Häxor iFokus

Häxor

Etikettoff-topic
Läst 1561 ggr
[Tunridan]
0

Satsang-träff i Skåne

Hej alla!

Jag känner att det närmar sig en satsang-träff igen! Skrattande

Satsang är sanskrit för "sant umgänge" och kommer ur en kärlek för det sanna och en vilja att se igenom illusionerna.

I mina ögon är det helt enkelt att vi träffas och utforskar vad som är sant i oss själva och vad som är osant (illusion).
Vi hjälper varandra genom att vi känner igen oss själva i varandra och upplever enheten och stillheten tillsammans, i Nuet. Det finns inget mer kraftfullt och vackert och sant!

Genom att samtala, men också uppleva stillheten och tystnaden mellan orden, kan vi undersöka vad det är vi tror är sant om oss själva (och om andra och världen) och ta reda på om det verkligen är sant.
Genom att skala av löken kan vi nå till den inre kärnan, till det som är sant i oss alla.

Och för att vara tydlig så finns det naturligtvis inga krav på något, vill man inte prata eller dela med sig, kan man vara tyst. Inga måsten alltså, inga förväntningar. Meningen är att man ska kunna vara precis som man är och att det är accepterat. Vilket det är. Glad

Vi träffas hemma hos mig i Höör i Skåne.

Intresse någon? Glad

Jera
0

Vilken underbar ide! Här finns intresse i alla fall!

[Tunridan]
0

Hej Jera, vad roligt. Glad

Tips inför träffen är att titta på videoklipp på youtube med t ex Adyashanti, Eckhart Tolle, Burt Harding eller Mooji, för att komma i samklang med vad det hela "handlar om", vad som är "ämnet" s a s.  Smiley
(De pratar alla om samma sak, fast på olika vis, fast du kanske redan känner till dem förstås.)

Jag återkommer med datum och så snart.

Jera
0

Nej, jag kände inte till dem innan, så tack för tipset, ska kolla…

[Tunridan]
0

#3 Gör du så. Glad

[Tunridan]
0

Förslag på datum: 23 eller 24 maj eller 6 eller 7 juni.

[Tunridan]
0

Puttar upp.

Behöver sätta ett datum känner jag, så Jera och eventuellt andra intresserade: är det okej med lördagen den 6 juni? (de som svarat kan då)

[Tunridan]
0

Nu är datumet spikat för träffen. Det blir lördagen den 6 juni, klockan 13.00 hos mig.

Jera;
Är du fortfarande intresserad och vill/kan komma då, så skicka mig ett pm. Då får du adressuppgifter och så.

Jera
0

Ja, så går det när man inte hinner logga in pga för mycket runt om, jag missade det!!!!

Om det kommer fler träffar, så ska jag försöka vara med nästa gång….

[Tunridan]
0

#8 Ingen fara, det blev ändå inställt pga sjukdom, så du missade ju inget. Glad

Jag kommer nog att bestämma ett annat datum för en träff. Då är du välkommen om du vill/kan. Du får hålla utkik.