Book of shadow???
Hej jag har hört att man ska ha en BOS (Book of shadow)… Men vad bör man tänka på när man gör den?? Jag skulle bli väldigt glad för lite "tips o trix".. Tack på för hand
du skriver upp lämpliga saker som rör din tro. formler, tankar, resultat av ritualer och sådant. du har egentligen fritt spelrum! endast din fantasi sätter gränserna :)

tack nu har jag lite kött på benen :)

Har för mig att det skall finnas nån gammal tråd om detta, där det även finns bilder på olika BOS som några gjort och några köpt. Prova att söka efter det.
Jag använder inte utrycket book of shadows då det är ganska förknippat med just wicca men jag använder en bok för ungefär samma syfte. Vissa skriver vad man brukar kalla för en magisk dagbok då många former av magi ofta har dagliga ritualer som man gör. Personligen så skriver jag mest upp ideer jag får i min. Är för lat för att skriva upp vad jag gör varje dag.
Exempel på saker som står i min bok är egen designade ritualer, design på olika verktyg som jag har gjort eller planerar att göra, stycken av texter som jag har tänkt använda i något speciellt sammanhang eller som jag har tyckt varit speciellt bra, vissa händelser som har hänt under ritualer och liknande som jag inte vill glömma.
När det gäller typ av bok så är det ju väldigt personligt vad man vill ha. Vissa vill ha en bok som ser magisk ut medans andra väljer en vanlig anteckningbok. Jag har en anteckningsbok i lite mer exlusivt utförande med tomma blad utan rader i. Vissa lägger ju besvärjelser på sina böcker så att ingen annan ska kunna läsa dem utan att hemska saker händer dem och sådant. Ja det finns alla möjliga varianter. Som lillajessi säger så har du fritt spelrum:)
Tror man märker snart att det blir "många" böcker :-)
Sajtvärd för Häxor iFokus
Mina bloggar: ALBA CORAX och KARTOMANTI
Spår i Lenormand: Eyskogamork@hotmail.com
Twitter: Alba Corax