Häxor iFokus

Häxor

Etiketti-häxans-trädgård
Läst 1652 ggr
xEbichux
2009-05-31 01:02
0

Kryddväxter =)

Idag har jag inhandlat massvis med örter (massa enligt mig då det är mina första)

Och listan ser ut såhär:

Limebasilika

Salvia tricolor

Chokladmynta

Pepparmynta

Och även Ringblomme och lavendel frön som ska sås.

Känner mig så lycklig och som en liten mamma med sitt första barn blir rädd om minsta lilla sak ser fel ut =(

Om någon har tips om användningsområden och hur man ska ta hand om växterna skulle jag vara väldigt tacksam =)

Blessed Be

Honungskaka
2009-05-31 15:44
0

Tja enligt mina källor och min skuggornas bok står lavendel för klarhet, lugn, harmoni, den drar till sig kärlek och ljuva drömmar. Jag skulle föreslå att den används för rening av en plats för en liten ritual, så som jag renar min plats är att jag torkar lavendeln och använder den som en sorts "rökelse".

Salvia står (enligt mig) för renande, evigt liv och hälsa, så den använder jag ofta nr jag skyddar platser eller renar dem.

Ett förslag är dragon som stärker förtrollningar och ritualer :)

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

BabyDragon
2009-06-01 00:43
0

chokladmyna låter spännande :) Ska också skaffa in örter strax.

#1 Tack för tippset :)

Honungskaka
2009-06-01 09:39
0

så  lite så

Josefin

Medarbetare på Glamour I Fokus!

xEbichux
2009-06-03 15:07
0

#1 Tack för tipsen :)

#2 Chokladmyntan inhandlades av rydells utanför ica maxi i nacka :)

OleaViola
2009-06-05 01:35
0

Kunde du kanske sätta i en bild på Chocklad myntan har inte sett någon sådan…………Glad

xEbichux
2009-06-29 00:15
0

#5 så fort jag orkar ta mig till att ta kort på den och jag kommer på hur man lägger till bilder så är det lugnt.

Men tyvärr var jag två veckor i turkiet och mina fina örter lämnades ensamma med min kille så dom ser inte mycket ut för världen just nu men jag ska rensa upp också så tar jag kort sen :)

OleaViola
2009-06-29 15:34
0

Tack vill gärna se när du kanGlad

xEbichux
2009-07-01 03:35
0

nu har det däremot tillkommit en citronmeliss som växer för fullt plus så har jag inhandlat frön till isop, libbsticka, anis, citronmeliss och äkta johannesört som ska odlas till nästa år istället :D

OleaViola
2009-07-01 13:11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

lägger in en bild på En krypande Rosemarin hade inte hört talas om den innan jag köpte den av en torghandlare i en stockholms förort hoppas nu bara det är en sådan ……….Tungan ute