Tips och tricks för att förbättra möjligheter
Tjena alla sköna monsterdiggare!
(Ja, jag är 70-talist och växte upp med Trazan&Banarne)
Jag har hittat och sökt en tjänst som jag verkligen, verkligen, verkligen vlll ha, och som skulle passa mig som hand i handske.
Jag funderar på att göra lite arbete runtom, för att förbättra mina chanser och möjligheter att få den och är därför nyfiken på om ni har tips på vad jag kan använda mig av för att förstärka fokus. Alla tips emottaget mycket tacksamt!
Ha en fin dag därute,
// Z

Rent mentalt kan du tänka på att du redan har fått det jobbet. Se dig själv på den arbetsplatsen och att du utför sysslorna som hör till. Det mer fysiska magiska överlåter jag åt magiker att dela med sig av. Min magi är rätt mycket mentalt arbete.

Tack Fridelfina, jag ska försöka börja så.
Fokus och mentalt arbete är just det jag kan ha supersvårt för och försöker utveckla. Känner det som att "huvuddelen" (!) av kraften sitter i just fokus men blir alltid splittrad eller somnar när jag ska koncentrera mig, trots övningar. Jag kanske helt enkelt inte ska koncentrera mig alls. Återstår att se. Och återkommer med resultat!

Skriv ett brev till dig själv och berätta vad du gör på ditt nya arbete! Tror att det viktiga är att du verkligen ser dig själv som om du redan var där.
Brukar säga till mina barn att "de får det de ber om" dvs om de säger att "jag kan inte åka skridskor" eller "jag kan inte räkna matten" så kan de inte. Då vill jag att de ska säga att de kan och så försöka så gott det går.
Jag säger också att "hjärnan tror på vad din mun säger" så då ska man inte säga negativa saker som på så sätt manifesterar det negativa. Utan fram med det goda självförtroendet, tro att det du vill går. Säg det högt och du får det. Men man måste ju vara realist också, svårt att kunna åka till jordens mitt till exempel. Men önska något som är lite över snäppet av vad man klarar är ju bara sunt och kallas att växa/utveckling.

Ska definitivt testa och öva.
Funderade även på att göra en grej med namepapers, får se hur det faller ut.

Någon annan som kommer på något som man använda sig av i dessa fall?
All magi är mentalt arbete. Det är visualisering som är grunden för att mål ska manifesteras.
Rekommenderar dig (och alla andra) att läsa The Secret som tar upp hur viktigt positivt tänkande och visualisering är.