besökta platser
någon här inne som vet några besökta platser här i Blekinge, Ronneby Kommun? Om ni vet, vad vet ni om platserna i så fall?

*putt*…..ingen som vet något?????
Ales stenar är ju en kraftplats. ligger i södra skåne,.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

kraftplats?? Vad är det? Vad vet du om stället?? Berätta!
Pim, en kraftplats är en plats där man kan känna energin från marken, luften vibrerar av den energi som finns där.
Ales stenar är en skeppssättning, den största i norden om jag tine minns fel. Här kan du läsa mer om Ales stenar. Sedan kan du ävne läsa om de nya rön som kommit om Ales stenar där de nyligen hittades en mindre skeppssättning, som litet lekfullt kallas för Ales lillasyster.
en kraftplats kan användas för att lättare aknalisera sin energi, bland anant om man är sjuk eller har obalans i sin energi men ändå vil lutföra en ritual eller annan magi kan ma nuppsöka en kraftplats och ta hjälp av den inneboende kraften på platsen för att kunna nå upp till den grad av energi som behövs för det specifika arbetet.

Oki. spännande. TACK

Men gotland har ju också en massa skeppsättningar. Är dom också en kraftplats då eller??
Blir bara lite nyfiken 
smex, det borde dom vara. Me nsen är det som så att dagens samhälle kan ha förstört vissa kraftplatser, så att energierna inte strömmar där alls lika tydligt längre, eller alls för den delen….
Jag var i en skog där det fansn en dryad, togman på hennes stam så kände man bara värme strömma mot sig. I stormen gudrun så blåste ett anant träd omkull på henne och hon dog därefter…. man kände inget alls längre…. Fast det var naturens egen ordning….
En motorväg kan störa energierna, ett vindkraftverk osv….
Men troligtvis bör dom ocks åvara kraftplatser. Naturliga skogsdungar i corkelformationer är ock ås kraft/kultplatser speciellt om det växer rönn, ek elelr anant starkt träd i cirkeln eller mitt i gläntan….

intressant… Skall nog gå och kolla =) skall undersöka vad enda skeppsättning som finns på hela ön =P