FÅGELN FENIX
han hör kanske inte hit - men är en "myt / legend/ historia/sägen" kalla det vad ni vill.
Något som intresserad MIG mycket .
Någon som vet mer om FÅGELN FENIX ???
Har letat efter material men bara hittat lite lite =/
jätte tacksam för svar
//Vildängel
Min åttaåriga dotter hade en lite tokig dröm om en Fenix i vintras.
Hela vår familj var ute på gården och då såg vi en liten biätare. Sedan förvandlade den sig till en jättestor Fågel Fenix som sög in oss alla i sitt bajshål som också var jättestort. Det var som en stor virvel som sög in oss så vi blev slukade av fågeln.
Den tyckte jag var lite speciell och kul :)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

#0 Google kanske kan hjälpa, det brukar funka att börja där.
#1 Rolig dröm! Intressant att bli insugen där saker och ting vanligtvis kommer ut.

'vanligtvis' kommer ut
LOL
spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus
Man har ju läst lite här på sidorna hur kraftdjur blir inblåsta, att de kan sväljas och liknande, men sett rent hypotetiskt, vad kan det betyda om man själv blir insugen i ett kraftdjur? (Jag påstår inte att fenixen var ett kraftdjur utan tänker bara fritt).

Att han kan vara mitt kraftdjur då eller ?
Jag har dragits till sägnen om "honom" sen jag var liten !
Han var min tröst - historien om sina läkande tårar bland annat … önskade jag hade den förmågan.
jag grät mycket när jag var liten , satte på musik som jag VISSTE skulle få mig gråta - för gråten var BEFRIANDE. det var som om min kropp renades med gråten - ett sätt "läkande tårar" - kanske man kan se på det ?
ingen som vet nått mer
HAR googlat - men få resultat =/

Testa att googla på engelska då, söker man på "phoenix bird" får man 3 180 000 träffar - där borde det onekligen finnas mer information.
Lycka till!

vildängel drömde ju om fenix fågeln för ett par nätter sen,de har jag berättat till dig men tror de var menat till dig den drömmen..
hade gott kramar på dig

Fann ett märklig fågelbo i skogen igår. Jag har frågat på svensk natur men ingen vet vem som har byggt det. Så nu tänkte jag att det passar bra här till fågel Fenix! ;) ( Det är cirka 70 cm rätt över)

#1 Vilken härlig dröm!
#8 Har det trillat ner från ett träd tro??
Det är väl ett rovfågelbo tror jag eller kanske ett älgbo. ;)
#8 Vilket mysterium. Du får gå dit och smyga lite. Vem vet vad man kan få syn på ;)

#8 oj oj de var inte illa de måste varit nåt stort de kanske själva fenix býggt bo..
Åh älskar fågel fenix myten!
Bloggade om fågel fenix en gång på:

#13 magic13m
Vilken HELT OTROLIG sida du skapat !!! bara ÄLSKAR den !!!
Där fick jag till mig lite om mitt PHOENIXA namn, ett av de namnen som kommit till mig .
Men mer förbluffad blev jag av UGGLAN, jag drömde om en Owlene för ett tag sedan , vaknade och funderade på va *** jag drömde om DET namnet för.
hade en "pauline " i skolan när jag växte upp som inte var snäll….
därför vart jag nästan sur över namnet jag drömde om…
men namnet kom till mig - och NU vet jag , känner jag att DET är jag ! Det är mitt namn ! OWLENE
ännu mer förbluffad blev jag när jag läste om en gudinna här på HF. Olwen - visste inte ens att det fanns !
När jag läst mer om din uggle beskrivning , plus hur jag själv tolkar och uppfattar den, vad den står för mig - så förstår jag varför namnet kom till mig.
Owlene det är JAG !
Men phoenixa är också endel av mig - ashes to ashes dust to dust Phoenix raise again …
Samma sak med ett annat namn Shielda - det var nog det första namnet som kom till mig. Förstod det inte direkt , men med en vän så tolkade vi ihop det . Shielda - sköld, skal
sköldpadda har stor betydelse för mig med, jag är av naturen och allt jag varit med om vaksam, drar mig ibland in i mitt skal, sätter upp min sköld…. kan tyckas hård utanpå men mjuk innuti….
Därav namnet !
Tusen tusen tack för att du visade mig vägen till din sida - helt underbart ! vilket jobb du lagt ner !!!
Kramar vildängel
#14!
Åh tack så jättemycket! Vad glad jag blir över att du gillar min blogg! 
Vad spännande att namn kommer till dig sådär. Phoenixa är mycket vackert! Älskar verkligen historien om fenix. Owlene är också jättefint. Ugglan är verkligen en fantastisk fågel. Vad häftigt att du känner sån samhörighet med det namnet. Shielda är jättefint och får mig att tänka på den lilla sköldpadda som bodde hos mig när jag var liten. Sköldpaddans skal är ju på sätt och vis en styrkesymbol eftersom sköldpaddan har kraften att skydda sigsjälv. Vilket ju är en viktig egenskap för att klara sig.
Tack en en gång för dina ord om min sida! Gör mig så glad!
Allt gott!
Kram M. 

#14 jag,min vän vildängel gillade verkligen din blogg om alla dessa djur,mm vilket jobb du lagt ner där de är så duktigt gjort av dig..Fortsätt med de..
kramar till dig
vildängel jaa de har kommit många namn till oss båda,nu de senaste en del som varit menade till dig..
känns kul att vara en del av de hela ,naturligt med att dina namn kommit till oss båda..hade bäst vännen kram,ljus
#16 Tack så mycket! Det betyder mycket att höra. :)
Kramar till dig med!