Vad heter blommorna?

hihi ^^
Ingen av dem är lupiner vad jag har lyckats ta reda på…
Den tredje bilden är lejongap, Forerunner White heter den tydligen :) eller Antirrhinum Majus :)
Tack så mycket för att du gav mig det namnet :)
Häx väx, hasta kvasta 

Den första ser ut som en lilja, den blå som lupin. Ingen aning om de övriga men de ser ut som vanliga snittblommor, kanske fråga en florist eller googla, kolla på sajter som Interflora, etc.

Ja den gula är nog en lilja…men den blå är inte en lupin, den är nämligen bara 5 cm lång och lupiner är ju över 40 cm…
Har googlat men får väl fortsätta med det :)
Tack i allf fall Zoraye :)
Häx väx, hasta kvasta 

Aha! Tack själv, hade ingen aning om att lupiner blev så stora!
Hoppas du hittar namnen, floristsajter är mitt bästa tips.

Okej, då har jag med er hjälp lyckats ta reda på namnen på två av blommorna.
Den vita på bild tre heter lejongap, Forerunner White
Den blå på bild nummer två heter Veronica spicata eller Rotfuchs :)
Bara två blommor kvar :)
Häx väx, hasta kvasta 

Genom att det är små närbilder utan blad och undersidan av blommorna inte syns är det svårt att säkert artbestämma blommorna.
Den första är en lilja (Lilium) och kanske Citronella eller någon av de asiatiska hybriderna. Den andra är en veronika (strandveronika?). Den tredje är den enda som med säkerhet är vanlig lejongap (Antirrhinum majus) men sortnamn vill jag inte gå in på eftersom det finns flera vita sorter.
Den fjärde kan vara en krysanthemum alternativ prästkrage.

Björnen, tack för ditt svar :) Japp, tvåan är en Veronica, axveronica och trean är vit lejongap…
Men fyran är grön i mitten, alltså inte gul som det brukar vara på prästkrage och krysanthemum…

Häx väx, hasta kvasta 

Både prästkrage och chrysantemum har sorter med gröna mittblommor, men utan foderblad och blad är det omöjligt att säga vad det är. Det finns också några andra alternativ.

Jag ska ta en bild på dem med alla blad :)
Häx väx, hasta kvasta