Häxor iFokus

Häxor

Etikettmagi-formler-och-ritualer
Läst 1575 ggr
dragonstar
0

Cirklar och Eneriger

Hej jag vet inte riktigt hur jag ska komma igång då kan känner mig osäker runt allt detta med energier. Iblnad känner jag av det o ibland inte.

Tänkte kunde vara kul för oss att veta hur andra gör.

Hur slår/ kastar ni era cirklar? Och hur öppnar ni dem?

När och hur känner ni av er energi? Hur vet ni att ni gör "rätt"?

Själv Känenr jag mig rätt löjlig o osäker när jag föröker vilket är synd för jag brinner för det.

MVH Emma

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

dragonstar
0

kanske diräckt ska be om ursäkt för min felstavning. Skrev snabbt utan att kolla hur det blev. =/

chapett
0

Här kan du få lite tips - är själv dålig på att känna av om det är rätt eller fel…

http://www.beccus.se/haxmag/cirk/cirkel_hoger.html

/Blessed be

ladysparkle
0

Ja, jag kommer ihåg när jag började att det kändes konstigt och att jag inte visste "om det funkade"! Men mitt råd är att bara försöka om och om igen. För jag tror att Gudinnan (eller energierna eller vad det nu är du väljer att kalla in) kommer bara man har en ärlig avsikt. Men i början kan det vara svårt att veta hur det känns när de är närvarande.

I min tradition kallar vi in Gudinnor och deras energier från 8 vädersträck. Men jag vet att andra kallar in från 4, och det räcker ju bra det också. Så jag vänder mig till den riktning jag vill börja i (jag börjar i vädersträcket för den årstid jag är i) och kallar på Gudinnan. Jag ber henne komma. Jag ber henne ta med sin sin energier, och jag säger vad de är. Till exempel om jag kallar in i norr så är det Luft i min tradition så jag ber Danu komma med sina energier av visdom, stillhet, klarhet osv. Och så ber jag kanske att hon hjälper mig i ceremonin att finna den stillhet jag behöver osv. Jag brukar kalla in mer än en Gudinna i varje riktning. Tex i Sydost kallar jag in Rhiannon, Elen of the trackways och Olwen of the white track.

Sen när jag är klar med ceremonin eller vad jag nu håller på med så vänder jag mig igen till den första riktningen och tackar Gudinnan och alla energier, vad det nu kan vara. Och jag tackar dem för det de gjort och det de gör i mitt liv osv.

Som vanligt är det ju väldigt personligt hur man gör och jag tror nog du kommer få massa förslag i denna tråd.

Enligt min erfarenhet så är det efter många "cirkelöppningar" (för jag kallar det för att öppna cirkeln när man börjar och sen stänger man den när det är slut) som man börjar känna att man faktiskt gör rätt. Och jag tror det känns olika för olika personer. Så även om det känns löjligt  så är det bara att fortsätta. Jag hoppas det går bra! Kram

dragonstar
0

Ja jag ska göra lite enerigi övnignar jag hittat i några böcker jag har, försökte någongon förut att använda mig av en cirkel men det kändes så skummt. Så nu om jag gör något tänker jag bara ett skuddande fält som släpper in endast posetiva energier. Sen har inte jag läagt ner mer tid på det. Men det känns som om jag borde göra det.

Ska kolla in hemsidan och se vad det är för intreasant =)

ladysparkle
0

Ja, jag öppnar inte en cirkel varje gång jag ska göra nåt. Ibland kallar jag bara på en Gudinna. Så det låter ju väldigt bra det du gör! Ett steg i taget! :)

chapett
0

Mycket lärorikt! Tack för tipsen Ladysparkle Glad

dragonstar
0

Ja det är skönt att höra att det finns fler som gör på liknade sätt. =) det är svårast med att vara solitär stror jag. osäkerheten i början.