FREJA
Freja , nordisk gudinna
Personlig frihet, skapande, skönhet och magi.
Må du bli den du innerst inne är ämnad att vara.
Allt är möjligt när vi lever i enlighet med vår fulla potential. Livets magi kan endast upplevas när den sanna livskraften breder ut sinnet.
DU e alltför värdefull att låta livet gå förbi dej. Dröm endast de drömmar som väcker glädje å kraft å i vilka du är den som styr över ditt liv.
Vi kan be Freja om att hjälpa oss attatt bli den person vi är ämnade att bli.
Vi är inte ämnade att vara låsta i försvagande mönster å styras av destruktiva krafter.
Freja e själva livet å hon erbjuder dej att följa henne till platser du inte fanns å skapa det som du inte trodde var möjligt!
Vandra i Ljus å Skönhet

Wow vilken häftig och magisk bild!
Hell Freja!
Freja.
Denna underbara gudinna. Hon har alltid stått mig väldigt nära…
Freja ar en av de Gudinnor jag kanner mig narmast till. Efter att jag blivit klar med min Prastinneutbildning i Avalon/Glastonbury i England tatuerade jag mig med en gammal bildstensbild (vilket ord det blev!) av Freja och efter det vandes mitt liv upp och ner! Jag fick lara kanna Henne pa alla satt! Bade det basta och det varsta! Men jag angrar inget. Det larde mig sa mycket och var annu en ny borjan for mig.
Och ja, verkligen underbar bild!
Majkramar till er alla!

Å har du lust att visa din tatuering?
Ja, ska se om jag hittar den pa internet. Det ar en kand en fran en bildsten pa Gotland. Finns pa museum i Visby. Ska soka lite pa google, men du kanner nog igen den nar du ser den. x

Där har jag ju varit och tittat för många år sedan! Tack för bilden!
#7 - Nyfiken… Varför kopplar du den bilden till Freja? Varför kopplar du ormar till Freja?
http://brisingasmycket.se
#9 Jag har bara alltid känt att det var Freja. Mycket pågrund av det sexuella i bilden. Och därför passar ormarna in tycker jag. Fri, stark, sexuell, sensuell kvinna och Prästinna.
Men jag har läst andra tolkningar av bilden också, så hon kanske inte just var tänkt som Freja, men för mig har hon alltid varit det.
Ristningen är ju såpass gammal är det är omöjligt att veta… men känslan är viktig att gå på. Jag gillar också bilden, men i och med ormarna har jag inte kopplat den till Freja…
http://brisingasmycket.se

Magiskt…är allt jag kan säga…gåshud…