0

Amulett för goda vibrationer, lycka o kärlek.

Vira in:
2 delar myskmadra
1 del sötväppling
1 del johannesört
i ett stycke grönt tyg eller påse.
Häng upp den inomhus eller bär den på dig.

Eller för lycka, enkelt recept:
Tongabönor eller röda bönor bärs i en liten påse, eller lite fint tyg - ex. med färgställning i grönt,rött.

Vekka
0

En alrunerot är bra för lyckan. I ett fint stycke tyg.

Lika delar järnört, mistel, o ålandsrot som bärs i en röd påse skänker glädje o kärlek.

spindelfot
0

alrunan är bra att underhålla, ge den gåvor, linda hårstrån omkring den eller mata den med blod, helst mensblod..

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Rovanja
0

Tack så mycket Vekka och spindelfot för hemmatipsen!

Men… Vet ni någon bra hemsidan där man kan få tag på de här örterna?

Ganna
0

#5 Vill du köpa örter till hyggligt pris, kika på engelska eller tyska siter (fast många tyska siter finns bara på tyska, vilket ju kan vara ett problem).

Vill du köpa i Sverige har Örtagubben ett hyfsat sortiment.

Vill du odla själv har Impecta ett stort sortiment av fröer som även inbegriper gamla kulturväxter som kan vara svåra att få tag på.

~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi  www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Garbera
0

fick hitat mycket här.

tack! elelr vad man ska säga ;)

LadyPrincess
0

Det allra bästa är att hitta på själv, om man vill få extra effekt. Men det finns hur många olika som helst.. Kika in på Cassandra Easons hemsida , där säljer hon sådana hon gjort själv :)

Lycka till! Kram

Trollkvinna
0

#5 om du vet vilka örter och rötter du är på jakt efter kan du gärna skicka ett mail, vi har det mesta:-) dock ingen alruna för tillfället…