Häxor iFokus

Häxor

Etikett: allmänt
Läst 3613 ggr
Isfolkshaxa
0

Tips på filmer och dokumentärer

Finns det någon här som kan tipsa om några bra filmer och dokumentärer om häxor, wiccaner, gudinnedyrkare och sådant :)

Hade varit supertacksam!

Blessed Be!

Häx väx, hasta kvasta Flört

ladysparkle
0

Hmmmm… Jag funderar och funderar…Jag har själv inte sett The mist of Avalon, för jag älskar boken så mycket att jag inte vågar… Men jag har hört att andra tycker den är bra.

Jag vet att det var en kvinna och filmade på Goddess Conference i Glastonbury för ett par år sen. Hon skulle göra en dokumentär, men jag vet inte om det blev nåt.

Jag funderar vidare, för jag har sett en bra dokumentär i England. Och jag vet att det just gått en serie i fyra delar där. Dokumentär alltså. Om jag kommer på vad nån av dem heter eller var man kan få tag på dem så skriver jag igen!

chapett
0

Mists of Avalon är väldigt bra - kan rekomendera den starkt.

Är också intresserad av den där dokumentären - har hört talas om den men kan inte komma på namnet. Ah, mitt kassa minne…Glad

Bappho
0

En gammal från 1969 med Maxine och Alex Sanders som heter Legend of the Witches.

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Ceriadwen
0

Det finns en skojig och bra dokumentär som jag tror är från 1985 som heter "The Occult Experience". Massa olika grupper och riktningar är representerade.

Bappho
0

Den gamla versionen av wicker man.

Ceriadwen
0

#5 Ja, den nya var en av de sämsta filmer jag sett, medan den gamla var en av de bästa. Väldigt originell. :)

Bappho
0

Är det någon som sett Lucifer Rising från 1973?

http://video.google.com/videoplay?docid=1710883728662460695

chapett
0

Tack för tipsen Glad

Isfolkshaxa
0

Tackar för tipsen :)
Ska ner till videobutiken nu…