Skyddande ritual!
Är det någon som kan någon skyddande ritual, som ska skydda mina djur? Jag börjar bli lite orolig för mina kaniner, för det är jättemångas kaniner som dör just nu helt utan anledning. Det kanske är någon slags förbannelse? Bara så ni vet så är jag nybörjare, har ingen som helst erfarenhet av ritualer, förbannelser o.s.v..

Det låter hämskt att kaninerna dör utan anledning! Vi kan nog säkert komma på något som kan hjälpa dig!
MVH Isnornin
#1 ja det är det verkligen.. :/ Och alla "offer" är medlemar på kanin.ifokus, vilket jag också är.. Inte konstigt att man blir nervös, kaniner dör inte bara utan anledning.. :S

det låter underligt… Har du hört med Iram om hon har något som hon gör extra för att skydda sina kaniner?
MVH Isnornin

Nej tyvärr vet jag ingen skyddande ritual för dem, men det går säkert att hitta någon. Förr i tiden var det ju vanligt att man skyddade sina djur med magiska tecken, ristade kanske in någon symbol ovanför stalldörren osv. Det kan du förstås göra på dina burar.
Men tyvärr är min erfarenhet att kaniner faktiskt har en benägenhet att plötsligt dö. Tror att det är känsliga djur som lätt blir plötsligt sjuka eller ihjälskrämda. Jag är uppfödare och har nära kontakt med andra uppfödare, så jag vet att det är ett rätt vanligt fenomen. Tyvärr.
Det man kan göra är förstås att se till att burarna är säkra och hålla koll på kaninens hälsa så att man upptäcker eventuellla infektioner och liknande i tid.

Kanske Trumman kan hjälpa dig?
MVH Isnornin
Iram har svarat bäst tycker jag i #4. Rista tecken har sedan gammalt varit ett sätt att skydda sina djur mot ondo.
Själv tror jag man skall begränsa sin kraftåtgång till saker som är viktigare än detta.
Visst skulle man kunna hitta på ngn slags skyddande "ritual" till sina kaniner, du kommer säkert på ngt om du vill.
Slår det fel så kan man alltid göra som följer:
Kaninstek med chokladsås och grönsakerngredienser
2 2 st kaninlår
1 1 msk chinese five spices
hushållssnöre
4 4 msk kakaopulver av bra kvalitet
2 2 msk smör
Grönsaker
8 8 st smålökar, skalade
4 4 st små morötter, skalade
4 4 st brysselkål
Sås
1 1 st liten morot
1 1 st schalottenlök
2 2 msk rotselleri
1 1 msk smör
2 2 dl rödvin
6 6 dl ljus viltfond
50-75 g mörk choklad
3 3 cl brun kakaolikör
salt och peppar
Blomkålspuré
200 200 g blomkålsbuketter
2-3 dl grädde
1 1 dl mjölk eller buljong
citron
muskot
salt
Till servering
8 8 st toppmurklor
2 2 dl kokta gröna linser
2 2 msk smör
Gör så här
1. Bena ur kaninbakdelarna och ta bort läggen. Banka köttet mellan två plastark. Gnid in köttet på insidan med five spices.
2. Rulla ihop det och bind upp köttet.
3. Rulla in det i ett folieark och stäng som en smällkaramell.
4. Stek i ugn på 100º till en innertemperatur av 68º. Låt vila i ca 5 min. Ta det ur folien och skär bort snöret. Rulla köttet i kakaon och stek i smör.
5. Skala smålökarna och morötterna. Blanchera grönsakerna var för sig och kyl i isvatten.
6. Sås: Skär moroten i små bitar, skiva schalottenlöken samt tärna rotsellerin. Fräs sedan grönsakerna i smör utan att de får ta färg.
7. Slå på vinet och låt det koka ner. Slå på fonden och låt den koka ner med en tredjedel.
8. Sila fonden och tillsätt hackad choklad. Smaka av med kakaolikören samt salt och peppar.
9. Blomkålspuré: Koka blomkålen i grädde och buljong tills den är mjuk.
10. Sila av vätskan och lägg blomkålen i en mixer. Slå på lite av vätskan och mixa blomkålen slät.
11. Om purén är för tjock, späd med ytterligare vätska. Smaka av med citron, salt och muskot.
12. Till servering: Rensa murklorna och stek dem sedan i smör. Salta och peppra.
13. Värm grönsakerna i lite smör och vatten.
14. Värm linserna i lite av såsen.
15. Lägg blomkålspuré på varje tallrik.
16. Toppa med grönsakerna och linserna samt skiva kaninsteken och placera ut den på tallriken.
17. Avsluta med att slå såsen runt om.

Var snäll Trumman hon är 15 år och är rädd om sina kaniner! Jag tänkte kanske att du kunde hjälpa henne med en bindruna att rista in på buren hos sina kaniner!
MVH Isnornin
Jag läser lite Ebbe Schön för lilltjejen på kvällarna innan hon ska somna och i går läste jag bl a om en klok gumma som strök över djurens kroppar fyra gånger med en sån där "häxkvast" som kan finnas på björkar, för att hålla dem friska och beskyddade från trolldom. Samtidigt yttrade hon orden, "Hirken Pirken".
Du kan kanske binda lite rönnkors också och sätta upp på och runt burarna.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax
#7 Hrm, jaha, ok då, ursäkta min råa humor kaninfluff :)
#9 hehe jag är van x)

men snälla, gå till veterinär med kaninerna (även de som ser friska ut )
sätt dem alla i karantän (och tvätta händerna mellan varje kanin du rör vid) rengör burar osv osv
och FÖRST EFTER det kan du rita ett pentagram på burarna (behöevr ej vara synligt)
Ja ett besök till en veterinär kanske är att börja med, man ska nog inte börja anta att det är någon som springer runt och lägger förbanelser.
Jag tror också ..
..(om det nu inte endast e nåt fysiskt problem-vilket de ju aldrig är-dumt sagt!)
--att man kan beskydda med en stark symbol,som alltid i magins värld är det ju vår egen övertygelse om att det hjälper,som viktigast..
Vi hade problem med en massa otyg hemma(får en ju till o från) -så jag försökte mota ut"det"-o de blev lugnt…
..tills jag såg hunden betedde sig konstigt(han såg rädd o strykig ut o smög sig undan o gömde sig)..
..då blev jag saligt sur (för ja va trött på eländet)-o gick o hämtade ett gammalt hederligt kors som suttit på ett bling-bling-halsband,o mässade en liten snutt ,varvid jag fäste det vid hundens halsband..PANG!!..BOOM!.sa,det ..o kattstackarn som va i närheta skrek till!
Jag blev alldeles paff,o hunnen va gla´i live´,igen o tedde sig tämigen som vanligt..har,peppper ,pepper ta i..,ej fått tebaks et´än..! (hunden fick ha korseländet på sej nån vecka eller så)
Med varma o lyckönkande kramar/moonwing
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
vad mässade du för något? vet inte riktigt hur man mässar :(
/Emilie www.busbackens.eu
Ja,mässa är ju nåt liknande som att upprepa en ordfras el liknande,i det här fallet duger gott "Fader Vår"..
/Moonwing
p.s det är ju kraften,intensiteten i din sk "kraft..gärning",alltså det göromål du utför just då,-som är det viktigaste,motivationen,eller fokuseringen- kanske man skulle kalla det.. sen om du både är blind,döv,stum..har egentligen ringa betydelse,fina ramsor ej heller! d.s
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
åhå! tack så mycket:) då har jag äntligen fått lite klarhet!
/Emilie www.busbackens.eu