Häxor iFokus

Häxor

Etikettmånen
Läst 1460 ggr
youcalled
0

Fullmånekväll

Är det någon som reflekterat över fullmånen ikväll?

Det är regnigt här så den syns tyvärr inte:/

Isfolkshaxa
0

Ja, jag satte mina stenar i fönstret för att fylla dem med lite extra energi, men tyvärr var det molnigt :(

Honungsmåne:
Full: 7 juni
Ny: 22 juni

Örtmåne:
Full: 7 juni
Ny: 22 juli

Kornmåne:
Full: 6 augusti
Ny:  20 augusti

Skördemåne:
Full: 4 september
Ny: 18 september 

Blodmåne:
Full: 4 oktober
Ny: 18 oktober

Frostmåne:
Full: 2 november
Ny: 16 november

Köldmåne:
Full: 2 december
Ny: 16 december

BLÅ MÅNE (andra nymånen i samma månad): 31 december!

Nyårsafton ger alltså lite extra kraft i år ;) 

Men då har jag en liten fråga också, även om månen inte syns, på grund av moln, dimma eller regn och dylikt. Ger den ändå samma kraft?

Häx väx, hasta kvasta Flört

Endroppeihavet
0

Ja, jag var på väg att gå och lägga mig när jag såg månen hänga havandeoch strålande gul och orange i fönstret.

Det som skulle bli sängliggning blev meditation och reflekterande på balkongen. Månen var verkligen mäktig igår.

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

Isfolkshaxa
0

Va härligt att höra!! :)

youcalled
0

#2 underbart!

#1 jo, jag tror att den kan ha samma effekt fast att den inte syns, med hjälp av ljus och visualiering av månen? kraften kanske strålar ändå igenom regnmolnen mm?

Ceriadwen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag försökte fota månen igår. Gick sådär. :)

Endroppeihavet
0

#5 Det gick sannerligen bättre än när jag försökte!

Medarbetare på Häxor och Fantasy.

youcalled
0

#5-jättefint! Den glöder!

Isfolkshaxa
0

#5 Ja den glöder faktiskt! Kanske inte så konstigt eftersom det är honungsmåne nu :) i juni …. 

Jag såg att jag skrivit fel under måndatumen

Under örtmåne  ska det vara fullmåne den 7 JULI och inte 7 juni som jag råkat skriva :)

Ceriadwen
0

Jag håller med er, visst glöder den! :)

Isfolkshaxa
0

#4 Då var det alltså helt fel av mig att gå och lägga mig efter att jag lagt stenarna på fönsterbrädet :P Trodde dem "laddade" av sig själva…

Får göra ett nytt försök vid nymåne….även om den kanske inte har samma kraft som fullmåne`? Eller?

youcalled
0

#10 jag tror inte att du har gjort fel, jag tror dem har laddat sig av sig själva. Jag glömde skriva att jag tänkte mer på när man gör en månritual och inte specifikt stenladdning:)

youcalled
0

Vid nymåne brukar jag göra en Lilithritual…Skämshehe:) Den är jag för blyg för att återge:)

Fullmånen är månen i sitt esse. Då flödar krafterna. Nymånen är månen svart. Den gamla.

Bappho
0

#5 Du fångade färgen på månen perfekt. Apelsinmåne :-)

Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com

Twitter: Alba Corax

Isfolkshaxa
0

# 12 Lilith-ritual, det låter väldigt intressant med tanke på vem, Lilith enligt historian var :)  

Jag har inte kommit igång alls med några ritualer, hållr fortfarande på att lära mig :)