Fullmåne ikväll
Ikväll är det fullmåne. Jag kommer ta ett renande lavendelbad och sedan plocka fram skallran, kan hända jag tar en promenad i regnet och skogen, kan hända tarotkorten åker fram, det märks helt enkelt men skallra kommer jag.
Har ni några planer för kvällen/natten?
Aj, haft dålig koll på månen, Jo nått ska de bli i alla fall..
Vandra i Ljus å Skönhet

Jag ska göra en ritual för mina honkatter som ska steriliseras imorgon. Tycker det är rätt obehagligt och jag är så orolig för de små liven. Tycker inte om det, men det är ju så att de ska kunna bli utekatter när vi flyttat, utan risk för kattungar.
Om det passar in i era ritualer får ni hemskt gärna skänka mina katter en tanke!
Månen har stört mig i flera dagar nu. Hon vägrar att låta mig sova. Jag brukar inte vara så känslig men den här har jag kännt av sedan den vände.
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Det är inte vilken fullmåne som helst, utan inatt är det första fullmånen efter midsommar.Förr i tiden gick man denna kväll ut för att älska i månens sken för att få en god skörd! Månen anses ha särskilt magiska krafter ikväll.Sedan är det ju alltid kul med mysiga ritualer…

Så ut i månskenet nu!
( ps. det går lika bra att ha öppet fönster, huvudsaken är att månskenet faller på er under akten .ds)
De ni det är nått de
Vandra i Ljus å Skönhet

Bra att sängen redan står framför fönstret! ;)
#4 Var och när? Eller har du läst Ylva Franzéns utsaga i aftonblaskan?
~*~ Trolldom och Nordisk folkmagi www.tunridacraft.com - Min djupt sovande blogg ~*~

Äls(g)kog är aldrig fel! ;)
Dagens möte!;) Nu ut i natten! ;)
Föregicks av:
O ja! ;)

Tack för bilderna C……..
Älgskog får jag klara mig utan ………..
men e glad i allfall……..