Alrunor
Vill gärna köpa en :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Jag med!:)

Det var billigt!
Coturnix.
Namn och adress så kommer den till dig.
Bodvar. Växter från min örtagård skall inte kosta skjortan. Alla mina växter kostar 20 - 30:-/st utom en äldre alruna (omkring 5 år gammal i kruka) som jag funderar på att avyttra.

Fast i det här fallet kan det ju vara en nackdel eftersom man måste sälja den billigare än man köpte den…
Ännu så länge kan man ju sänka priset med 50 öre.
I teorin kan man ju faktiskt gå ner med ett öre i taget eller gå över till lire i valuta kanske:)

#4 Isatis. Ska du sälja den gamla, får du gärna höra av dig till mig.
Jag är mkt intresserad av den :)
Tips!
Om inte isatis planter räcker till alla som vill köpa :)
Så kan ni köpa alruna plantor på Albrunna, (säljer på postorder), om någon vill.
Albrunna perenner har ett stort sortiment, friska och välvuxna plantor. Många olika häxväxter. Köpte anisisop där ifrån förra året ( postorder) och blev helnöjd.
Är det inte extremt olycksbringande om man tar död på en alruna? :P Det är vad jag hört.

Albrunna vart ligger det stället då? har dom en hemsida?
10
Då skulle mitt liv varit olycklig de senaste 40 åren, tvärtom. Varför ta död på dem? De kan frysa sönder, torka bort, få någon sjukdom mm. Inte drabbas jag av otur för det. Det gör jag inte om jag tar kål på min rosenflockel heller.
11
Sök på Albrunna perenner. Ägaren heter Lars Henell.

Alruna har jag två plantor av en större och en mindre, får se om de överlever…….
Har du någon annan trevlig planta till salu som inte är så vanlig !
13.
Jordgalla, tulkört, belladonna, hundrova, björnrot mm. Måste titta vad jag har kvar som är inkrukat. Är det något särskilt du söker? Något från Häxans kvarter?

Ja något från häxans kvarter…..
något som inte är så vanligt när man går och kikar i handelsträdgårdar ja tycker dom är så tråkiga i dags läget…….
OleaViola.
Skickar bild på hundrovan som slingrar sig kring ingången till Häxans örtagård. För 1 rot tar jag 30:- + frakt. En belladonna samma pris. Hålrot kanske? En ovanlig växt som har använts vid förlossningar, troddes "öppna". Jordgallan är också ovanlig. Den har, liksom fingerborgsblomman, använts för att stimulera hjärtats arbete. Är mycket giftig. Bär vita blommor och blir ca 40 cm hög. Samtliga växter kostar 30:- styck + frakt.
Behöver du bilder på något så kan du säga till mig.

hej igen !
finns det några eller någon som går att ha i kruka eller något annat kärl har ingen riktig trädgård bara Balkong…
Vet att du hade en hemsida men hittar den inte nu kan du skicka en länk så kan jag kolla runt på dina fina bilder……..
17
Hundrovan klättrar och kan växa i kruka, behöver en spalje av något slag. Jordgalla fungerar också i kruka. Antar att hålroten kan växa på balkongen bara krukan är tillräcklig rymlig. Hålroten får ovanligt formade blommor och frukter.

Hållroten låter som en rolig och intressant växt Blir den stor……
har du någon bild på den…..
ska kolla in hemsidan igen …….

Hålroten går under giftiga växter.

ja jag var inne och läste lite om den på din sida
Hålroten skulle jag nog vilja prova jag kan skicka dig ett pm med adress
och om du har en planta Ananas salvia gärna den också ..
säg till hur jag ska betala !