Vilka butiker är bäst?
Efter tråden om rökelse har även jag blivit inspirerad att prova. Om jag förstått saken rätt så behöver jag både kol och någon trevlig doft. Men vart hittar jag det? Inte i min lilla håla i alla fall.
Vilka nätbutiker kan ni rekomendera? Jag ska på en resa till Stockholm inom en snar framtid så finns det en bra butik där tar jag gärna emot tips om det också.

Jorden/naturen är den allra bästa butiken alla kategorier.

# 2 Ja det va väl just där skon klämde.
För grillkol från ICA funkar knappast?

Inte möjlighet? Glöd? ett par pinnar och en tändare? Menar ni verkligen på fullaste allvar att inte alla har en kolmila i vardagsrummet?!;)
Annars är sån där kol som man har i vattenpipor bäst har jag hört. Bättre och jämnare glöd. Finns på de flesta välsorterade invandrarbutiker.

Fullkomligt OT men jag kan inte låta bli..
#4 Haha, ser tevevärldens alla inredare framför mig.. Thomas & Simon, Ernst..vem kan tänkas nappa på idén?

kol finns ju typ i varje, ursäkta uttrycket, turkbutik längs övre drottninggatan. Även på hötorget. Överallt där det finns vattenpipor i skyltfönstrem.
Vattumannen och Isis kammare har ju lite mer specificerat rökelösekol, samt en del bra sorter. Så mitt tips är helt enkelt övre Drottninggatan mot Odenplan.

#4 Fastighetsägaren blev så upprörd över kolmilan så jag var tvungen att lägga ner projektet.! 
Skämt åsido, tack för tipsen allihop, kol till vattenpipa kanske jag kan skaka fram i den lilla, lilla staden där jag bor. Sedan blir det en tur ut i trädgården och ängen med korgen på armen.
De flesta hälsokostbutiker brukar nuförtiden sälja rökelsekol.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

annars finns ju internet! Det här är mitt absoluta favoritkol hitills. De där små svarta är inge bra tycker jag, men det här kolet tycker jag är alldeles utmärkt. Rätt billigt, håller länge, och luktar inte.
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

Tack för den sidan spindelfot för jag har letat länge efter den sortens kol o nu äntligen har jag hittat den! Niger o tackar

Drakblod, benzoin (styrax) och gum arabicum kan du köpa i lösvikt på Kreatima på Sveavägen (nära Hötorget):-),nedre våningen
De brukade iallfall ha det för några år sedan.

Tack för tipsen!
Nu har jag snart en gedigen shoppinglista för tripen till Stockholm. Kreatima kan man ju spendera pengar i utan större problem. Nu gäller det bara att övertyga resten av familjen hur otroligt intresant och givande en sväng förbli de olika affärerna är även för dem. 
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Nu behöver jag inte ens åka hemifrån för att göra av med pengar.
Mim man tyckte det var illa nog när jag hittade Panduro på nätet. Men jag är tacksam för tipset!

#14 Annars så har ju vi ett stort utbud, av både rökelsekol och rökelse m.m. Fast är det att göra reklam för sig själv kanske?;-P hehe

#16 Det är den rätta, maila gärna