Hallå!!
Var är ni alla goà häxor!
Snyft, ensam, var håller ni hus? är ni för upptagna med era örter?
ja, jag är inte bättre! jag skriver inte så ofta, men…
Det är nog sommaren som lockar ut alla :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Ja nog lockar den mig allt. :-)
Man har liksom inte tid att sitta inne och klura över saker att skriva, när solen skiner ute och växterna är skördeklara. Sen måste man ju hinna bada, fika, slappa, grilla, umgås, läsa pocketbok…
Men du kan vara lugn, Vekka. Häxorna är tillbaka när sommaren lider mot sitt slut och örtaskåpet är fyllt av flaskor och burkar med spännande innehåll.
Är inne å läser, men så mye mer blir det int'..
Vi kade ju en skörde tråd , tidigare , kanske vi skulle starta upp den igen!
Vandra i Ljus å Skönhet

Samma här, inne och läser men sedan pockar sommaren..
Ja man måste ju försöka njuta av att vara ute medans vädret är fint!! Om man såklart inte har trådlöst internet som man kan ta med sig ut i skogen! ;)

Jag har mest haft fullt upp med mig själv, det här senaste halvåret har varit rent ut sagt förjävligt. Går in och läser ibland men det känns som att kvalitén på inläggen sjunkit avsevärt, men det är väl relativt och beror väl på vad man är ute efter. Och i och med att jag inte bidragit till att höja kvaliteten ska jag kanske bara hålla truten.
Så sant att den sjunkit, men det blir inte mer än det vi gör det till.
Vandra i Ljus å Skönhet

Ah! :) Det är skönt att se att ni är här. Vissa perioder blir man rädd att alla har försvunnit :)
Ja, det fina sommar vädret kunde man ju inte missa genom att häcka vid datorn.
hehe..nä, datorn vill man inte ha med ut i skogen, jag har inte med mig mobil heller när jag är på mina "naturrundor".
Som ovan sagt så tar skörd o tork av örter sin lilla tid, nu har regnet intågat så då har det blivit liten paus i det, o regnet behövs till örtagården så det ska jag inte klaga på heller :)
Jo jag kan nog hålla med dig Zoraye.
Men jag får också erkänna att jag inte varit särskilt bra på att starta någon intressant tråd heller, jag har funderat på det rätt mkt, det är egentligen ganska egoistiskt att vilja läsa massa bra inlägg, men man bidrar inte med något själv :) men jag kommer inte på något bra helt enkelt :(
Men det känns bra att ni är här, och det blir nog lite mer fart efter sommaren, får vi hoppas!
Kramar

Jo, jag är ju tyvärr ingen trädgårdshäxa, så jag kan inte direkt bidra med diverse på det området, även om jag tycker att det är otroligt intressant att läsa om det.
Visst är det egoistiskt att efterlysa kvalitet samtidigt som man själv är tyst som en mussla och inte bidrar med något, det håller jag fullständigt med om.
Ska försöka ändra det!
I övrigt kan jag säga att mitt magiska arbete för närvarande inte sträcker sig särskilt mycket över det jag själv behöver förstärka i mitt liv just nu; försöker fokusera på att samla krafter att ta mig över motgångar utan att krascha helt.
Men det är fint att läsa att många är här till och från, och intressant att höra vad ni har för er. Passar på att önska er en fin sommar vad ni än hittar på!

Poff….
Fråga, fråga, fråga å expremeneter å dela med er, vi lär av misstag å lyckade resultat.
Vandra i Ljus å Skönhet
Vad du är hård emot dig själv,Vekka!
Jag vet inte många som är så bra på snabba utömmande svar som du!..Jag kämpar med ett sjukdoms-bekymmer,som kanske gör att man verkar overksam härinne-men jag tänker på er ALLA!
Jag brukar läsa(trösta mig "med er")- idag har jag haft så ont så jag sovit nonstop,nästan,men tycker ändå det är roligt att få vara här mitt ibland starka kvinnor som står upp för det de tror på,härligt!!
Kram Moonwing
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
Vi är Starka Vackra och Rika!
Vandra i Ljus å Skönhet

Moonwing
neä..inte så hård…men kanske lite självkritisk ibland hehe!
Det var tråkigt att höra :( jag hoppas din kamp leder dig till det bättre, kämpa på - tappa inte gnistan! sova är bra, då har kroppen en chans att hela! Sänder dig stärkande tankar.
Javisst är här ett gäng härliga, starka kvinns :) (kanske någon en o annan av hankön också, hehe, men bara kanske :) :)

#13 Yes! :)
Tack,Vekka..ja,det märktes..sitter vid datorn nu!-orkade minsann avsluta kvällsmatens tillpiffning,me!(maken gjorde det mesta)
Era krafter var det minsann inge fel på,hi,hi! TACK!!
Kram Moonwing
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen

Finns här lite då och då nu under sommaren, sen så har jag liggat inne pga sjukdom o är inte på topp just nu men det är på väg åt rätt håll nu!Har bara två veckor kvar till välbehövlig semester o det ska bli gött men det betyder no data i en vecka då vi ska campa o ha det mysigt i ångermanland!

här är jag!
Jag kommer nog vara inne ganska mycket