Hur lär man sig spå?
Hej hur lär man sig att spå? Jag har alltid varit intresserad av att lära mej spå. Men aldrig vetat hur man går till väga. Någon somhar tips lr som kan hjälpa`?
Kram
Du kan hitta någon som är villig att lära dig , lite som en lärare. Tyvärr känner jag ingen irl som kan hjälpa mig så jag har ett forum
jag vänder mig till.
Det finns många trådar här med diskussioner. Sök på tarot!
Köp en bok att bläddra i kanske. Det finns massor att läsa.
M.V.H Keylie

Det finns massor med böcker om att spå i tarot och det finns många på svenska med. Gå in på adlibris.se o sök på just tarot så kommer de upp massor.

#0 Själva siandet är ett förhållningssätt inom dig själv. En del kickar igång det med hjälp av hjälpmedel, så som tarotkort, stenar, te och liknande. Men förmågan att se/sia/spå/höra är någonting som kommer från personen själv.
Så hur du lär dig att spå, kan ingen här egentligen besvara. Bara hjälpa dig att hitta sätt att börja träna.
låna konsten att spå av åke ohlmarks!den finns på närmsta bibliotek.
i samma serie finns även:
Den stora drömboken
stjärnornas horoskop

jag hittade en bok om spådom… "Spådomsboken" av Hanna Vennberg den var bra för mej.. jag brukar blädra lite i den i bland…
Främst tycker jag det är bra att rikta in sig på en sak i taget. Hur kul är det att lära sig hundra saker ytligt och inte komma djupare? Hjälpmedel som Lorelai säger är en jättebra start. När du funnit det hjälpmedel eller sätt som du känner dig bekväm med, då är det dags att börja träna!
Ifall du väljer ett hjälpmedel, lär känna korten, eller stenarna osv. Lita inte blint på böcker till hjälpmedlet (även om de kan vara mycket hjälpsamma de också). Tanken är att hjälpmedlet ska hjälpa fram det du redan vet. Inte styra det du kommer fram till.
Lycka till!