Midsommarblomster
Jag gick 2 km bort och två kilometer hem. På landsvägen och plockade en växt av varje jag hittade i dikena, Vilka av dessa hittade Du? Kanske hittade Du andra sorter? ;)
Rödklöver
Vitklöver
Prästkrage
Blåklocka
Humleblomster
Trollius
Kirskålsblomma
Rölleka
Smörblomma
Älggräs
Mandelblom
Fräken
Daggkåpa
Lupin
Myskmadra
Midsommarblomster
Brunnäva
Hundkex
Liljekonvalj
Slåttergubbe
Johannesört
Vänderot
Vitmåra
Gulmåra
Gulvial
Gökärt
Kråkvicker
Häckvicker
Kråkklöver
Nyponros
Åkervädd

Hittade du alla dem, Coturnix?? Här finns typ hundkex, midsommarblomster, ängsklocka och smörblommor. Det är kallt och "osomrigt", jag tror växterna ligger och lurpassar ännu. Inte en prästkrage i sikte ännu!

Ja jag hittade alla dem. Men jag saknar en del som brukar finnas.( Myskmadra och brunnäva har rymt från min trädgård)

Har myskmadran rymt? coturnix.
Min mor har planterat, kanske kan du få en planta med dig hem om du far hitom.
Men brunnäva….? vi far ut i skogen och leta.
Min yngsta tillverkade både en stång, egenhändigt och stack mest 4-5 olika sorters clematis i, mycket färggrannt det kan jag lova.
SJälv stod jag för maten
(jag hukar, inför din intensitet)

Våra pojkar har huggt och lövklätt vår stång. Jag band blomsterkransarna. Så sjöng och dansade vi små grodorna och kring ett enebärsrissnår… och björnen sover. ;)
Tre har jag i tryggt förvar. Den fjärde rymde med en flicka på okända äventyr. Ack en moders oro. ;)
Det enda jag hunnit plocka ännu idag är en bukett Bergsyra. Min pappas faster älskade dom och jag har plockat dem för att minnas henne.
Men senare inatt så ska jag plocka mina sju blommor som jag ska ha under huvudkudden. Vill ju så gärna drömma om vem jag ska gifta mig med ;)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax

Mmmm. Hoppas de tänker på det, att plocka sju eller nio sorters blommor…bäst jag skickar dem ett sms. :P
Ja, hur många ska det vara? Sju eller nio?

Jo, sju eller nio! :) Det går ju bra vilket som! :)
( Bara man kan hålla tyst;)) och hoppa över lika många gärdsgårdar…
Prästkragar innan solen gick ner.

Ååå vad fint! Spiralerna…

Aha! Här i tätbebyggda trakter och på midsommarön är det lååååångt till närmsta gärdesgård, inte konstigt att det inte funkat med blommorna under kudden….

Bara man hittar en, kan man hoppa över samma?

Kanske funkar, men om det inte finns någon alls till hands?
Inte alltid helt lätt att vara cityhäxa, hehe.

Cityhäxa, morderniserad, kan det kanske inte duga med …tja… häxsax, spärr till tunnelbana?

Jag förstod inte hur trolius och brunnäva kunde finnas på samma ställe, då de inte borde finnas samtidigt. Det är nog tiotals mil mellan deras naturliga växtplatser. myskmadran kändes också lite udda. Men att de har smitit från trädgården förklarar ju saken.
Jag tvivlar på att gulmåra och mandelblom skulle kunna blomma samtidigt.
En midsommarbukett finns beskriven under florist iFokus med mig som skribent..

#14 Hehehehe, T-banespärr såklart! Härligt Coturnix, nu vet jag om jag firar midsommar i betongen nästa år.
Ha en finfin midsommardag alla fantastiska och kreativa häxor!

#15 Trollius växer som vild här i mängder och har gjort det så länge jag kan minnas. Mårorna kan jag ju helt klart ha fel om, det kan ju vara en annan sorts måror, de är inte fullt utslagna ännu.
Mandelblom? Kanske någon annan växt med vita små blommor på kvist?
Jag ska läsa om midsommarbuketten! Tack för att Du tipsar!
Härlig midsommardag till alla! Idag lyser solen och det har slutat regna! :)